Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Li-On accu's zullen eerder capaciteit verliezen wanneer je hem vaak ontlaad dan wanneer je hem constant aan het stroom hebt hangen. (Dus de methode die jij gebruikte, elke keer van het stroom af als ie vol was) Hem volledig ontladen beschadigd hem zelfs, waar dat bij de oude Ni-CD accu's juist goed was. Gebruik je laptop gewoon zoals je hem normaliter zou gebruiken, aan het stroom wanneer het kan, en als het niet kan gewoon op de accu. Niet bij nadenken, dan gaat het in principe goed.

Je accu verliest hoe dan ook capaciteit, wat je er ook mee doet. Er is gewoon geen juiste manier van omgang, die krengen hebben gewoon een korte levensduur.

2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ging voor de grap even Apple bellen om te vragen hoe het zit met het gaatje van m'n nieuwe MacBook speaker die niet goed is 'doorgeprikt'. Ze zeiden direct dat dit absoluut niet mag, dus ik krijg nu een nieuwe toegestuurd. Nieuwe komt tussen 25 en 31 juli. Tot die tijd mag ik deze nog blijven gebruiken.

Dit is echt al de 5e keer dat ik een nieuwe Mac computer krijg toegestuurd door garantie. De service is top, het is alleen wel jammer dat het weer nodig is.

3. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben aan het overwegen om mijn MacBook pro 13 inch(late 2011) te verkopen en 350 bij te leggen voor de 2012 editie. Alleen kan ik geen review vinden met de verschillen. 2012 model heeft de nieuwste i5 aan boord net als usb3.0 en hd4000 grafische kaart maar de grote vraag nu is of het dat waard is. Ga ik de verschillen merken met een Ivy/Sandy bridge CPU en videokaart. Kortom is het €350 bijleggen waard?! Zouden jullie dat doen?!

Mss gaan voor de nieuwste MacBook pro 13/air

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    De eerste vraag die je je moet afvragen is waar je de performance upgrade voor nodig hebt. Draai je programma's etc waarmee je nu tegen wat performance issues aanloopt of hoe kom je erbij om voor het 2012 model te moeten gaan?

Want als je alles nu al zonder problemen aankan waar je hem voor gebruikt zie ik niet in waarom je zou moeten upgraden.

5. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Ja dat had ik me ook al afgevraagd, maar ik wil gewoon straks Mountain Lion vlekkeloos kunnen draaien, en ik heb de afgelopen tijd vaak gelezen dat de Ivy Bridge CPU's stukken sneller zijn dan de oudere Sandy Bridge...

Ik wil gewoon graag met de tijd mee, en een vlotte MacBook hebben :)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Met een late 2011 zou je mountain lion toch ook probleemloos moeten kunnen draaien.

Dus dan is het imho vooral voor de heb. Dus hoef je je alleen maar af te vragen of je dat nu wilt of dat je nog een modelletje kan wachten :+ Performance wise zou je geen wereld van verschil moeten merken

7. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Wat Delphiki zegt

Maar Je geeft zelf het antwoord dus al, jij voelt je goed bij een upgrade dus dan moet je dat ook gewoon doen! :)

8. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Pff, UPS vandaag aan de deur geweest met nieuwe Air. Natuurlijk niet thuis omdat ik aan het werk was..|:-

Morgen maar even thuiswerken, kan niet wachten.O-)

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee, je gaat absoluut geen verschil merken. Er is wel een verschil in perfomance, maar het is echt geen wereld van verschil. In het beste geval presteert hij 10% beter, maar over het algemeen zul je daar echt niks van merken als gebruiker.

Tenzij je graag USB 3.0 wilt is het de upgrade eigenlijk niet waard. En dan nog mag je je afvragen of je daar 350 euro voor wilt uitgeven..

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je met de tijd mee wilt gaan moet je geen 13" MacBook Pro kopen, zolang ze die belachelijke 1280x800 resolutie aanhouden.. :mad:

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jij hebt het instapmodel toch? 256GB met 8GB geheugen?

12. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijne had een klein krasje op de deksel (+- 1cm). Kon een nieuwe krijgen of 100 euro korting. Heb voor het laatste gekozen.

13. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    ja dat is ook wel weer zo, kom van een late 2009 15 inch model, en de scherpte van die reso mis ik wel.. Maar ja een 15inch kost een beste duiten met geld:emo:

Ik zie net dat de MacBook Air wel een hogere resolutie heeft dan de MBP13inch... nooit geweten. Die kan wel 1440x900 (native)... hmm mss dan een Air overwegen...

Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.048
    Wat zijn de grote voordelen van OSX tov Windows, en wat zijn de nadelen van OSX?

Ben voor mn vervolgopleiding waarschijnlijk een laptop nodig en het leek me misschien wel een idee om een Macbook te kopen.

15. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Gewoon eens een Media Markt of een andere Apple retailer binnenlopen en dan eens een half uurtje spelen. Kun je zo niet echt uitleggen, moet je gewoon ervaren. :9

16. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Als ik mijn magic muis gebruik blijft en linker knop hangen en blijft het dus "selecteren". Ik kan verder wel gewoon scrollen.. Klikken werkt niet. :mad:

17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.048
    Ja heb ik wel eens gedaan, op het eerste gezicht een prima os maar ik zag niet waarom ik het boven Windows of Ubuntu zou verkiezen, zou ook niet zou gauw voor een mac gaan om het ontwerp oid, gaat me puur om de gebruikerservaring.

Is het eigenlijk ook mogelijk om OSX en Windows (evt nog Ubuntu) op een Macbook te zetten zonder een VM oid?

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt. :)

De vervangende MacBook is inmiddels verzonden! Kreeg een mail van de after-service dat ze hem met spoed hadden aangevraagd. Hij komt nu als het goed is dinsdag al. Dan lig ik op het strand in Gran Canaria, maar ach.

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Soort van crosspost....

Maar ik ga volgend schooljaar beginnen met de opleiding werktuigbouwkunde en ga dus vooral veel met autoCAD werken. Ik vraag me af of een macbook een idee is? Een aantal eisen:

- AutoCAD moet goed draaien
    - Hij moet goed mee te nemen zijn maar ook thuis bruikbaar zijn
    - Hij moet minstens vier jaar meegaan (liever meer natuurlijk)
    - Games moet fatsoenlijk draaien (civ5 en team fortress 2 zijn mijn zwaarste games)
    - De standaard dingen (internet, mail etc) moeten goed functioneren

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je opleiding raad niet specifiek aan om voor Mac of Windows te kiezen? Kan me voorstellen dat er in die versies van Autocad nog wel wat verschilletjes zitten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina