[XOne] Dragon's Dogma [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 jun 2012.

  1. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Don't worry. The Ur-Dragon is de draak waar je samen online tegen moet strijden. Iedereen doet een portie damage. Degene die de final blow geeft, krijg extra items. Maar de rest die heeft mee geholpen ook. Dus het is onmogelijk (lijkt mij) om de Ur-Dragon in je eentje te verslaan. ;)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zo, en nu klaar. Level 103. Mooi geweest. Laatste stukje dus even als Fighter gespeeld. Bah, ik voel me zo...naakt zonder een ranged attack. Niks voor mij.

    Stomme is dat ik bij het opnieuw aankleden van Emma opeens begon te twijfelen welke skills en augments ze ook alweer had. :+ Hopelijk heb ik de goede gekozen. Zelfs bij haar armor begon ik te twijfelen. Heb er maar even een screenshot bijgenomen om te vergelijken. De armor stats leken niet genoeg omhoog te gaan. :p (ik zag ook dat ik als Magick Archer constant met Sorcerer augments heb gelopen. Waar je dus niks aan hebt als je geen sorcerer bent. Handig.)

    @hierboven:
    Hoezo onmogelijk?


    Gewoon op offline zetten zodat je het in je eentje kunt doen.

    Wisten jullie trouwens dat je die domme koe in het begin gewoon een trap tegen zijn kont kan geven om hem sneller te laten lopen? Dat scheelt nogal tijd bij die flinke trip. 8)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    @ DulleNL: Die domme koe heb ik gewoon een paar klappen met mijn zwaard gegeven.

    @ Vicill: Bedankt!
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Really??! Briljant! :)

    Zou er nog echt leuke DLC met nieuwe content komen of blijven ze vasthouden aan het melken van de Different Skies ?
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Het maakt mij niets uit, want de game is imo groot zat en behoeft van mij geen DLC. Ik denk ook dat Capcom het hier wel bij laat, want i.t.t. westerse ontwikkelaars hebben de Oosterse over het algemeen geen grote DLC pakketten. Ze melken het daar wel uit met de kleinere.

    Het meest ernstige voorbeeld is Ace Combat 6. 8)
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    u Is er uberhaupt al goede dlc released voor Dd? Is het andere quest pakket bv goed? Heb Brotherhood bijna uitgespeeld, dus ben al langzaam met dd aan het starten. Ben toch met een warrior gestart. Melee combat voelde in de proloog nl. goed aan.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    \o/\o/ Kan nu al niet wachten op het vervolg. :+
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Dragon's Dogma krijgt vervolg

    Er komt een vervolg op Dragon's Dogma in de vorm van een of meerdere games binnen de franchise. Dit heeft uitgever Capcom bekendgemaakt middels een persbericht.

    Hierin liet het weten dat van de actievolle role-playing game inmiddels meer dan een miljoen exemplaren verscheept zijn. De game zou in Japan een record hebben gebroken als snelstverkopend nieuw IP de eerste week na lancering. Capcom zei eerder nog dat het met Dragon's Dogma hoopte op tien miljoen verkochte exemplaren. Het spel is een van de grootste projecten tot nu toe van de uitgever, met honderden mensen verspreid over verschillende teams die eraan gewerkt hebben.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Juist. En dat persbericht staat al ergens verborgen op deze pagina. :+
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    10M is wel wat erg optimistisch. Deel 2 op de next gen ?
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop van wel. Next-gen is nu zo dichtbij dat ik liever heb dat ze daar even op wachten.
    Meer (nieuwe) monsters, wat weerseffecten en ik vind het al prima. :p

    En meer awesome spells als Bolide en Maelstrom. :+
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Wat is de levelcap eigenlijks? De fuck, Emma is gewoon al over de 100. Ouwe tante. 8)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Doorwerken jij! :+
     
  15. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik hoop op een volledige online modus, 4 man Co-Op , lijkt me echt relaxed bij deze game. Enigste wat ik toch wel mis op de 360, een online game die echt tof is om samen te spelen. En nee, CoD, Battlefield etc ervaar ik niet als een leuke online game waarbij je echt moet samenwerken. Na 6 jaar FF11 mis ik dat wel, hopelijk komt er ook een degelijke MMO op de NextGen, of FF14 alsnog ( denk er zelfs over na om speciaal hiervoor een PS3 te halen indien die na de updates goed ontvangen wordt ) .
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor mij is online co-op (of MP) een grote nee. Dit Pawn systeem is juist eens een keer uniek, eens wat anders dan die andere standaard dingen wat 99% van de games doet. Ga dat nou niet dumpen voor stomme co-op. (genoeg games waar ik co-op wel leuk vind, maar houd dit aub een SP game met een klein sociaal tintje)
     
  17. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat hoeven ze voor mij ook niet te dumpen. Zeg ook een online modus, dus offline lekker pawn systeem behouden. Dat was zeker een goed onderdeel van deze game. Maar ja de mogelijkheid om bv. een pawn over te nemen door een echte speler, dat zou voor mij nog meer toevoegen. Het 1 hoeft niet ten koste van het andere te gaan.

    Meeste co-op valt gewoon tegen, tuurlijk zijn er games die leuk zijn co-op, er zijn er echter maar weinig waarbij je moet samenwerken. Bij meeste is het een optie en kan je ( en dat doen de meeste dan ook imo ) ook als een eenling erop uit gaan. Wat dat betreft vond ik FF11 gewoon heel erg vet, als ik alleen wilde spelen ging ik lekker wat alleen klooien en als ik wilde samenwerken dan ging je gewoon met wat leden van de groep wat doen. Nu zijn er wel genoeg MMO's maar ja ik ben geen pc speler, kan mijn laptopje ook geeneens aan haha, en mis dit onderdeel dus wel op de 360 ( en ja FF11 is het bewijs dat ook op een console een MMO genoeg goed werkt ) .
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben het volledig met Dulle eens. Geen co-op. Het pawn-systeem is juist een zeer innovatieve vorm van online connectivity bij een SP game en laat juist zien dat NIET elke game een co-op of mp nodig heeft en toch voordeel kan halen uit online connectiviteit!

    Het is nog niet perfect, en met wat tweaks kan het echt een geweldige toevoeging aan party-based RPG's zijn. Ik denk dat een volgende DA game ook deze kant op moet. Het pawn systeem geeft ook meer betrokkenheid bij je partymambers vind ik...

    Het pawn-sysrteem is imho daarnaast ook een perfect antwoord op de kwestie van de moeilijkheidsgraad: De game zelf hoort pittig te zijn, maar door het meenemen van meer ervaren (en hoger in level) pawns kun je de game makkelijker maken.

    Ik hoop op een nog beter vervolg, maar ik hoop ook dat andere RPG devs uit DD dingen overnemen. Zoals ik er nu naar kijk zou een combinatie van Skyrim met DD echt de perfecte open world wRPG opleveren!
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nog ff over de Ur-Dragon
    Kwam ik gisteren terug, moest nog twee bolletjes, lukt het me maar niet om ook maar een millimiter van zijn health af te krijgen. Na een kwartier denk ik echt WTF?!? en gelukkig krijg ik een brain wave. Ga ik kijken bij options, zie ik dat ik weer op online sta! |:- Offline gezet, weggegaan en gerust en weer terug en toen ging die redelijk soepel neer, althans, de laatste loodjes waren zwaar omdat hij nauwelijks nog geraakt kon worden.
    Ben in het gehele gevecht wel 4x doodgegaan, ge-oneshot gewoon.

    Nu ben ik er wel klaar mee, 3 cheevoos niet ...
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Welke vocation heb je eigenlijk? (en kom op, rusten tussen rondes door? Waar is de uitdaging gebleven? :+ Je had niet moeten rusten en niet moeten saven :cool:)
     

Deel Deze Pagina