Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52

Platforms
    Xbox 360, PS3, PC
    ~
    Uitgever
    Capcom
    ~
    Developer
    Capcom
    ~
    Genre
    Action, Survival Horror
    ~
    Release datum
    02-10-2012

[gb]Informatie=(/gb]

Verhaal
    The year is 2013 and U.S. President Adam Benford has decided to reveal the truth behind what took place in the 1998 Raccoon City Destruction Incident in the belief that it will curb the current resurgence in bioterrorist activity. Due to be by the President’s side is his personal friend and Raccoon City survivor, Leon S. Kennedy and his new partner Helena Harper, but when the venue suffers a bioterrorist attack, Leon is forced to face a President transformed beyond recognition and make his hardest decision ever. Meanwhile in the Eastern European state of Edonia, Jake Muller, the son of eugenicist; virologist and bioterrorist Albert Wesker, flees from the authorities during a bioterrorist attack. During Jake's adventure, he partners up with Sherry Birkin. At the same time, Bioterrorism Security Assessment Alliance member Chris Redfield arrives in the fictional Chinese city, Lanshiang (based on Hong Kong), itself under threat of a bioterrorist attack. With no country safe from these attacks and the ensuing outbreaks, the entire world’s population is united by a common fear that there is no hope left.

Gameplay
    Resident Evil 6 will allow players to select between three scenarios with connected storylines. The player characters from each scenario will have their own partners in a similar fashion to previous games. The game will have two primary enemies including the returning zombies and the newly introduced J'avo. Unlike zombies, J'avos are able to interact between each other to plan a certain attack and can also heal themselves.

[gb]Screenshots=(/gb]

[gb]Trailers=(/gb]

[yt]sS_bGpe9qE8&ob=av3e[/yt]

[yt]pyUQxKh-HEg&[/yt]

[yt]HOpmpFZtA7U&[/yt]

[yt]_SWshrLp358[/yt]

Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Deze gaat volgens mij wel knallen. Ben na wat playthroughs op twitch te hebben gekeken helemaal into RE.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Jammer dat het teveel knallen wordt en te weinig horror/exploren.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij zijn de tank controls aangepast en kun je nu lopen en schieten. Dus toch maar even in de gaten houden. Kan een leuke co-op game zijn.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Het ziet er anders al meer Resi uit dan deel 5. :cool:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Toch ben ik veel benieuwder naar wat Shinji Mikami zelf gaat maken

Die man heeft nog geen slechte game gemaakt en gaat nu weer terug naar zn horror roots, moet geweldig worden

7. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, spel oogt als resident evil deze keer, maar absoluut niet de gameplay van resident evil van vroeger. Resident evil is juist survival horror. Nu is het puur shootergame. Je kunt rennen en schieten tegelijk. Is gewoon een 3rd person shootergame geworden met zombies. Totaal niks met survival horror te maken. Stilstaan en aimen dat was juist het spannende aan. Nu als je kunt rennen als een gek dan is het ook veel gemakkelijker. Dus laat dit deel links liggen. Ben er klaar mee.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Maarja, crap controls zijn nu eenmaal niet meer van deze tijd. Maar Alan Wake kon het ondanks betere controls toch ook best aardig.

9. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er zin in,hoop dat dit een goede game gaat worden maar heb er al het vertrouwen in.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Precies, Kut controls zijn niet vereist voor survival horror

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Maar buiten dat wordt het inderdaad of RE6 inderdaad weer meer een shooter wordt als RE5. Gaan we straks een echte Gears clone zien en zo niet in hoeverre blijft het een horror survival game?

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Het is niet zo moeilijk wat het verschil maakt tussen horror en actie shooter.

Zorg voor niet teveel vijanden. Maak de vijanden sterk. Laat ze enge geluiden maken en maak de omgeving duister of creepy. Beetje enge muziek die tussen zachte en hardere tonen afwisselt.

Niet teveel healing items en vooral heel wat minder ammo. Je hoeft niet elke vijand dood te schieten.

Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  13. AnonymousVLD

AnonymousVLD Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Naar de game ben ik ook erg benieuwd laat hem pleaz eng worden en Dead Space van ze kroon af halen... Al zal ik RE6 zeker ook halen.. Screens zien er wel bruut uit..

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben ook wel fan van Dead space maar meer als actie/gore game dan echte survival horror. De monsters zijn altijd meteen vol in beeld en er is te weinig suspens of spanningsopbouw

Gewoon meteen keihard knallen en beuken en ledematen die rond vliegen. Absoluut goeie games maar niet te vergelijken met bijv Silent Hill of andere meer suspensevolle survival horror games

meest creepy spel wat ik in de laatste jaren op de 360 heb gespeeld is denk ik Alan Wake

geen gore maar meer mysterie en sfeer opbouwen

15. AnonymousVLD

AnonymousVLD Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ja klopt Dead Space is meer gore ... als gebrek aan beter dan he :thumbs:
    En helaas was Alan Wake meer Horror dan RE5 was wat zou het toch vet zijn RE6 met horror van oude delen en besturing van RE5 of Alan Wake. Wat zwalmde ik altijd met die oude Revi's door de gangen als of ik zwaar bezopen was.. Vijf keer liep je door een steeg en er gebeurde niks dat ik me veilig voelde de zesde keer schrok ik me de pleuris door een helhond die door de ruit sprong .. Is er al wat bekend over die game van Mikami of alleen dat die er mee bezig is..??

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Als ik me niet vergis had 1 van de 3 verhaallijnen, het nieuwe personage een grotere focus op "survival horror", maar over algemeen meer werd gezegd door developers zelf dat RE6 net als RE5 een grotere focus heeft op actie dan survival horror.

Je kan nu strafen en schieten gelijk vind dat wel prettig hoewel ik het niet erg zou hebben gevonden als de "tank controls" erin waren gebleven.

Hoop dat er weer co-op in komt, alleen niet geforceerd.

17. Nick V

Nick V Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd niet van het idee dat zombies/g-virus (nu c-virus alweer) gedrochten kunnen samenwerken en wapens gebruiken. Ik vond het altijd geweldig dat als er een G-virus beest op je afkwam, alles wegsloeg wat 'ie tegenkwam. Zo bruut!

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Idd zombies met guns....next!

Controls zijn niet crap maar juist voor de game gemaakt...

19. ResidentS

ResidentS Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    E3 Trailer

E3 Demo

[GT]e3-2012-resident-evil/730943[/GT]

20. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ik vind het er verdomd goed uitzien. Er moet wel gezegd worden dat dit meer iets wegheeft van Uncharted ofzo.

10% survival horror... en 90% actie (maar dat was te verwachten)...en ik dacht dat ze terug zouden gaan naar de roots.

Maar goed, ik ga hem sowieso wel halen als RE fan. Op de een of andere manier ben ik toch wel onder de indruk van de trailers.

Deel Deze Pagina