Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Een 1TB schijf is weggegooid geld, voor 20 euro meer heb je 2TB.
    http://tweakers.net/pricewatch/297052/seagate-barracuda-st2000dm001-2tb.html

Wil je echt per se voor een 1TB schijf gaan, haal dan op z'n minst deze:
    http://tweakers.net/pricewatch/243926/samsung-spinpoint-f3-hd103sj-1tb.html#tab:info

Die green uitvoeringen zijn allemaal langzaam, dat wil je niet.
    Daarnaast sluit ik me aan bij de rest, nu meteen die SSD erin. Kost je ~100 euro voor de Samsung 830 128GB, maar dan heb je ook echt wat. Alleen maar onhandig om hem er later nog in te doen, moet je alles weer opnieuw installeren..

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    ^thanks

Heb er trouwens even over nagedacht, en ik heb besloten om eerst de SSD te kopen van 128GB en vervolgens (de maand daarop) pas de HDD van 2TB. Reden voor dat is dat ik graag nog wat geld wil overhouden aangezien het nu vakantie is en 128GB is tijdelijk voor een C schijf wel genoeg voor mij. :+ (heb nog een laptop)

Nou nog echt bepalen of ik nou liever dit wil of een nieuwe laptop.. zit keihard te twijfelen. :+
    //nope, PC it is, morgen maar even geld storten en dan in de middag het grote deel bestellen. :)

Laatst bewerkt: 25 jun 2012
  3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Nog een vraag trouwens, ik heb nu wel SSD, maar ik lees dat je een 2.5" naar 3.5" bracket moet hebben omdat je hem anders niet in kan bouwen. Is er geen andere en gratis manier? :+

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ligt compleet aan je kast. Ik heb een Corsair 550D en daar zitten standaard fatsoenlijke brackets in waar zowel 3,5" als 2,5" in kan. De SSD's schroef je namelijk vanaf de onderkant vast, 3,5" hdd's druk je er zo in, die maak je normaal vanaf de zijkant vast.

De kast die jij hebt uitgekozen is echt een budget kast en die heeft dat dus ook niet, je zal moeten zoeken naar een upgrade kit of gewoon een losse bracket, net wat jij wilt.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gewoon een 3.5" bracket kopen voor een paar euro en hem daar in schroeven. :)

6. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
  7. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Heb alles al binnen behalve de processor, toetsenbord en muis. Dus heb ook nog ff een losse bracket besteld voor 7 incl.

8. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Ik heb een Packard Bell imedia S1800. Waar moet ik op letten als ik de videokaart en of de processor wil upgraden ?

Wat gegevens:

Windows 7 64 bit
    Pentium R dual core CPU E5700 3GHz
    3 GB RAM
    DirectX 11
    ATI Radeon HD 5450 512 mb

Diablo 3 kan ik wel draaien alleen staat mijn videokaart niet in de lijst met supported videokaarten op de site diablo. Daarom ben ik van plan om een nieuw videokaart en eventueel een nieuw processor te kopen. De kast van de PC is ook erg klein vergeleken met andere dus weet niet eens of ik wel kan upgraden.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wanneer je een nieuwe processor zoekt, moet je er 1 hebben die past in de socket LGA775. Dat is inmiddels al weer redelijk oud, dus ik denk dat je beter voor een 2ehandsje kan gaan. Die zijn voor relatief weinig geld te vinden, zoals bijvoorbeeld deze:
    http://tweakers.net/aanbod/436541/intel-core-2-duo-e8200-24-ghz-with-fan.html

Je moet er op letten dat er een fan bij zit, want je huidige fan is waarschijnlijk niet goed genoeg. Voor degene die ik hierboven gelinkt heb hoef je waarschijnlijk niet meer dan 40 euro te geven.

Videokaarten zijn wat lastiger te vinden 2ehands, dus ik zou gewoon voor een nieuwe gaan. Dit is bijvoorbeeld wel een leuke kaart, staat ook op de supported list voor high-end:
    http://tweakers.net/pricewatch/249758/msi-r5770-pmd1g.html

Mocht je een lager budget hebben voldoet een wat goedkopere kaart ook wel, zoals bijvoorbeeld deze:
    http://tweakers.net/pricewatch/249177/sapphire-hd-3650-512mb-ddr2-agp.html

Maar die is dan weer low-end, persoonlijk zou ik de 20 euro extra uittrekken voor de 1e videokaart.

10. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Het is ook belangrijk om te weten wat voor voeding je hebt. A-merk og B-merk en aantal Wattage. Schroef je kast even open en noteer het merk en het aantal wattage.

Nou heb je met een A-merk van 500W meer dan genoeg.

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik hoef nu alleen nog maar de processor en mijn harde schijf er in te plaatsen en aan te sluiten (die krijg ik morgen binnen), dus stel dat de PC aangaat en alles werkt, is er nog iets dat ik zou moeten aanpassen in de BIOS of iets dergelijks? :)

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Nope, heb ik in ieder geval niet gedaan.

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als het goed is niet, je zult alleen even vanaf de CD/USB moeten booten om Windows te installeren, maar ik denk dat je wel weet hoe dat moet.
    Als je wilt kan je er natuurlijk altijd even rondkijken, soms staan er nog interessante dingen in de bios die je aan/uit kan zetten. Pas wel op wat je doet, want je kan ook je PC goed verprutsen als je veranderd.

14. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Het is gelukt \o/ en hij is heerlijk snel. :cool: (en ook nog is verdomd stil)
    Thanks. :)

Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  15. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    SSD'tje in mijn laptop gestopt, erg fijn. :) Het is trouwens een Samsung 830 (128GB)
    Dit spul begint echt snel in prijs te dalen en het is meer dan de moeite waard om er ééntje aan te schaffen als je vind dat je laptop niet snel genoeg is.

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Alleen zo jammer dat ik volgens mij maar 1 HDD slot heb, dus ik zal of m'n DVD-speler er uit moeten halen, of zonder HDD door het leven moeten gaan... En dat is niet zo handig, ik wil ook al m'n muziek e.d. bij me hebben, en dat gaat gewoon niet lukken ben ik bang.

Ik gebruik m'n laptop op het moment toch weinig, en op stage krijg ik waarschijnlijk gewoon een desktop.. Dus ik denk dat ik maar gewoon een tijdje wacht en dan een Ultrabook haal over een jaar of 2 als de SSD's verdubbeld zijn in capaciteit:D

17. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Externe harde schijven werken perfect hoor ;)
    Draai gewoon games vanaf de mijne, omdat ik mijn laptop niet te vol wil hebben ^^

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, dat ga ik dus ook doen zodra die externe HDD van iBood binnenkomt. Lekker via eSata aansluiten en gaan met die banaan. Het schijnt alleen een 5400rpm HDD te zijn, maar goed... daar kwam ik later pas achter. :+

Ik heb ook nog plek voor een 2e HDD in mijn laptop en daar wil ik eigenlijk die Samsung 830 SSD inzetten. Maar klopt het nou dat een SSD niet zo goed kan tegen veel bewerkingen en schrijven?

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik zoek echt supergoeie 2.1 speakers. Budget rond de 80eu. Met zieke bass en de hele hatseflats. Je kent het wel.

20. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Deze schijnen erg goed te zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina