[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    HBO moet ook de bankrekening in de gaten houden. ;)

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jeps, helaas. Maar ik hoop dat seizoen 2 straks op Blu-ray e.d. een nog groter succes wordt, ook met de merchandise.

En dat de budgetten constant opgeschroefd worden. Het zal ook nodig zijn met al die White Walkers. :eek:

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.662
    Hoezo zouden ze de budgetten moeten verhogen?
    Volgens mij is dat alleen noodzakelijk als je zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk afleveringen wil stoppen.
    maar uiteindelijk maak je de serie voor de kijkcijfers en niet om de boeken zsm te verfilmen.

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Meer budget om meer te kunnen schieten achter elkaar?

5. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Het probleem is ook niet alleen het geld (al speelt dat natuurlijk ook een grote rol), maar ook de tijd. Ze moeten in één jaar tijd het script schrijven, mensen casten, sets zoeken/maken, filmen en bewerken. Ze kunnen simpelweg niet meer dan 9 uur aan serie per jaar maken. Aan films die slechts anderhalf uur duren wordt vaak jaren gewerkt. Series die wel langere speeltijd per jaar hebben zijn vaak heel wat simpeler te filmen en te editen dan Game of Thrones.

Maar toch blijft het jammer dat het niet allemaal wat uitgebreider kan. Ik heb wel meer hoop in de komende twee seizoenen, aangezien ze Storm of Swords dus over twintig afleveringen kunnen spreiden. Daar komt natuurlijk wel bij dat ze ook nog delen van Clash of Kings moeten doen, maar ze hebben wat dingen van SoS al in dit seizoen gestopt.

Nog even het seizoen over het geheel samenvatten:
    + Theons verhaal hebben ze echt fantastisch verfilmd (op het allerlaatste na dan). Wat mij betreft het beste van dit seizoen. Theon zelf wordt fantastisch gespeeld, Balon was erg goed en ook Maester Luwin vond ik erg goed.
    + Tyrion was natuurlijk de andere held van het seizoen, perfecte casting!
    + Arya's verhaal was, ondanks dat het erg afweek van het boek, erg goed gedaan. De gesprekken met Tywin waren erg leuk, Yoren was tien keer stoerder dan in het boek en Jaqen was eigenlijk precies zoals ik verwacht had.
    + Varys was weer fantastisch, Brienne was erg goed gecast en Cersei was een stuk beter dan vorig jaar.

- Jons verhaal was anders dan in het boek, op een slechtere manier dan. Ik snap ook niet waarom het zo verandert moest worden.
    - Stannis en Davos vond ik erg wennen, pas in de aflevering voor Blackwater vond ik ze eindelijk goed. Ik vond het gewoon niet handig gedaan hoe ze hem introduceerden in de eerste paar afleveringen.
    - Zoals al eerder gezegd: Budget en tijd zaten de show soms in de weg. We zagen nauwelijks wat van de draken, zagen geen grote legers en veel verhaallijnen moesten helaas verkort worden. Vooral in de verhalen van Tyrion, Arya en Jon was dit erg jammer. Wildfire-explosie was wel echt baas trouwens.
    - Weer een jaar wachten ...

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het juist tof dat ze die draken niet zoveel laten zien..
    Vraag me ook af of dat zo budget gerelateerd is?..

7. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wel echt een anticlimax met die tovenaar zeg. Hij zei dat z'n krachten het sterkst waren in de aanwezigheid van de draken, 3 seconde later is 'ie toast. :emo: Wat een sukkel.

Edit: verdomme, waarom die ik altijd die spoiler tags verkeerd. :emo:

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dit is in het boek ook heel anders idd, ook is die toren te grauw van binnen.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.178
    Hoe vet _O__O_ Zou iemand die voor me kunnen spiegelen?

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vraag me trouwens af, hoe kan Jaqen nou ooit gepakt zijn? Bedoel, die gast is de ultieme killer.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    okee

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.178
    Nee niet zo. :+

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wees nou eens duidelijk man!

Laatst bewerkt: 4 jun 2012
  14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.178
    Aait zo ja, thanks

15. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    precies dat vroeg ik mij ook al af.

Wellicht dat iemand het in een boeken spoiler uit kan leggen? O-)

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag heeft de serie zich van een 'topserie', teruggeschroeft naar een 'leuke' serie en niets meer dan dat. Itt iedereen vond ik dany verhaal eigenlijk het leukste, maar vooral het einde was de grootste anticlimax ooit. Vorig seizoen, wat was dat goed, dit seizoen is het behalve de vorige ep. eigenlijk niet om aan te zien. En dat einde met die zombies, tja, dit gaat me gewoon te ver, het is een slechte dawn of the dead ripoff scene. Echt, ongelooflijk wat een bout aflevering. Ik kan nu zo begrijpen waarom de boeken zoveel beter zijn, deze episide had leuke momenten, maar de richting waar het verhaal heen gaat bevalt me allerminst. Mijn oordeel: stop so snel mogelijk met Game of Thrones, en als ze doorgaan (wat ik me niet kan voorstellen de kijkcijfers zullen als het zo door gaat rap dalen), haal die hele white walker shit eruit, cut de personen tot de helft. Dit boek is gewoon onverfilmbaar, het wordt nu gewoon belachelijk.

Waar de serie begon als een middeleeuwen met mythische elementen is het echt bedroevend geworden, ik weet gewoon niet meer waarnaar ik zit te kijken. De vorige aflevering had overduidelijk het einde moeten zijn, ik ga deze episode meteen deleten en kijk het nog een seizoen aan voor ik hiermee stop, er zijn nu gewoon betere series om naar te kijken.

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.796
    Dat is dan weer 1 XBWer minder in dit topic, die wij weer aanvullen met extra posts. :cool:

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.178
    Lol idd.
    Wat een onzin.
    EDIT: de soundtrack van seizoen 2 komt 19 juni uit. Vond die muziek die tijdens die WarlockDany scenes werd afgespeeld heerlijk.

Laatst bewerkt: 5 jun 2012
  19. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ok veel plezier _0/

OT: Heerlijke afsluiter dit _O_ Zeker niet beter dan epi 9 van vorige week (maar dat kan ook haast niet :+), maar zeker niet slecht. Pluspuntjes:

+ Faceswap van Jaquen. Ik zat echt ff zo van DAFUQ?! 8)
    + Daenerys. Opeens is ze weer bosslike :D
    + Khal DROGO! _O_ Ik mis die gast misschien wel net zo erg als Eddard.
    + White Walkers. :cool: Hellyeah.

Minpuntjes:
    - Robb trouwt even, in een paar minuutjes, tussendoor. Okeee... 8)
    - Pyrat Pree. Een hele monoloog over hoe sterk hij is in aanwezigheid van de draken en whatev, en 5 minuten later ligt 'ie dood te zijn. Anticlimax. :emo:

En nu maar 10 maanden wachten... :'-( Ik ga denk ik wel de boeken lezen, ik wil weten hoe het verder gaat :D

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Spoiler?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina