[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Zo 1000 (G) / 1000 (G) :b:
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Thanks!

    @ WizzNL: Jouw had ik al toegevoegd, dus bij deze ook even Gratz! Moeilijk? :thumbs:
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Viel allemaal wel mee. Kon de gear die ik nodig had om 350 totaal te krijgen gelukkig allemaal kopen. Alleen Ur-Dragon is idd pittig gevecht.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou... Ik vond hem een beetje arrogant... :+

    Net voor het eerst sinds mijn switch naar Sorcerer van vocation gewisseld. Ik mis mijn staf nu al. :+
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik weet ook niet hoe ik dat kan veranderen. Is quite annoying. Any ideas?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Misschien via de Knowledge Chair? Daar kun je het gedrag van je pawn wat aanpassen.

    Hij maakte me sad =(
     
  7. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja maar 9 van de 10 keer krijg ik dezelfde vragen en wat ik ook kies, hij blijft arrogant. :p
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, dan ben ik bang dat er niet veel meer aan te doen is. :+
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Goed gedaan :thumbs:

    ik ga voor zoveel mogelijk in 1 PT...
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, vechten tegen een Drake zonder een mage wat Anodyne heeft en zonder curatives is zelfs met level 90 niet aan te raden. :+ (al waren de 2 pawns die ik bij me had wel erg low level :p)

    Sorcerer is nog steeds leuker dan Magick Archer. Als ik deze Vocation gemaxed heb ga ik gewoon weer terug (of misschien eerst even een Warrior uitproberen, maar daar verwacht ik al helemaal niks van)

    [​IMG]
     
  11. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kan jij nu nog zo snel levelen als de vijanden in het spel gewoon hetzelfde level blijven in NG+, en ik neem aan de XP daardoor ook.. Ik heb nu al moeite om in mijn eerste playthrough nog levels omhoog te gaan en ik ben pas level 41.. o_O (Zit nu rond het einde btw)
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee. Ik was 60+ volgens mij op het einde van mijn eerste playthrough. Ik zal wel meer spelen dan jij? :p Minder snel naar quest objectives gaan?
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Warrior is echt enorm boring, Dulle. Ook al kun je wel hele groepen kleine wezens met 1 klap neersabelen.
     
  14. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Nou ja, heb er al 56 uur in zitten in m'n eerste playthrough. Al moet ik wel zeggen dat ik nu de laatste tijd wat zit te dralen in het zuiderlijke begin gebied. Dus dat kan natuurlijk ook uitmaken.. :)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, misschien even kijken hoe de hybrid vocation van fighter/warrior is anders skip ik em gewoon. Terug naar mijn jurk en staf! :+
    Mijn eerste playthrough duurde zo een 100 uur. :p
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Fighter is nog wel tof, maar warrior is zoooo langzaam.
     
  17. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Holy shit. Op een gegeven moment houden de mogelijkheden toch op? 8)
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik ben ook nog met de eerste PT bezig en al over de 100 heen gegaan en nog steeds niet klaar, alhoewel ik wel aan het afronden ga.

    FF een hoop rants en stuff over vanalles en nogwat...

    De final Battle
    Holy cow! That's one scary dragon. Zo hadden ze in Skyrim moeten zijn! En wat een epic battle! Alleen jammer dat in een battle als deze de pawn AI het volledig laat afweten (later meer hierover). Bijna in mijn eentje met veel geduld omgelegd en aanbeland in de postgame

    Over de postgame
    Raar dat het zo wordt aangeduid, want het verhaal is gewoon nog niet af en het is de gewoon nog de game, niks post! HAd gehoopt de her en der dichtzittende deuren en poorten/gates open zouden gaan, maar helaas. Wellicht in new game + ?

    Over de Pawn AI; Bij de grotere monsters laat de AI het vind ik best vaak afweten. Althans de mages/sorceresses in het spel. De hele game heb ik een party gehad van myzelf (strider>ranger>magic knight>assassin), Marbenth (fighter/warrior) en een mahe (healing/buff) en sorceres (damage!).
    Dat ging goed. Maar bij de grotere monsters waarbij ze maar op specifieke plekken geraakt kunnen worden gaan ze de fout in. Allereerst circelen ze vaak in melee range om de enemy |:- Geen wonder dat ze dan vaak geraakt en geinterrupt worden. Qua spells kun je gewoon wachten op vuurwerk, maar er komt gewoon niks. Of omdat ze de big spells nooit af kunnen maken (interrrupted) of om wat voor reden ook. En het kan vaak ook beter zijn om veel kleine spells te casten ivm tijdsnood enzo, maar helaas.
    Ook willen de meeste mages niet meer (re)buffen tijdens een gevecht :F:
    Kortom, vaak sta ik als een malloot pijtjes te schieten en te circle strafen, totdat uiteindelijk het beest dood gaat, afgewisseld door het reviven van de mages en soortgenoten.
    Na zo ongeveer alle big postgame monsters op deze manier te hebben verslagen was ik het zat. En ik heb ipv de sorceres een strider gekozen. En daar heb je een hele hoop meer aan. Pijlen wanneer nodig, melee wanneer nodig. De mage mag blijven healen! En als ik geluk heb wordt ik nog eens gebuffed.

    Nog ff over de postgame/everfall/Wyrm
    Volgens mij heb ik daar alle monsters minimaal 1x verslaan, buiten de Ur-Dragon, die vloog bij mij meteen weg ?? Ik denk dat ik maar naar de afronding ga en de stones ga inleveren. Alleen mis ik nog de achievement voor de drake, wyvern en wyrm. Ik heb meerdere drakes verslagen, ook tweemaal een Wyvern (was een quest voor), maar blijkbaar nog geen wyrm. Waar zit die grapjas verborgen?

    Over de Ur-Dragon
    Ik begrijp dat je het gevecht niet in 1x kunt doen? Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk en hoe kies je voor de online of offline variant ?Bij mij vloog de Ur-Dragon direct weg na de eerste landing daar ?? Wat gebeurt er als je daar dood gaat? Reset de Ur-Dragon nooit (terug naar full health)

    En ik heb 46 wakestones nu :p En de 10M al gehaald door alleen maar alle wapens uit mijn stash te verkopen :) Heb iets van 270 unieke gehad volgens de stats. Hoe kun je zien welke je nog moet enzo ???

    Merk wel dat levellen langzamer gaat, zo zonder questss. Ik moet een aantal big battles doen voor een level up nu...

    En ik wilde wel eens weer met xbw pawns op stap, dus ik neem vanaf nu Cindy (healing) en Emma (damage) mee. Ik ga ze niet releasen totdat ik klaar ben ...
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2012
  19. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ur-Dragon:

    Je moet meerdere keren vechten tegen die draak. Online doe je echt nauwelijks damage en moet je geluk hebben dat je de arena binnentreedt terwijl die bijna af is. Je kan steeds 10 minuten tegen hem vechten, gewoon naar midden rennen en wachten tot hij landt.

    Offline kan je hem doen door bij opties online connectie uit te schakelen.

    En ik zou Cindy niet meenemen, zij is geen mage meer maar Sorcerer en pas op lv2 vocation ofzo. Die had ik nog geswitched om wat te levellen maar aangezien ik nu wel ff klaar ben met DD. Dus even een nieuwe mage uitzoeken :p

    Wyrm:
    Volgens mij zit die Wyrm ook in de Everfalls en ik kwam buiten de poorten van Gran Soren ook 1 tegen volgens mij.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2012
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    thanks! En Cindy is bij mij nog gewoon mage en da zal ze ook wel blijven zolang ik haar niet release lijkt me ....
     

Deel Deze Pagina