[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    lol dat zijn wel 2 hele verschillende meningen in 20min :9

2. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Wauw.. haha. Ik lees veel meer negatieve comments maar ik snap ze niet. Leg eens uit, want dat doe je niet. Ik vond zelf de opbouw geweldig. Garfield komt op mij goed over en vertolkt de Spidy rol wat mij betreft perfect. Daarnaast is de film lekker duister en is de chemie tussen Garfield en Stone perfect. De actie vond ik lekker en het creatieve gebruik van de webbing was ook goed gedaan. Alleen The Lizard CGI was minder imo, al vond ik het niet storend omdat het toch een kruising tussen mens en lizard blijft. (Dit lijken mensen te vergeten?) Ik heb onwijs genoten.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoezo is Spiderman je favoriet? Uit comics? Daar zit de film dicht bij.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    De originele, franse film is veel leuker!

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik denk dat deze review van IMDB er het beste bij past:

I've been a fan of Spiderman since childhood. In fact, he has been my favorite superhero. I liked Spiderman 1, 2 and 3; watched Spiderman 3 twice, despite many reviewers bashing it.

So it's natural I was waiting eagerly for The Amazing Spiderman. I was more eager because this movie was rebooting the Spiderman franchise with new cast that included Indian actor, Irfan Khan and it was getting released in India before US! Unfortunately, it turned out to be a big disappointment. It was like they didn't make a Spiderman movie, but a caricature-remake or a spoof of it. Bad script, confused and weak characters, bad direction and bad editing are some of the major flaws. Story was too bland, no spice, no excitement.

The important scenes where Peter gets bitten or hones his skills or makes his suit have been hurried and short, while the irrelevant scenes have been dragged.

Spiderman gets beaten, defeated, injured repeatedly. In fact, the audience was laughing hard on the repeated scenes of him coming home all thrashed and bruised and his aunt talking to him about it. He keeps removing his mask for just anybody and that's not very Spiderman-like.

Most action scenes were non-thrilling. In a scene where Spiderman rescues a boy from a falling and burning car, he wastes almost 5 minutes trying to convince Jack (the boy) to be brave, climb up and hold his hand. He even gives the boy his mask, but the boy doesn't follow him. So in the end he has to throw his spider-thread to pull Jack up. He could have done that already and spared us of that boredom.

It was just an example. Most encounters between the lizard-man and Spiderman were equally boring, dragged and nonsensical.

There were a lot of loose ends and missing links in the story. Like the story of Peter's parents was never shown, but the characters kept mentioning it. Dr. Ratha talks about some Mr. Osbourne, but neither the man nor his story was shown. Maybe they're keeping it for the sequel, but the confusion totally spoiled this movie. A lot of inconsistencies were there too. Sometimes things stick to Peter's hands and break by little force, sometimes they don't.

The romance between Peter/Spiderman and Gwen looked lukewarm and forced. The scene where the burglar kills Peter's uncle looked awkward and disconnected like many other scenes.

Andrew Garfield didn't look much convincing either as nerdy Peter Parker or as Spiderman. He was good in The Social Network but a disappointment in this movie. In many body-close-up shots he was bending forward apparently to hide his penis-line from showing in the tight-suit. That made the already weak Spiderman look even weaker. Since when have Hollywood actors become this bashful?

Irfan Khan appeared in just 3 short scenes. He was more like an extra. But the audience welcomed him with a bout of whistling!

Everyone seemed to be waiting anxiously for the movie to end, which ends after further boring you for some time after the defeat of the villain. So much I wish, they had made Spiderman 4 with Tobey Maguire instead of this disaster.

Vond gewoon The Lizard als villian totaal niet overtuigend neergezet, (gewoon een groene Voldemort met hagedistrekjes) en voelde bij mij aan als een soort opvulling, van: owja, Spinneman moet nog een enemy hebben. Vond hem verder echt te kut gespeeld door die prof met 1 arm ('extraordinary'...8)) Zoals ik al zei, sommige actieslingerscenes waren wel tof, maar de rest er omheen was gewoon kak..Uncle Ben's dood was ook cheesy, wat er met die ouders is gebeurd (te zien in de trailers) wordt nooit echt duidelijk, het is maar een vage bedoeling. Opbouw geweldig? Heb je gezien hoe ie aan ze masker komt? Te lame. :emo:
    Hoe hij verder aan zn pak komt wordt totaal niet uitgelegd. Op het ene en andere moment had ie opeens zo'n insane Spidermanpak. Wtf. 8)
    Actiescenes verder te cliche, je wist precies al wat er ging gebeuren allemaal. Awkward shit. Meest belabberde scene uit de film:
    die shit met die hijskranen. Looool.
    Owja, en het einde ook:
    Met die beloftes. Komt Peter in de klas, die juf: ''You're too late Peter, again..'' Peter ''Yea, next time I'll be on time, I promise'. Die juf antwoordt vervolgens dat ie geen beloftes moet maken die hij niet waar kan/gaat maken ofzo. Zegt Peter: ''Yeah, but those are the best ones.'' Waarop Emma die voor hem zit lacht. Omdat Peter die belofte had gemaakt bij de pa van Emma, dat hij haar buiten alle superheldenshit moet houden. Doet ie dus niet zo. Vond het gewoon te lame hoe ze dat hadden gedaan.

Maar misschien verwacht ik tegenwoordig gewoon wel teveel van die superherofilms. Ach, wat wil je na 2 fantastische Batman films, en hopelijk de 3e. Beter stoppen ze gewoon Carnage en Venom in deel 2, dat zou te insane bruut worden. Dat dan weer wel. :+

Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Carnage yea

7. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik kan me niet vinden in je IMDB 'review'. Dat ze 'ohja Spidy moet nog een enemy hebben' dachten is natuurlijk complete onzin. Opbouw daar naartoe is geweldig.
    Spidey vind tas van z'n vader. Leest over die collega en wil weten wat ze aan het uitvoeren waren. Hij dringt daar binnen en komt er achter dat ze genetisch wilde manipuleren. Die kerel wil z'n arm terug en is dus fervent op zoek naar een remedie (i.e. die reptielen die zelf dingen terug groeien). Die vind hij en omdat hij zo obsessed is met de superieure mens wil hij de stad daar aan helpen. Spiderman wil dit uiteraard voorkomen dus pakt hij The Lizard aan. Geen idee hoe dit niet logisch op jou overkomt?!!:{
    Hoe Spiderman aan z'n pak komt vond ik juist verfrissend en onverwacht. Hij valt in die ring en ziet dan het licht. Veel en veel beter dan die geforceerde cage-fights uit het eerste deel. (Dit lijkt trouwens nog al op elkaar. Ze komen namelijk allebei op het idee door die cagefightersuits.) De dood van de oom vond ik ook goed op het verhaal aansluiten. Juist omdat Spidey een onwijs schuld gevoel krijgt omdat hij ervoor zorgde dat Ben naar buiten is gegaan en die situatie verzeild raakte. Ik kan nog wel even door blijven gaan maar dat ga ik niet doen. Ik weet dat dit nutteloze discussies zijn. Wilde alleen even laten zien dat je er misschien wat beter over na moet denken voor je alles afkraakt.. :)

Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Kansloze discussie idd. Denk verder volledig doordacht na. Ik vind hem kut. Jij niet. Klaar.

9. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
  10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Meh,.. 1 vond ik leuk maar voor 2 waren de grappen eigenlijk al op

11. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Oh lees net dat het een fake is :+

12. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Fuck me in ben nog beter in photoshop. :D

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zou wel fucking briljant zijn.

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Safe
    Vermakelijke film om te zien. Verstand op 0 en lekker kijken. De Statham films liggen me vaak wel.

16. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    God Bless America

Wauw, eindelijk een komedie (eerder een satire eigenlijk) met een beetje inhoud :D Ik stoorde me echt niet aan het gezeik over Amerika, die monologen zitten maar op 2 momenten in de film (en die in het kantoor is echt geweldig btw)

En dat Alice Cooper minstens 3x genoemd wordt is ook geen minpunt trouwens :cool:

[yt]2fJ7wpP4OGA[/yt]

Beste scene :D

8,5

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Indie Game: The Movie

Net gekeken, want slapen...met dit soort temperaturen? Meh...fuck dit weer!

Super interessante documentaire/film over drie Indie game ontwikkelaars, Super meat Boy, Fez en Braid komen aan bod.

Erg interessant en boeiend om te zien hoe extreem belangrijk de projecten wel niet zijn. Erg triest om te zien hoeveel negativiteit Phil Fish (Fez) van 'fans' kreeg toen de game nog steeds niet uit was, gewoon belachelijke haatreacties, ik begrijp zijn woede/frustratie in die scene dan ook wel in de docu. Zeker wanneer ie dan later verteld dat zijn vader ziek was en er van alles gebeurde wat negatief is. En dat één van die devs gewoon simpelweg zegt dat het hem een hel lijkt om bij een EA of Epic te werken.

Maar ook om te zien hoeveel tijd het allemaal inneemt, hoeveel ze van hun sociale leven moeten opofferen. Geweldig om dan ook de scene te zien waar ze de reacties van de devs tonen wanneer ze voor het eerst de reviews bekijken en videos op youtube van hoe mensen hun games ervaren. Ook opmerkelijk dat die dev van Fez eigenlijk heel negatief op de positieve kritieken reageert en zegt dat niemand het echt begrijpt. Ik snap zijn punt wel, hij wil dat mensen zijn visie zien denk ik...maar dat kan je niet verwachten, iedereen ervaart zo'n game weer anders.

Waar ik wel benieuwd naar ben geworden is, hoe komen zij rond elke maand? Leven ze van een uitkering en betalen daar alles van? Of sponsort MS ze? Ze werken dag in dag uit aan die game namelijk. Dat is echt iets wat ik me afvraag, maar dat is niet aan bod gekomen, wat opzich heel normaal is ook.

Door dit soort docu's ga je toch echt anders kijken naar dit soort dingen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet extreem veel heb/had met Indie games, omdat gewoon de 'grotere' games mijn tijd innamen, maar ik snap steeds meer waarom ze zo geliefd zijn, ze lijken zo simplistisch maar zijn uiteindelijk juist heel diepgaand. Erg gave docu, waarvan er meerdere van zouden moeten zijn, en dan ook van de 'grotere' devs zeg maar.

Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  18. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dat is juist waar ik me aan stoorde in die film. Eerst afgeven op van alles en nog wat en dan zo overduidelijk proberen cool te zijn met muzieksmaak e.d. en dezelfde tactieken van overdrijving en zwart maken toepassen als de clubjes de ze juist op de hak willen nemen. De film was voor mij iets te diep in z'n eigen reet gekropen.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vond die film ook echt de tegenvaller van het jaar.

Anyway, ik heb net Project X afgezet, na 35 - 40 minuten. Er was echt nog geen kut gebeurt. Ik ben nog ff door de film heen gescanned en ik heb een stukje van het einde gezien en ik heb volgens mij niet gemist. Film is echt zo voorspelbaar als iets. Gast organiseert een feest, feest loopt dramatisch uit de hand - shit in de fik etc, gast is populair. Nu maar weer family guy kijken.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol dat ligt echt aan je eigen verwachtingen dan. :D
    Het is geen Tarantino movie ofzo. Hehe

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina