[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ook gezien gisteren, hard gelachen.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Prometheus
    Ik las hier ergens "Love it or hate it", dat is denk ik de juiste bewoording. Laat ik beginnen met het onbetwistbare feit dat het visueel watertanden is bij deze film. De film is duister en beklemmend, omdat het op momenten erg confronterend en hard is. Het gekke is dat het detailniveau zo compleet in beeld komt, terwijl de grote lijn altijd vaag blijft. Als ik alle kritische reviews (ook hier) lees, dan stuit ik vooral op de vraag "waarom?" over bijna alle aspecten van de film.
    De film behandelt de vraag der vragen, "waar komen wij vandaan?". En de meeste science fiction films en novels bieden een prima platform om daar een eigen interessante draai aan te geven. Prometheus verraadt halverwege echter al de clou; we kunnen het nooit weten. De mens is altijd gedreven door nieuwsgierigheid, maar op dit soort fundamentele vragen zal ze enkel nieuwe vragen vinden; als zij ons gemaakt hebben, wie heeft hen dan gemaakt?
    Ik lees dat mensen vraagtekens stellen bij sommige scènes, als in wat is de toegevoegde waarde? De kracht zit hem juist in al die scènes die zo gruwelijk suggestief zijn in wat er is gebeurd of wat de motieven van alle characters zijn, maar nooit hard het antwoord geven. De kracht van film is juist dat het zo sterk naar een conclusie werkt die eigenlijk weer een vraag blijkt te zijn. Het is verfrissend, zo'n film die eens niet alle kaarten op tafel gooit aan het eind.

Neemt niet weg dat sommige scènes op het randje van cliché liepen.
    7,5

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Warrior

Tof thema, lekker gewelddadige scenes en het was vet om een keertje een MMA-film te zien. Geweldige cinematografie ook, erg mooi gefilmd. De film verveelde geen moment. Verder hadden het verhaal en de personages bijzonder weinig diepgang. Het verloop van het toernooi en het uiteindelijke eindgevecht vond ik ook een beetje random.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vult sollicitatieformulier voor Matrix in bij groot filmmagazine. _O_

5. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Wat heb je bovenaan bij naam gezet? Matrix?

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    In Bruges
    Nooit gezien, wel vaak vernomen dat het tof is. Was inderdaad tof, leuke locatie, heerlijke dialogen en sfeer. Aardig verhaal, en het laatste halfuur was verrassend goed gedaan imo. Vooral dankzij Ralph Fiennes die een geweldige rol neerzet. 7.5

Deed me een beetje denken aan de Guy Ritchie films en Kiss Kiss Bang Bang. Nog wat aanraders die een beetje in hetzelfde straatje passen? Vernomen dat Layer Cake ook wel een aanrader is, dus die binnenkort eens kijken.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0

ACAB: All cops are bastards (2012)

Gedownload door de titel, dacht dat dit soort van verboden was :D Film gaat over groepje M.E. dudes waar er 1 beetje losgeslagen is en de ander juist bij de politie ging omdat het een eerlijk beroep zou zijn. Af en toe wat klappen uitdelen aan Roma, Napoli en Lazio fans maar verder komt de film niet echt los. Einde is wel heel abrupt 8) Ook wel weer knap om je film zo te laten eindigen overigens
    Verder niet echt de moeite waard 6-

8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Afgelopen week naar Chernobyl geweest. Film viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, hieronder spoiler, als je deze film nog graag wilt zien raad ik je af om het te lezen, het is echt een spoiler:p

De film begint eigenlijk gewoon goed, ze gaan dan met een groepje naar pretypat(als ik het goed schrijf zal wel niet want daar zit chernobyl) ze zouden eigenlijk alleen zijn etc etc en dat is dus niet zo. Je ziet eigenlijk vrij weinig van wat er nou echt zit, maar uiteindelijk zijn het patienten die niet dood zijn gegaan aan de straling. Dit was het eigenlijk meer van het verhaal krijg je gewoon weg niet.... Uiteindelijk zie je ook *normale* mensen die dit dan manage daarbinnen, maar de hoe, waarom etc krijg je allemaal niet

al met al een kleine 6 voor deze film.

9. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Mac And Devin Go To Highschool.. wat een slechte film met slechte acteurs..

10. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Mac And Devin Go to Highschool

Verwachten een leuke comedy in de trand van how high.
    Maar heb hem niet eens afgekeken zo slecht was het allemaal.

1/10

11. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Helaas is de film lang geen 7.5 waard, vind ik.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heeft eigenlijk bij iemand in zijn/haar buurt Moonrise Kingdom gedraaid?

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Draait hier in De Lieve Vrouw

14. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Notorious (2009)
    Film over de Notorious B.I.G. Film heeft beetje zelfde insteek als 8 mile en 50 cents film al vond ik die twee eigenlijk een stuk interessanter en boeiender. Deze film bleef eigenlijk behoorlijk op hetzelfde tempo' tje doorgaan, ze hadden er beter wat hollywood drama in kunnen doen dan maakte het misschien wat meer indruk. Wel grappig dat hetzelfde ventje erin speelt die ook de jonge 50 cent speelt :+
    Wel goede muziek uiteraard, maar verder niet heel noemenswaardig 7-

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Män som hatar kvinnor (Niels Arden Oplev, 2009)

De verfilming van het eerste boek van de Millennium trilogie. Het boek beviel me uitstekend en dus was het zien van de film een logisch gevolg. Maar....dat viel een tikje tegen. Tuurlijk, het is een prima film, maar ik miste de emoties (vooral wraak), hele relevante stukken verhaal (Wennerström), de relatie met Erika, en tevens was het script niet overal even trouw aan het boek. Opzich ook wel logisch omdat je in een film veel minder ruimte hebt voor karakteruitdieping, details, enzovoorts, maar toch viel het me een tikje tegen.

Misschien vond ik de Amerikaanse verfilming wel beter. Maargoed, daar ging ik in zonder verwachting omdat ik het boek toen nog niet gelezen had. Die sfeer voldeed in ieder geval meer aan m'n interpretie van het boek. En sfeer is alles :)

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Helemaal mee eens.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Gisteren de eerste aflevering van The Pillars of the Earth gezien.

Serie gaat over de troonopvolging (en de strijd daarom) in Engeland en over de bouw van een nieuwe kathedraal. Moest er erg inkomen, met name door de niet mer dan aardige cast. De enige écht uitblinkers (tot nu) zijn Donald Sutherland en Rufus Sewell, evenals Ian McShane.

Je kan ook merken dat het budget ietwat beperkt is. De CGI van grote gebouwen en dorpen ziet er net iets té nep uit, waardoor het opvalt. OOk zijn sommige decors veel te 'schoon', waardoor het niet realistisch lijkt.

Over de helft van de eerste aflevering werd het wel stukken boeiender. Er kwamen een aantal plottwists, er gebeurde belangrijke dingen voor de personages en alles lijkt op gang te komen. Ben benieuwd naar de rest van de serie.

Ik heb trouwens de Blu-Ray van DutchFilmWorks, die 1080i Full HD is. :lol:

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Tsja, DutchFilmWorks. :emo:

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oh, het ziet er overigens wel héél goed uit. Niets te klagen wat dat betreft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina