1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    videokaart/ geheugen zit er stof in je ventilatoren?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja, ben geen pro ofzo maar kan er wel mee overweg.
    Geheugen heb ik er gisteren al uitgehaald, alleen niet schoongemaakt.
    Videokaart net schoongemaakt en tot nu toe draait alles goed.
    Denkt dat ik m binnenkort maar even helemaal schoon maak, is ook al een oud beestje.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm#

    Denk dat schoonmaken je niet gaat helpen, waarschijnlijk heeft een van je geheugenrepen het begeven. Kan volgens mij ook het geheugen op de videokaart zijn.
     
  4. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb even een vraagje over Word... Ik was net lekker bezig een bestand in elkaar te draaien en toen heb ik met mijn vingers over het touchpad van mijn laptop bewogen terwijl ik niet op het scherm aan het letten was... Nu ziet mijn beeld er zo uit:

    [​IMG]
    Watishieraandehand by iRoyP, on Flickr

    Heeft iemand een idee hoe ik weer een normaal beeld krijg waarbij ik gewoon elke pagina los zie op eigen grootte? Want hier kan ik niet echt handig mee uit de voeten ¬¬ En kom er zelf niet achter wat ik nou gedaan heb en hoe ik het weer fix xD


    EDIT: Het is opgelost hoor! Gewoon een dubbelklik tussen de pagina's in... xD
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Oke, dit zal te boeken gaan als de meest retarded vraag ooit, maar toch moet ik em stellen.

    Ik heb een pc met 1 lokale schijf en twee externe harde schijven. Ik wil de lokale schijf houden en er een 2.5 TB schijf bij prikken, zodat ik de externe harde schijven kan gebruiken als back-up kopieën. Nu de beschamende vraag. Hoe weet ik of er ruimte heb voor nog zo'n lokale schijf? Ik zie allemaal draadjes en pinnetjes en weet ik veel wat en ik snap er geen hol van.

    Nog een vraag: Bij mijn huidige HD zie ik 2 draden naar 2 verschillende plekken gaan. Zitten die draden bij een HD als je er eentje koopt?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Niet zo'n hele domme vraag hoor. Het is vrij simpel te zien, alle computerkasten hebben zogenaamde 'bays' waar de hdd's in gaan. Hier een voorbeeldje:
    [​IMG]
    Je zit de HDD bay dus aan de rechterkant, er zit 1 schijf in.

    Bij de meeste kasten zitten die bays gedraaid, dus dat je de hdd's er vanaf het moederbord in moet drukken, maar het is slechts een voorbeeld. Als er onder of boven de lokale schijf dus nog zo'n bay over is, dan kan je er nog 1 in doen.

    Afhankelijk van hoe oud je pc is zie je 2 verschillende draden, bij nieuwere pc's zie je 1 rode, kleine platte kabel naar je hdd gaan en bij oudere zie je een grijze, grote platte kabel naar de hdd gaan. De 2e is altijd de voeding, bij nieuwere is dit een plat stekkertje en bij oudere is dit een grote doorzichtige stekker met 4 pinnen.
    De voedingskabel zit altijd in je PC, als het goed is. Je zult moeten controleren of er nog zo'n stekkertje ergens in je PC hangt, anders kan je HDD dus geen stroom krijgen. De andere kabel, de datakabel, zit meestal niet bij de HDD, die zal je dus los moeten kopen. Dit is dus of zo'n rode kabel of zo'n grijze kabel.
    De datakabel zal je direct op het moederbord moeten aansluiten, het is dus belangrijk dat er nog een aansluiting daarvoor vrij is op het moederbord.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Die aansluitingen op het moederboard heb ik wel geloof ik. Dat zijn die blauwe slots onderop toch? Die voedingskabels hangen er ook geloof ik en ik heb nog 3 bays i think?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Yep, je hebt nog ruimte voor 4 schijven als ik het zo goed zie. Als ik het goed zie hangt er nog zeker 1 zwarte platte stekker voor de stroom, en je hebt dus ook nog 3 slots vrij voor de data. Je zult dus 1 SATA kabel nodig hebben, en een HDD met een SATA aansluiting.

    Ik zou voor deze HDD gaan:
    http://tweakers.net/pricewatch/297052/seagate-barracuda-st2000dm001-2tb.html

    Of als je 3TB nodig hebt:
    http://tweakers.net/pricewatch/297051/seagate-barracuda-st3000dm001-3tb.html

    De Caviar Green schijven zijn over het algemeen wat langzamer, maar wel iets goedkoper.
    De SATA kabel kan je bij elke computerwinkel zo bij bestellen, hoe korter hoe beter.
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Bedankt voor de hulp en je tip!
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb een irritant probleem... als ik een spel speel (in dit geval Max Payne 3 & Sniper Elite V2) dan heb ik geen geluid in game... heel soms wel heel even maar verder niet. Terwijl ik buiten de games om gewoon altijd geluid heb... heel irritant.. wat moet ik doen. :'-(

    //nou ik het zeg trouwens.. ik mis telkens een .dll bestand en die download ik vervolgens zelf en zet ik in die map, dat zou het probleem wel eens kunnen zijn. ff kijken.

    Heb het gefixed denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn externe harde schijf wat schoner maken, maar ik zoek daarvoor een programma dat laat zien welke bestanden de meeste ruimte in beslag nemen.

    Weet iemand hoe dat programma heet? Dan zie je dat in een taart vorm.

    Er is iets van 80 gigabyte op mijn externe harde schijf die ik niet kan vinden (?)

    nvm al wat gevonden: http://download.cnet.com/WinDirStat/3001-2248_4-10614593.html?spi=62af85c5ab827659df0a360feebd01c7 windirstat oid

    Edit: hmm werkt niet ideaal, als iemand degene weet met de taart vorm dan hoor ik 't graag
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Treesize, en even de belangrijkste bestanden er af halen en daarna formatteren.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet? Terugsturen of niet?
    Bij iBood had ik dus deze week een externe HDD gekocht en na een testje kreeg ik het volgende resultaat:
    [​IMG]

    Dit lijkt mij niet echt gezond en na wat speuren op het web zag ik ook nog eens dat dat deze Seagate Barracuda's een hele hoge fail rate hebben en bijna allemaal naar de klote gaan.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat laatste is waarschijnlijk ook hoe ze bij Ibood beland zijn :emo:

    Ik zou toch even contact opnemen met de support afdeling en dat plaatje erbij doen, waarschijnlijk mag je hem dan terugsturen onder de 14 dagen regeling..
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, heb ik gedaan en ik wil gewoon m'n geld terug. Die HDD heeft 747 dagen aangestaan. Een gebruikte HDD is net zoiets als een gebruikte peacemaker. Die wil je ook niet. Echt een achterlijke iBood en zoiets zou ik dus echt nooit meer kopen daar! :F:
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Gewoon een refurbished modelletje dus, fijn dat ze dat er ook even bij zetten..
    Of bedoelde je dat je hem zelf 747 dagen hebt laten draaien?
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, het zijn gebruikte HDD's uit 2009/2010 die ze in een nieuwe case proppen en op iBood gooien. Belachelijk! |:- Hoe kan ik 'm nou 747 dagen/17928 uur hebben laten draaien, ik heb 'm deze week gekocht. 8)
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja dat stond er niet letterlijk bij, dus ik wist het niet zeker. :+
    Ik kijk nooit meer bij iBood en dergelijke omdat ze toch troep verkopen en/of niet goedkoper zijn dan de goedkoopste webshop.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina