Problemen nieuwe tv met het aansluiten van oude Dolby digital set op de xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tha real gamerr, 9 jun 2012.

1. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    Na jaren het geld niet te hebben gehad heb ik de afgelopen week eindelijk een full HD televisie kunnen kopen waardoor ik eindelijk mijn games in HD kan spelen. Voorheen beschikte ik nog over een ouderwetse beeldbuis. Het probleem wat ik nu echter heb is dat ik mijn Dolby digital set niet op mijn Xbox aangesloten krijg. Het draait om een philips audio video surround receiver fr 732 die inmiddels behoorlijk verouderd is maar wel zeer degelijk geluid leverde. Nu werd er bij mijn televisie wel een component/video adapter geleverd waarmee ik mijn set op de televisie aan kon sluiten. Als ik echter de set aansluit van de televisie naar mijn set, krijg ik er op geen enkele manier geluid uit. geen geluid van mijn interactie tv, en ook niet van mijn xbox, het geluid blijft dan enkel uit de tv komen. Dit is vreemd omdat als het via de tv naar de geluidsset zou lopen je zou denken dat al het geluid gegenereerd zou worden wat uit de tv zou komen. Wat vreemd is, is dat ik wél het geluid van mijn interactieve tv uit de boxen kan laten komen als ik deze via de mediabox van mijn interactieve tv, naar mijn set laat lopen. Mijn vraag aan jullie is hoe het kan dat ik geen geluid uit mijn set kan krijgen als ik hem rechtstreeks op de tv aansluit. Dit zou toch in principe moeten werken voor al mijn apparatuur die erop aangesloten is? Of is een component/video adapter hier helemaal niet voor bedoeld? Want dit was wel mijn idee namelijk, maar moet ook eerlijk aangeven dat ik twee linkerhanden heb en echt a-technisch ben..

Hoe het werkte via mijn oude televisie weet ik niet, wel weet ik dat ik op voorhand ook alleen maar het geluid via mijn digitene geregeld kreeg waardoor ik dacht dat het voor de Xbox (vanwege de oude set) niet mogelijk was. Toen er echter een monteur kwam vanwege de overstap naar interactieve tv en deze aan kwam sluiten kreeg hij het echter wel voor elkaar om de xbox aangesloten te krijgen. Ik weet niet hoe hij dit toen voor elkaar gekregen heeft. Wat ik wel weet is dat het in ieder geval kan verschillen dat mijn vorige tv een hele oude beeldbuis was..Kan iemand mij verheldering bieden, over de mogelijkheden die er zijn om mijn xbox alsnog aangesloten te krijgen? Het lijkt me wel dat dit mogelijk moet zijn aangezien het wel werkt voor mijn media box. Ik hoop dat deze informatie een beetje helder is en dat jullie me hiermee verder kunnen helpen!

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ondersteund je " Geluid set " ook optisch aansluiting? Ik heb mijn geluid set: Harman Kardon BDS 300 met een optisch aansluiting aangesloten en kan prima geluid ontvangen door de speakers.

Wat voor tv heb je? Anders kan je altijd proberen om het in te stellen in de TV dat de geluid via de speakers wilt hebben. Dit kan ook bij mij TV, wat ook overigens moet, anders kan ik geen geluid ontvangen via mijn geluid set door de speakers.

Ben benieuwd of het lukt?

3. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    Het gaat om de Panasonic TX-L37E5E - LED TV -..Ik heb niks kunnen vinden over een optische aansluiting, dus volgens mij zit deze er ook niet op. En dan is het toch alsnog vreemd dat ik geen geluid krijg als ik de set rechtstreeks op mijn televisie aansluit? Ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken hoe ik dit op mijn tv in zou kunnen stellen.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Digitale audio uitgang (optisch) 1 (onderzijde).

Volgens mij heb je de surround reciever aangesloten op de audio-in !

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    het gaat erom dat je even kijkt welke audio INgangen je hebt op je geluidsset.
    Ik zie dat je rechtsvoor 2 tulpingangen hebt en daar moet je de tv op aansluiten.

http://www.p4c.philips.com/files/f/fr732_00/fr732_00_pss_nld.pdf

Al het geluid wat naar de tv gaat, wordt dan hier naartoe gestuurd en hoor je dan door de speakers.

Als je daarna kijkt welke audio UITgangen je tv hebt, ben je klaar. Kijk in de handleiding.
    Rechts van de vga computerschermingang zit een audio uitgang. Ik denk dat je deze kunt gebruiken met de adapter die bij de tv geleverd is.
    http://tda.panasonic-europe-service...sn2/data/EU/TXL32E5E/OI/864200/TQB0E2204B.pdf
    blz 82 bij PC zie je deze aansluiting met verloop.

Op pag 83 staat dat je bij gebruik van dvi deze uitgang kunt gebruiken voor het geluid. Hopelijk gaat dit voor alles werken.

Vergeet niet je surround op Aux te zetten.

Laatst bewerkt: 10 jun 2012
  6. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    Dank voor jullie reacties alvast. heb nog een keer de bedrading rechtstreeks aan de tv gezet en de twee tulpingangen rechts voor gebruikt. echter stuit ik nu tegen een probleem aan: de component/video adapter past niet in de audio uitgang waar Ferry34 het over heeft. Nu vraag ik me uberhaupt af of het wel mogelijk is om de rood met witte bedrading hier op aangesloten te krijgen. Het kan zijn dat ik het nu weer helemaal verkeerd doe want nogmaals heb ik echt twee linkerhanden! Weet er anders iemand een goede monteur in de omgeving van Eindhoven die het even aan wil komen sluiten voor een leuk bedragje? =P

Deel Deze Pagina