Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Kun je daar XBMC op installeren?

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Volgens mij niet.

Ik heb een tijdje geleden naar de Boxee zitten kijken maar uiteindelijk toch niet gekocht. Kijk al een tijdje rond voor een mediaspeler met een goede prijs-kwaliteit verhouding waar je XBMC op kan installeren. Vraag me alleen af of dat er is, heb niet echt de behoefte om een HTPC aan te schaffen.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Apple TV?

4. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Moet je die niet eerst jailbreaken voordat je er een beetje fatsoenlijke formats mee kunt afspelen? :+

Speel nu nog steeds alles af via m'n Asus O!Play HDP-R1. Prima apparaat, speelt alles prima af alleen heb ik altijd iets tegen de interface van 't apparaat gehad. Ziet er een beetje gaar uit.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    I know, heb dezelfde player :D

6. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Volgens mij niet maar hij speelt alles af, interface ziet er goed uit en hij heeft me maar 70,= gekost ;)

7. goodworm

goodworm Defqon.1

Leuk Bevonden:
    6
    Iemand hier trouwens nog opzoek naar de nieuwe Apple tv? :+ Bij mij is ie overbodig geworden omdat pa weer wat nieuws heeft gehaald.

8. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Gebruik hem zelf ook! slikt alles maar de interface..... is idd om te huilen!

Maar hij doet zijn ding wel!

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hm heb de laatste tijd wel .mkv's gehad waar ik alleen geluid heb en geen beeld met de Asus.

10. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Firmware up to date?

Had daar eerst ook last van maar na firmware update nooit meer gehad.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    O nee heb ik al een tijdje niet gedaan.
    Ook omdat ik daar zoveel slechte verhalen over hoorde op tweakers.

12. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zelf wel gedaan geen problemen mee gehad :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Idem hier, nieuwste firmware verhielp dit niet ;)

14. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
    Ik heb van het weekend een mediaplayer gekocht (medi8er), nu wil ik hem aansluiten op de tv middels een hdmi kabel. Het logo van de medi8er verschijnt dan kort, maar na een paar seconde verdwijnt het beeld en krijg ik de melding geen signaal.
    Via de rode,gele,witte tulpen doet hij het wel.

Nu heb ik het op twee verschillende HDMI ingangen geprobeerd (Philips-tv) met twee verschillende HDMI-kabels zonder succes. Ook op de televisie boven (Samsung) krijg ik het met geen van beide HDMI kabels voor elkaar en dezelfde melding nadat het logo in eerste instantie wel verschijnt.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb ook de instellingen van de medi8er veranderd naar 1080p nadat ik via de rode,witte,gele kabels wel beeld kreeg, in de hoop dat mijn tv de medi8er wel kon weergeven.

Edit: De instellingen van de medi8er op 576p gezet, maar dat werkt ook niet.

Edit2: Ik heb het voor elkaar gekregen. Mochten er ooit mensen zijn met hetzelfde probleem, hier is wat ik gedaan heb.

-De mediaplayer aangesloten via de gele,rode witte tulpen.
    -Vervolgens de instellingen van de mediaplayer veranderd naar HDMI 1080p.Aangezien die automatisch op PAL staat na het aansluiten via een Scart verbinding.
    -De tulpen eruit getrokken (terwijl de mediaplayer nog aan staat!!!).
    -De HDMI kabel aangesloten.
    -Gezapt naar het HD kanaal van de tv en voíla.

Laatst bewerkt: 5 jun 2012
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nog steeds aan het zoeken en toch geen aparte nas. Collega heeft een a210 en die doet eigenlijk ook wat ik wil (nzb, sharen, streamen en natuurlijk alles afspelen met een prima gui). Echter er zijn ook wel andere opties: Boxee box, Dune (welke versie?) of nog meer?

mediaspelers vergelijken is echt drama. Iemand nog tips?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je moet je ook niet blind starten op de kleine verschilletjes.

Imho is het alleen een kwestie van kiezen tussen een kant en klare box zoals de Popcorn hour's , WD's , Dune's , ACryan's etc of de meer HTPC achtige varianten.

Als je niet perse XBMC of Plex of Openelec ofzo wilt draaien zou ik me niet blind gaan staren op nuance verschillen.

Als die a210

- alle aansluitingen heeft die je nodig hebt
    - alle functionaliteiten heeft die je zoekt
    - een aangename GUI heeft

(en eventueel)
    - eenvoudig qua storage evt uit te breiden is
    - eenvoudig te updaten is

kun je je er nooit een bult aan vallen.

Ik zou dan weer niet zo snel voor een Boxee gaan. Ben geen fan van hun interface, geen fan van hun slecht gejatte library systeem en qua updates schijnt het ook geen feest te zijn

Edit:// 1 ding om tegenwoordig op te letten is of de speler Cinavia DRM heeft. Volgens mij zit dat in de PS3 en sommige WD mediaspelers , ik zie er in ieder geval regelmatig mensen over klagen op nzbmatrix en andere usenet sites

Je wilt er sowieso 1 zonder Cinavia

Laatst bewerkt: 14 jun 2012
  17. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Tsjah, ik heb een Boxee Box en die werkt perfect. Herkent bijna alles, werkt snel, mooie interface, en vreet werkelijk álles. Heb er 2x 1.5 terabyte aan hangen en dat gaat als een dolle! Toetsenbordje is ideaal, en zelfs mijn vrouw kan ermee overweg..

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik had een tijdje geleden een Mede8er MED400X2 aangeschaft om m'n Asus O-Play te vervangen. Reviews waren positief en de functies van het apparaat zagen er voor de prijsklasse erg goed uit. Uiteindelijk het apparaat na een weekend testen toch terug gestuurd. Browsen door de menu's ging naar mijn mening best traag en het toevoegen van IMDB informatie en filmposters aan je films of series was ontzettend omslachtig, dit moest je doen via een programma op je PC. Verder zag de hele GUI er niet echt beter uit dan die van de Asus.

Zit nu nog te twijfelen om de Boxee Box te proberen. Alleen is de hardware inmiddels al +/- twee jaar oud. Is het bekend of er binnenkort een hardware update komt, beetje zonde om er dan nu eentje te kopen? Verder heeft het apparaat echt een te onhandig design voor in m'n tv meubel :+ Software ziet er wel ontzettend strak uit en werkt (op m'n PC) erg strak. Even recensies lezen, ben de Asus echt zat :emo:

Laatst bewerkt: 14 jun 2012
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat bedoel je met meer htpc achtige varianten?

@ Ethereal: hoe heb je die er aan hangen? Allemaal met eigen voeding? en gebruik je hem ook om te downloaden van usenet? Hoe snel kan het beestje uberhaupt downloaden?

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Als ik mijn Asus nu zou moeten updaten zou het sowieso een HTPC worden..

En dan een Zodiac ofzo.

Deel Deze Pagina