[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat geld komt wel 2e playthrough Gakkie. Zoals Dulle al aangaf krijg je dan wat board quest met beloningen van 500k-750k. Zo zit je snel op 10 miljoen en je hebt meestal ook nog wel een shitload aan wapens en armor met een waarde van enkele miljoenen. Die chievo van 350 pieces suckt wel, moet nog zeker 100 stukken gear.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En ben je al merchants langsgegaan om hun zaakje leeg te kopen? Nadat ik die 10 miljoen achivement had, had ik genoeg centjes om dat eens te proberen. Daarna moest ik er nog maar ~20. Die resterende 20 dan binnen weten te halen via loot.

    De enige die sucked is The Hero. :+ 3e playthrough nodig voor die ene laatste quest. Weet nog niet goed wat nu mis is gegaan. Hopelijk is ergens een stap voor stap beschrijving te vinden wat voor quests ik moet hebben gedaan om die te kunnen triggeren etc. :p
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kijk dit is een vrij belangrijk stukje wat niet stond in de guide die gebruikte
    (al geloof ik wel dat ik aan die voorwaarde had voldaan, maar whatever)

    Hopelijk is dat ook echt de enige voorwaarde voor die quest. Niet dat straks blijkt dat ik in het begin quest XX had moeten doen om YY te unlocken zodat ik ZZ kon doen waarna deze beschikbaar werd.
     
  5. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb 2de playthrough gewoon hele guide gevolgd, stap voor stap. Dus ook de questen die ik al gedaan had, daar ren je nu toch doorheen en met portal crystals reis je ook nog eens erg snel
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Had ik ook gedaan. In Google Docs open zodat ik alles kon afstrepen en lekker overzichtelijk kon houden. Maar ja
    [​IMG]

    Dat is nu dus het irritante. Wat en waar ging het mis? Hoe kan ik het de volgende keer voorkomen? Geen idee. Daarom hoop ik dat die guide gelijk heeft en alleen die ene quest nodig is om die gemiste te triggeren en niet nog tig anderen (bv Guard Duty in het begin? Of al die andere quests waar ze in betrokken is)

    Maar vreemd genoeg vind ik het niet erg om aan een 3e playthrough te moeten beginnen. Ik verwacht niet dat ik em zal afmaken, maar ik vind het nog steeds leuk (anders zou ik het niet doen natuurlijk :p)
     
  7. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Lol @ dat plaatje. :lol: Had ik ook een keer met Brutal Legend, sinds dien doe ik niet meer aan collectibles. :+
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga geen 2e PT doen. Doe de eerste al zo uitgebreid. Als ik die af heb kan ik Gransys wel dromen, zo groot is het ook weer niet en ik ben letterlijk al tientallen keren op dezelfde locaties geweest.

    Die wapens chievo, zijn dat unieke wapens of gewoon totaal ? En kun je dat ergens zien ?
     
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Alle equip telt, maar wel allemaal maar 1x dus 30x hetzelfde wapen telt gewoon als 1. Kan je zie bij history en dan laatste tabblad, daar staat ergens ook het aantal wapens en armor.

    @ Dulle: Ik heb die guard duty wel gedaan en ook de questjes waarbij ze geld vroeg etc. zodat ze haar winkel opent. Dus ik zou Guard Duty, Chasing Shadows doen en ervoor zorgen dat ze haar winkel opent, dan zou Bad Business moeten unlocken richting het einde. Als je zeker weet dat Bad Business de enigste quest is die je mist, kan je voor de rest main story rushen. Dat zou genoeg moeten zijn.

    Heb je Ur-Dragon btw ook al neer?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  10. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Hoe zit het nou eigenlijk met New Game+? Wat reset allemaal en wat blijft hetzelfde? Ik heb nu een character van level 45, wordt die weer level 1? En alle nog openstaande notice board quests, blijven die openstaan of moet ik die weer opnieuw activeren bij een bord?
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zal dan inderdaad even specifiek op die letten. Er ook aan denken een bronzen Idol te jatten uit Witchwood zodat ze me aardig vindt, en dan komt het wel goed.
    Hopelijk. Vooraf nog eens in mijn quest log checken of dat echt de enige is voordat ik weer tegen een vervelende verrassing op loop.

    Maar eerst deze PT afmaken. :p

    Ur Dragon heb ik 2 keer weggejaagd, maar neer gaat ie niet. Zul je wel offline moeten doen. Gelezen dat dat bij sommigen 2 uur duurde :eek: Haha, dat moet ik opnemen! }:]
    Ik heb 100+ uur gedaan over mijn eerste PT (zonder de end game content te verkennen), en nog steeds niet genoeg gehad. 8) Heel vreemd, want 99% van de games (hoe lang/kort ze ook zijn) heb ik na 1 keer wel gezien.
     
  12. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb hem offline ook al geprobeerd en ben nu tot de helft ofzo.
    Offline vliegt die ook steeds weg, je kan maar 10 minuten vechten voordat die vertrekt. Die schijnt wel de beste gear te droppen dus ik ga hem nog wel afmaken soon

    Maar ja heb Max 3 ook nog en die bevalt me, tegen verwachting in, online best wel en heb nu alle 8 elements voor Skylanders, die dus ook nog afmaken.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Daar zit ik nu ook al tegenaan en ik merk dat ik nu een beetje genoeg er van begin te krijgen. Dat komt voornamelijk door het ontbreken van fasttravel. Weer van Grand Soren naar Cassardis om te kijken of daar nog quests op het board staan, etc...

    Leuke game, maar dit element begint me echt tegen te staan ... debiel dat je pas in newgame plus portal stones krijgt ...
     
  14. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat Capcom daar bewust voor gekozen heeft om je het onveilige gevoel te bezorgen tijdens je reizen. Da's in begin een pluspunt maar is na 100 uur wel een groot minpunt ja. Dat probleem heb je in new game + niet meer maar als je, zoals jou, maar 1x een playthrough maakt dan kan ik me voorstellen dat dit voor jou niet werkt. Ik persoonlijk ervaar dit niet echt als een probleem omdat ik het iets vond toevoegen in mijn eerste PT en ik er nu in mijn 2de PT geen last van heb.
     
  15. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Stomme laatste pagina :'-(

     
  16. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Je behoudt je level en skills etc en alle items, gear en geld. De game begint in principe gewoon overnieuw met uitzondering van de tutorial, je moet dus alle questen opnieuw activeren. De questen die je volledig hebt gedaan in je eerste playthrough onthoudt de game wel voor de achievement The Hero en die hoef je voor de achievement dus niet overnieuw te doen, tenzij ze een vervolg quest hebben die je hebt gemist ( dan moet je de eerste quest uiteraard wel opnieuw doen om de vervolg quests in je 2de PT te unlocken ).
     
  17. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ok, thanks :) Is de eerste helft van de game niet ontzettend makkelijk dan, als je hetzelfde level blijft? Aangezien enemies niet meelevelen :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja. 2e helft ook. :+
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb een port crystal gevonden \o/

    Als ik die dupe bij de cat werken ze dan ook ??? :9


    1e Pt ook al, kom nergens nog moeilijke dingen tegen, level 55 nu...

    EDIT
    dank voor het wapen voor Marbenth xbwers! Ik heb haar weer geupdate. Nog vetter wapen en pakje!
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Grote kans van niet. Ferrystone heb ik wel geprobeerd maar die werkte niet, hij maakte er wel 1 maar die deed niks toen ik hem gebruikte.
     

Deel Deze Pagina