Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  2. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik sta op het punt een tablet aan te schaffen maar twijfel ontzettend tussen de iPad 2 en de Asus Transformer Pad 300T

Wat wil ik er mee gaan doen:

• Muziek streamen naar receiver
    • Surfen
    • Een filmpje of serie op kijken (mkv)
    • Foto's bekijken op het apparaat of binnen het netwerk
    • Af en toe een spelletje op spelen

Het voordeel van de Asus vind ik het geheugen. Hij heeft standaard al 32 gb en is dmv een micro sd eventueel nog uit te breiden. Daarnaast kan je met een simpele app nagenoeg alle bestandsformaten afspelen.
    Het grootste voordeel van de iPad vind ik iCloud aangezien er al een iMac en iPhone aanwezig zijn (van mijn vriendin) en eventueel de verbinding met een airport express en misschien in de toekomst de Apple tv 3.

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een iPad en een Samsung Tab.

Het meeste gebruik ik toch de iPad omdat iCloud tussen 2xMac , iPhone4 en iPad heerlijk werkt.
    Foto's gemaakt met de iPhone zijn binnen een paar seconden beschikbaar op de iPad en Mac (iPhoto).
    Ook contacten en agenda worden meteen gesynchroniseerd.
    Apps en muziek gekocht op de iPhone wordt automatisch gedownload door de iPad.

Een veel gebruikte functie is Berichten versturen tussen Mac , iPhone en iPad.

Ook streamen van mijn NAS naar iPad is geen probleem.

4. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Voordelen aan iOS:
    -Meer apps in de Appstore.
    -Gesloten systeem waardoor je weinig kunt aanpassen maar ook weinig kunt verprutsen.
    -Je hebt redelijk snel door hoe alles werkt omdat het simpel is.

Nadelen aan iOS:
    -Gesloten systeem waardoor je weinig naar eigen wens kan aanpassen.
    -Nieuwe update's zijn meestal minder goed op oudere apparaten (ze worden bijvoorbeeld trager) of missen functie's die je wel bij nieuwere apparaten krijgt waardoor je min of meer gedwongen word om een nieuwer apparaat te kopen.
    -Je zit vast aan een lijst met iconen, dus geen dingen zoals widgets.
    -Geen echte multitasking (je kunt bijvoorbeeld geen bestand downloaden terwijl je aan het gamen bent met muziek op de achtergrond).
    -Je kunt weinig bestanden downloaden of aanpassen, dit moet allemaal via iTunes of je computer.
    -Geen vaste terug, zoek en opties knop waardoor ze in elke app weer ergens anders zitten.
    -Je kunt geen flash bestanden afspelen.

Voordelen aan Android
    -Je zit niet vast aan iTunes.
    -Je kunt op je homescreen 'widgets' zetten (bijvoorbeeld een widget die het nieuws en het weer laat zien en een widget waarmee je muziek kunt afspelen), waarbij je met iOS aan een lijst met iconen vastzit.
    -Custom roms (aangepaste versie's van de fabieks software of een aangepaste versie van de standaard versie die Google levert om de tablet/telefoon bijvoorbeeld sneller te maken, eerder toegang te krijgen tot nieuwe software versie's of alles er heel anders uit te laten zien).
    -Uitgebreide notification bar (je kunt bijvoorbeeld 'toggles' erin zetten, bijvoorbeeld een om je Wifi aan of uit te zetten en een netwerk te kiezen of een om de felheid van het scherm aan te passen).
    -Apps zijn goedkoper en er zijn meer gratis apps.

Nadelen aan Android
    -Fragmentatie (er komen bijvoorbeeld nog telefoons uit met Android 2.3 terwijl Android 4.0 al lang uit is en update's duren meestal lang als je een telefoon/tablet waarvan de fabrikant de software heeft aangepast).
    -Het duurt langer totdat een app is ontwikkeld voor Android omdat er veel verschillende apparaten zijn.
    -Minder apps in de Playstore.

Ik kan bij wijze van spreken nog wel 100 argumenten verzinnen waarom je voor de Asus of voor de iPad zou moeten gaan, maar als ik zou mogen kiezen zou ik voor de Asus gaan.

Laatst bewerkt: 16 jun 2012
  5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik draai nu nog steeds 2.3.6 op mijn Samung Tab :mad:

Nadelen iOS Apple.
    De Apps worden steeds groter omdat ze ook Retina schermen gaan ondersteunen.
    Vamiddag een update binnen gekregen van 1,38GB (iMovie)

6. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Misschien een idee om er een custom rom op te zetten?
    Ik vind het zelf erg leuk om te doen, zet er elke paar week wel weer een andere op :p.
    Draai inmiddels 4.0 op mn LG Optimus 2x speed terwijl de laatste versie van LG 2.3.6 is.

7. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Maar jij hebt dan ook natuurlijk al je foto's, muziek en films al in iTunes zitten? En kan je alle bestandsformaten afspelen?
    Volgens mij is het namelijk niet mogelijk om foto's rechtstreeks van je NAS/netwerkschijf op je iPad te bekijken.
    Ik begrijp je standpunt zeker hoor want de compatibiliteit van de apparaten onderling is ook naast het gebruiksgemak een van de redenen om voor de iPad te kiezen.
    Wat mij het meest tegenstaat is het geheugen. Ik vind het prijsverschil tussen de 16 en de 32gb belachelijk en het ontbreken van een sd slot in zo'n duur apparaat begrijp ik ook echt niet.

Ik neig ook naar de Asus eigenlijk om dezelfde redenen als jij aangeeft. Het customizen van je homescreen ed. zit er bij mij ook een beetje ingebakken omdat ik zelf ook een Android phone heb. Toch sta ik regelmatig nog te kijken van het gemak waar mijn vriendin haar foto's en contacten mee beheert.

Beide systemen hebben natuurlijk hun voors en tegens dus ik denk dat ik maar naar de euro's ga kijken en dan wint de Asus.

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Puntje 1 is altijd zo'n onzin imo. Als je nu Windows 7 op een 4 jaar oude (in verhouding) pc zet zal hij toch ook traag zijn. Als je een nieuwe game wil spelen op een oude graka waardoor je niet verder komt dan Medium 'wil' je toch ook een nieuwe graka. Dat is met alles zo.

En @ puntje 2; dat kan wel. :9

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee hoor, dat is niet met alles zo. Met Android 4.0 op mijn 2 jaar oude Desire HD is alles alleen maar sneller geworden, niet langzamer. Ik weet zeker dat dat bij de volgende Android versie weer het geval zal zijn. Alle nieuwe features behalve face unlock zaten er ook in. (Geen frontcamera, dus kan niet) Maar dat was destijds dan ook het allerbeste toestel wat er te krijgen was, dus daar zit gewoon goede hardware in.

10. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb me er vandaag nog eens goed in verdiept en denk er nu wel uit te zijn.

Wat voor mij de belangrijkste reden was om de iPad niet te nemen is de 16gb geheugen die niet is uit te breiden en het niet af kunnen spelen van mkv's ed. Als ik echter realistisch ga denken is dat probleem er eigenlijk maar 2x per jaar als we op vakantie gaan. Al deze problemen zijn eigenlijk gewoon te omzeilen door de ipad te jailbreaken. Ik zeg niet dat ik dit meteen ga doen maar hierdoor is de keuze wel op de iPad gevallen.
    Morgen ga ik dus een zwarte iPad(:cool: 16GB wifi ophalen.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het is geen iPad 3 maar The New iPad ;)

Ik wil volgende maand mijn iPad 64GB gaan vervangen door een New iPad 32GB 4G.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    persoonlijk zou ik heel even wachten in october komen er win8 tablets op de markt

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Fuck dat 'The New' zeg, ik noem mijn iPad 3 gewoon iPad 3. :cool:

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga voor deze in het najaar (althans voor 3 maanden) dan gaat hij naar mijn vrouw ;)

Surface for Windows RT tablet

Processor: NVIDIA Tegra-based ARM chip
    Weight: 676 grams
    Thickness: 9.3 millimeters
    Display: 10.6-inch ClearType HD capactive touchpanel
    Battery: 31.5Wh
    I/O: microSD, USB 2.0, Micro HD Video, 2x2 MIMO antennae
    Software: Windows RT + Office Home & Student 2013 RT
    Accessories: Touch Cover, Type Cover, VaporMg Case & Stand
    Capacity: 32GB / 64GB
    Availability: "Around" the Windows 8 launch (fall 2012)
    Pricing: To be determined

Daarna koop ik de pro ;)

Surface for Windows 8 Pro tablet
    Processor: Intel Core i5 (Ivy Bridge)
    Weight: 903 grams
    Thickness: 13.5 millimeters
    Display: 10.6-inch ClearType Full HD (1080p) capactive touchpanel
    Battery: 42Wh
    I/O: microSDXC, USB 3.0, Mini DisplayPort, 2x2 MIMO antennae
    Software: Windows 8 Pro
    Accessories: Touch Cover, Type Cover, VaporMg Case & Stand, Pen with Palm Block
    Capacity: 64GB / 128GB
    Availability: "Three months after" the Windows 8 launch this fall
    Pricing: To be determined

15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik ga ook voor de pro, mits de prijs een beetje redelijk is :p.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ook ;) de RT is voor mijn vrouw... De pro wordt oongeveer dezelfde prijs als een ultrabook

een link waar de verschillende tablets vergeleken worden:
    http://www.theverge.com/products/compare/5799/5800/5343/126/3279/4688

NB ze hebben nog niet alle info (dus weten ze niet welke camera er in zit) ... maar deze kan ook gebruik maken van external storage (usb port)

Ik verwacht dat de RT rond de 500-600 euro gaat kosten en de Pro rond de 1000-1200 euro

Voor de pro wil ik ook kijken naar andere modellen van dell/hp/etc. die ook met windows 8 tablets gaan komen

10.6 vind ik een mooi formaat scherm

De asus tablets zijn ook interessant

17. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kun je dan niet beter voor dat geld een goede laptop kopen?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit is een goede laptop

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die 64Gb pro is wel net wat voor mij :eek: €1000,- is wel aardig aan de prijs maar ik ben zeker geinteresseerd

Deel Deze Pagina