Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    [Upd] Resident Evil 6 krijgt collectors edition

[Update 11:40] Capcom Europe heeft in een tweet bevestigd dat de collectors edition van het spel ook in Nederland, België en Luxemburg zal uitkomen.

[Origineel bericht] Capcom heeft vandaag bekendgemaakt dat Europa een collectors edition van Resident Evil 6 zal krijgen. Alle extra's zullen verpakt zijn in een zogenaamde 'Needle Box' die ook in de trailer van het spel te zien is of in het plaatje onderaan het bericht.

De speciale editie zal het volgende bevatten;

de game
    zombie steelbook
    exclusieve Resident Evil 6 artbook met harde kaft
    Resident Evil 6 Avatar-DLC voor Xbox 360 of Resident Evil 6-thema voor PS3
    Ivy University-sweatshirt (één maat)
    drie Resident Evil 6-emblemen van de drie partijen in het spel. De emblemen zijn van zink en er staan handtekeningen van drie ontwikkelaars
    alles verpakt in de 'Needle Box'

De collectors edition komt uit in verschillende landen van Europa maar de Benelux wordt niet genoemd. Hopelijk wordt hier snel meer van bekend.

2. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Benieuwd naar de prijs,wellicht zal ik deze wel gaan halen.

3. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Gaat €150 kosten (bron amazon frankrijk)

Beetje te duur vind ik. De Freedom Edition van AC3 kost €99, en die ziet er toch wel een stuk beter uit.

Ik ga voor de Steelbook editie

4. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    [yt]Bqc3076Xu6s[/yt]

Nieuwe Gameplay Footage

Dit is voorlopig het laatste filmpje dat ik kijk, wil niet te veel gespoiled worden :D

Laatst bewerkt: 2 jul 2012
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Hier ben ik ook bang door. Het is niet de eerste keer dat in een game levels bijna letterlijk worden herhaald om de speelduur op te rekken.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Waarom zouden ze dan de moeite nemen om nieuwe characters te maken met hun eigen achtergrond verhaal als je uiteindelijk toch dezelfde levels zou doorspelen. En dan beweren in Interviews dat het 3 verschillende verhaallijnen zin, lijkt me niet iets waar Capcom zo dom voor zou zijn.

Het zou best kunnen dat de verschillende personages op een gegeven moment met elkaar in contact komen binnen hun eigen verhaalliijn, denk zelfs dat dat iets is waar ze naar toe streven om de speler een totaal plaatje te geven.

Als de game al daadwerkelijk net zolang word als RE5 ben ik al blij, alles wat langer is, is mooi meegenomen.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Voor mijn Dragon's Dogma broeders, morgen de demo. :cool:

8. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Net de demo gedaan.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik deel 5 een heerlijk spel vond.

Begon met het stuk met chris. Ware verschrikking vond ik het! Camera werkt absoluut niet lekker. Door dat je in kleine omgevingen bent en de camera vrij dicht op je personage staat was het erg chaotisch. In deel 5 totaal geen last van. Ook het aimen met je gun is gewoon veel minder fijn. De brightness staat standaard op 15 en het teken dat je amper moet zien is in het begin veel te licht. Had hem dus op 10 gezet. Was echt veel te donker en met brightness op 30 was het beter. He menu wat je met chris gebruikt is erg onduidelijk. Nee, vond het niks.

Dan het stuk met Leon. Erg irritant dat je steeds gedwongen word langzaam te lopen. Soms is dat niet erg. Maar constant begon ik zat te worden. Menu met Leon is wel veel duidelijker. Toegegeven, door het stuk met Chris veel geduld verloren. Na de zoveelste gedwongen langzaam moeten lopen snel gequit.

Vrij geirriteerd dus begonnen aam Jake zijn stuk. Gameplay is weg rennen. Na 3 sec was ik dood haha en heb snel de game uitgezet.

Jammer keek erg naar de game uit. Erg genoten van deel 5 en helemaal door dat het wat meer op de oude re's leek te lijken. Demo viel erg tegen.

Met meer geduld zal ik zeker het stuk met Jake nog een keer proberen.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Over het Chris stuk ben ik het enigszins eens. Het is niet zo dramatisch als jij het noemt, maar het is imo niet geweldig. De gameplay is heel actievol, maar je krijgt maar beperkt kogels. Dit klopt gewoon niet met de keuze van de gameplay. Daarnaast is het inderdaad erg chaotisch en had ik meerdere keren geen idee van welke plek ik beschoten werd. Over het menu ben ik het niet eens. Ik vond het niet zo onduidelijk als jij het doet blijken.

Het langzame lopen bij Leon vond ik ook een beetje irritant, maar dit was wel qua sfeer de beste gameplay demo van de drie. Heerlijke donkere Resident Evil sfeer en gameplay (deed me aan de gameplay van 4 denken).

Bij Jake was ik de eerste keer ook meteen dood omdat ik bleef haken, maar als je met A gaat sprinten is het niet zo moeilijk. Ook als je eenmaal de tactiek voor de baas door hebt is het makkelijk, zoals Dulle en ik al lieten zien in het filmpje in de demo thread. Tegenvaller vond ik wel dat de baas weer "hulpjes" moet hebben. Dit vind ik altijd vreselijk bij boss fights, laat me gewoon op de baas focussen.

En over het algemeen: De graphics vond ik best goed. Er is inderdaad nog wat tearing en er zijn wat andere kleine probleempjes, maar de lichteffecten (vooral in de Leon demo) zijn geweldig.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb even de filmpjes bekeken en word er niet echt enthousiast van. Doet allemaal wat ouderwets aan, ik zie echt helemaal niks wat ik nog geen 20 keer eerder (en soms ook beter) heb gezien.

Krijg de indruk dat het weer net als RE5 voor 99% op de naam en de nostalgie moet verkopen. Erg jammer, als je dan ziet wat voor gok Capcom durft te nemen met Dragon's Dogma dan ga je stiekem hopen dat ze voor RE ook echt weer terug naar de tekentafel zouden gaan.

Maar die indruk krijg ik totaal niet, het is meer van hetzelfde (maar dan met meer explosies en minder settings in vol daglicht :+ )

Met name die enorme button prompts en canned animaties vallen me enorm tegen.

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Die QTE waar je aan het snoer moet klimmen oa bedoel je? Slaat ook nergens op dat je moet "mashen" om te klimmen, alsof dat enige toegevoegde waarde geeft, Wat is er gebeurd met het pookje naar voren te drukken.

Vond RE5 overigens echt een geweldige game, maar heb liever ook niet dat RE6 een run of de mill TPS word. Oh man, wanneer het telkens dichterbij de release van een game komt en mensen nogsteeds er niet over uit zijn of het iets is of niet...vaak geen goed teken:+

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Klinkt allemaal niet veelbelovend. Maar is dit echt verrassend? Capcom stoeit al een tijdje met de Resi brand, om games met een grotere mass market appeal te produceren. Zoals verwacht worden veel gamers hier niet echt blij van. Waarschijnlijk ga ik de demo nog niet eens meer downen, maar alleen wat filmpjes online bekijken.

Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  13. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga de demo ook eens testen straks of morgen laat mijn mening hier wel achter !

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de code voor de Demo die bij DD zat niet eens gebruikt. Totaal geen interesse. En ik zag in filmpjes idd dat de game veel last heeft van tearing. Echt midden in beeld...

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ben ik de enige die tearing niet zo erg vindt? Natuurlijk heb ik het liever niet dan wel, maar als het er is maak ik me er niet zo druk om. Zelfs bij PC games schakel ik altijd direct V-Sync uit.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Tearing is inderdaad irritant wanneer je daarop gaat letten. Zojuist alle demo content via fimpjes gezien en het valt allemaal wel mee. Best veel suspense, mooie graphics. Ach, het in in ieder geval een stuk beter als die co-op shooter van een paar maanden terug (niet lastig om dat te verslaan), op het niveau van Resi 5 is zo mijn eerste indruk. Het is in ieder geval een stuk duisterder dan het laatste deel, wat ik toch wel de suspense goed vind doen.

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Je staat vrij om de code naar mij te sturen, want ik heb ontzettend veel zin in het spel ;)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Heb je niks aan, want je moet de demo vanuit het Dragon's Dogma menu downloaden. ;)

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die is voor jvalks, die heeft mijn DD gekocht :)

En dat ^ :D

20. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Ik wil die demo graag spelen. Maar heb Dragon's Dogma niet...

Ik lees hier dat je de code moet invoeren in het menu van Dragon's Dogma zelf... maar op eBay worden er ook gewoon codes aan geboden !!

Hoe zit het nou... kan je de code niet invoeren in de marketplace ?

Deel Deze Pagina