De XBW Game of the Generation Awards!

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 jul 2012.

1. martinibaby

martinibaby aka Misty

Leuk Bevonden:
    0
    Ow? Geen multiplatform? Das echt lastig :p

Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    ;)

Dan geeft ik je een tip: Super Mario Galaxy sowieso in je top 3. :+

3. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Denk jullie nou echt dat ik de openingspost lees? 8) En ja, PGR2 is classic!!!!!

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik mag toch hopen van wel...Aangezien er vrij belangrijke info in staat.
    Maar blijkbaar heb je dus ook niet eens de titel van het topic gelezen? 8)

Je kunt PGR2 wel classic vinden, maar het is geen 360 game. Ik weet niet of je het nog gaat aanpassen? Anders laat ik de no.2 plek gewoon leeg.

Zo moeilijk is het toch niet wat ik vraag? Waarom wordt het dan zo vaak verkeerd gedaan. :'-( Gelukkig zijn er ook genoeg die het wel snappen, maar toch.

5. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Dulle, ik pas hem morgen ff voor je aan. Sorry :eek:

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Ik zal hem van het weekend wel even invullen.

Wel weet ik dat Guild Wars op nummer 1 komt, al is ie uitgebracht eind april 2005, ik vind hem in ieder geval current gen :cool:

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Daar ga ik niet moeilijk over doen. :p Het is tenminste nog 2005.

@MM: Ok, dank je. <3 :+

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik gok PGR4 op 2 :+

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben een beetje lui geweest en ben nu pas begonnen met het invoeren. Op de eerste pagina gelijk een probleem tegengekomen. :+
    2 x Worms 2: Armageddon. Een game kan wel heel goed zijn, maar we gaan het niet 2 keer nomineren! :+
    Dr0kz, zou je het even willen aanpassen? En dan het liefste de nr.7 Worms vervangen, niet de no.4 Die heb ik al ingevoerd. Dan moet ik die er weer uithalen en dat kost me in mijn luie toestand te veel werk. :D

10. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    nvm

Laatst bewerkt: 6 jul 2012
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat ik mijn lijstje binnenkort wel aanpas. Heb misschien iets teveel op gevoel geselecteerd ipv kwaliteit en wat nou een betere games was.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is dat dan slecht?

13. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Inderdaad, ik heb een game op nummer 2 staan die de meeste mensen waarschijnlijk nieteens in hun lijst hebben staan, maar who cares? :)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben een van de weinige die dat doet. En het gaat toch meer om wat nou de beste game was van de generatie? Kijk qua gevoel deed AC 1 meer. Maar AC 2 was gewoon op alle punten een veel betere game.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Als ik zou willen weten wat objectief (voor zover dat bestaat) de 'beste' game is zou ik naar Metacritic kunnen gaan, maar het leuke van deze verkiezing is het zien wat men het leukste vond. Op gevoel is juist wat ik wil zien, waar had jij meer plezier mee, wat gaf je het meeste het 'wow' gevoel. Je persoonlijke keuze.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  17. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Top 10 Xbox 360 Games

1. Assassin's Creed Revelations
    2. Red Dead Redemption
    3. Dragon Age (II)
    4. Skyrim
    5. Lost Odyssey
    6. Assassin's Creed 1
    7. Nier
    8. Mirror's Edge
    9. Call of Juarez: Bound in Blood
    10. Call of Duty 4: Modern Warfare
    Top 10 Non-Xbox Games

1. Pokemon Soul Silver (DS)
    2. Xenoblade Chronicles (Wii)
    3. Monster Hunter Freedom Unite (PSP)
    4. Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride (DS)
    5. Kingdom Hearts Birth by Sleep (PSP)
    6. Final Fantasy VII: Crisis Core (PSP)
    7. Super Mario Galaxy (Wii)
    8. Tales of the Abyss (3DS)
    9. Animal Crossing: Wild World (DS)
    10. Super Mario Smash Bros. (Wii)

Laatst bewerkt: 7 jul 2012
  18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zucht, hier is ie dan. Ik kom er niet uit. Ik kan nog wel 2 weken nadenken, maar daar schiet ik niks mee op.

Ik verontschuldig me alvast voor de vele links. Ik heb er gewoon zin in om alles te illustreren. Mensen die al langer op XBW rondhangen weten al dat ik dat graag doe. :p

Top 10 Xbox 360 Games
    1. Mirror's Edge
      De perfecte moderne platformer. Heerlijke muziek. Een niet generiek hoofdpersonage. Prachtige stijl. Heerlijk competitief. Origineel (first person platformers, hoe veel zijn er daarvan?
      Verhaal is wat crappy, maar daar lig ik niet wakker van. Dit is een game die je niet om een diepgaand verhaal moet spelen, maar om de awesome gameplay.
    2. Red Dead Redemption
      Een game waarbij ik vaak zomaar een uur kwijt was aan bloemetjes plukken. Hoe kan dat nou gebeuren?
      Een game met een geloofwaardige open wereld, de meest awesome/realistische onweersstormen die je in een game zult zien en een einde wat me nog lang zal bij blijven. John Marston is hét beste personage van deze generatie.
    3. Blur
      Wie houdt van plezier hebben? Dan moet je Blur spelen. De chaos van een MP race met 10+ man wordt nooit oud.
      Ook de SP was erg leuk en uitdagend om te doen. En je kon er foto's maken!
    4. Halo 3
      Ok, eigenlijk hoort hier de hele Halo serie thuis. Maar goed, dat is saai. Dus kies ik Halo 3. Veruit de beste. Leukste MP maps, leukste campaign en de Theater mode! :eek: Met meer dan 400 foto's gemaakt, 800+ gespeelde matches en de game op 99 aparte dagen gespeeld te hebben kan ik zeggen dat dit voor mij dé Halo game was.
      Het wordt tijd voor de 100e dag.
    5. Mass Effect 2
      De gehele serie past hier. Maar Mass Effect 2 het meeste. Kijk naar die launch trailer. KIJK DAN! Epische shit enzo. Die suicide mission is nog niet overtroffen. De crew was ook de beste van de serie.
    6. Dragon's Dogma
      Anderhalve maand uit, maar nu al mijn top 10 binnengestormd. De game is gewoon zo goed. Zo veel fun. Een RPG met leuke/grootse monsters, een gevechtsysteem wat leuk is, geen level scaling, geen level cap die veel te laag is, nachten die echt doodeng zijn. De sfeer druipt van deze game af. De kwaliteit ook.
      Wist je dat deze game een foto mode had?
    7. Just Cause 2
      Verhaal? Eh, wat is dat? Realisme? Waar?
      Een game die je kunt spelen om wat te relaxen, om te genieten van het uitzicht. Of om het hele land in chaos te storten. Ongekende vrijheid. Grapple hook! Fun!
    8. Bayonetta
      Ohhh, wat een goede game. Wat is Bayonetta ook een heerlijk personage. Het verhaal is niet geweldig, maar toch is het leuk om te volgen door de leuke personages. En wat speelt het heerlijk. Ik speel normaal nooit dit soort games (probeer wel de demo's maar ze pakken me niet echt), maar na 10 seconden de demo te spelen was ik verkocht. Ook al ben ik behoorlijk slecht, de game geeft me nooit het gevoel slecht te zijn. Zonder het easy te maken. Hack & Slash perfectie.
    9. Bulletstorm
      Gaap, een FPS. Saaaai. Wat een generieke naam ook.
      Wacht. Deze ziet er zowaar leuk uit? ... De demo is leuker dan verwacht? ... Mijn god, de full game is nog beter!
      Een snelle, mooie, humoristische fps die door het Kill with Skill zich onderscheidt van de rest. Je probeert de hele tijd creatief te denken; hoe kan ik die domme mannetjes het beste pijnigen? Sure, de humor is een love it or hate it gevalletje, maar ik sta duidelijk in het love it kamp.
    10. Rayman Origins
      Prachtig! Deze game tovert misschien minder polygonen op het scherm, maar behoort toch tot de mooiste games op de 360. Of welk platform dan ook.
      Een genot voor de oren! De muziek is zo vrolijk. Het fleurt gelijk je dag op.
      Weet je wat? Het is ook leuk om te spelen! Het begint relatief gemakkelijk, maar de latere levels vormen zeker een leuke uitdaging. Zoals deze (spoilers)

Grote titels die ik heel graag in mijn top 10 had willen hebben staan er niet in. Man, wat is dit moeilijk. Het liefste zou ik een aantal gewoon een gedeelde 1e,2e en 3e plaats geven. Geen Dragon Age, Oblivion en Assassin's Creed? Die hadden zeker in de top 5 gekund (gemoeten?). Maar die wat er nu staan verdienen dat ook. Minstens.
    Op een 6e plaats dan? Nee, want Rayman Origins etc horen ook zeker in mijn top 10 thuis. En juist omdat het de 'minder bekende' titels zijn ben ik erop gebrand om ze erin te houden. Ze even ook hun moment in de spotlight geven.

Voor mij zou een verkiezing waarbij je per genre moet kiezen dus beter zijn dan een algemene top 10. Onmogelijke opdracht. Nu is het een beetje met de ogen dicht de staart op de ezel prikken, en hopen dat het een beetje ok eruitziet.

Honorable Mentions:
    Prince of Persia serie
    Gears of War serie
    TES IV: Oblivion
    Dragon Age: Origins
    Assassin's Creed serie
    Bully: Scholarship Edition
    Saints Row 1
    Bioshock 1
    Red Faction Guerilla
    DJ Hero serie
    Kameo: Elements of Power
    Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
    Portal 2
    Prototype serie
    Divinity II: Ego Draconis
    Ridge Racer 6
    En meer.....

Top 10 Xbox Live Arcade Games
    1. Trials Evolution
    2. Trials HD
      Ik kan het wel als 1 serie plaatsen, maar deze games verdienen meer. Dus bij deze. De no.1 en 2 plek voor Trials.
      Waar ik games als Super Meat Boy gewoon niet leuk vind, weet Trials de perfecte balans te vinden tussen uitdaging, frustratie en plezier. Nog nooit ben ik zo blij geweest om gefrustreerd te zijn. Een level heeft een limiet van een half uur of 500 fouten voordat de game medelijden met je krijgt en het level afkapt. Geen probleem, op naar de volgende 500 pogingen!
      Ook de achievements dragen bij aan de uitdaging. 20/6 banen foutloos achter elkaar halen? Ok, let's go. Een hard track voltooien terwijl je in de fik staat? Sure. Op een 'donkey bike' een Hard baan halen? Pff, stukje cake!
    3. Shadow Complex
      Mijn eerste game in de 'Metroidvania' stijl. Hm, niet slecht, helemaal niet slecht! Alles is gewoon goed; de graphics, controls en zelfs Nolan North is weer aanwezig! Het is geen echte game zonder hem.
      Nieuwe equipment vinden en op steeds meer plekken terecht komen is gewoon leuk. Dat is altijd wat ik het meeste zoek in mijn games; een gevoel van progressie. Deze doet dat heel goed.
    4. Geometry Wars²
      Ik wilde de eerste ook op de lijst plaatsen, maar ben toch voor deze gegaan. Deze is zoals de eerste, alleen dan beter, mooier, meer modes. Een klassieke highscore game, zoals ik ze van XBLA verlang.
    5. Pacman CE DX
      Nog zo een klassieke highscore game. En verslavend dat ie is! Lekker treintje spelen met de ghosts, EN DAN OMNOMNOMNOM! MUAHAHAHA!
    6. Kingdom of Keflings
      Ahhh, even relaxen. Geen tijdsdruk, of... wat voor druk dan ook. Lekker een kingdom opbouwen. Of ja, je Keflings dat laten doen. Tralalala.
    7. Splosion Man
      Wat een weirde humor heeft Twisted Pixel iedere keer weer. Heerlijk. En gewoon een lekkere platformer. Net wat beter dan Ms Splosion Man. Aparte SP en co-op campaign.
    8. Beyond Good & Evil HD
      Deze nooit gespeeld op de Xbox (sorry). Deze fout gelijk rechtgezet. Voor 800 (P) eigenlijk gewoon een volwaardige game op XBLA. Kleurrijke wereld, een varken als oom en een NL vertaling die ook nog eens goed klinkt. En dat foto's maken is eigenlijk best leuk. Weer eens wat anders, deze vorm van 'schieten'.
    9. Lara Croft & The Guardian of Light
      In co-op gespeeld. Een isometrische game met platformen, puzzels oplossen en al die shit. Beste game met Lara Croft sinds, ehm... Tomb Raider Legend.
    10. Fruit Ninja Kinect
      DOOD AAN AL HET FRUIT! Zo een simpele, maar leuke game. Kinect is hier gewoon perfect voor. Gewoon net doen alsof de mensen je niet vreemd aanstaren als je als spastische aap staat rond te springen.
      Misschien ook de gordijnen dicht doen.
      Maar spelen zul je!

Honorable Mentions:
    Super Monday Night Combat
    Battlefield 1943
    Boom Boom Rocket
    Bomberman Live
    Serious Sam

Top 10 Non-Xbox Games
    1. Uncharted Golden Abyss (PSV)
      Gewoon. De leukste uit de serie imo. Door al die Vita 'gimmicks' had ik meer het gevoel daadwerkelijk de gebieden te exploren ipv een veredelde film te 'spelen' zoals het bij de console broertjes is. Chase is ook een leuke toevoeging op de cast. Ik hoop dat ze terugkeert.
    2. inFamous ( PS3 )
      Superhelden games zijn leuk. Open World games zijn leuk. Een gevoel van progressie is leuk.
      Hey. Deze game heeft dat allemaal! Hier behaald ik mijn eerste platinum Trophy. Hoera.
    3. Ratchet & Clank: Tools of Destruction ( PS3 )
      Crack in Time klikte om de een of andere reden niet echt. Snap nog steeds niet waarom. Maar deze was wel erg leuk. Kleurrijk, vrolijk 'ouderwetse' mascotte game. Zo zie je ze helaas niet meer vaak.
    4. LittleBigPlanet 2 ( PS3 )
      Floaty controls houden deze game echt tegen. Maar ondanks dat wel leuk om te spelen, vooral door de community. Als pure platformer moet je deze niet kopen, wel om Fii Effect en Attack of the JellyFiish te spelen.
    5. God of War III ( PS3 )
      Mijn god, wat een opening. Wat een graphics.
      Wat jammer dat het niet meer dat niveau haalt. Toch blijft het de hele game bruut genoeg om in deze lijst te belanden.
    6. Uncharted 2: Among Thieves ( PS3 )
      De interactieve film. Wel een leuke interactieve film. Als je een goede shooter wilt moet je hier niet zijn. Wil je je een explorer wanen moet je hier ook niet zijn. Wil je een wilde achtbaanrit meemaken met een beetje eigen input; beter dan dit wordt het niet.
    7. Uncharted 1 ( PS3 )
      Welke droplul kwam met het idee voor die twist? Het was zo leuk tot aan dat punt.
    8. Super Stardust Delta (PSV)
      Geometry Wars, maar dan rondom een planeet. Gewoon een lekker arcade spelletje.
    9. Persona 3 Portable (PSP)
      De Persona 4 ER liet me deze kopen. Ondanks dat ik het (nog?) niet heb uitgespeeld heb ik er geen spijt ervan. Eindelijk een JRPG die ik kan spelen, ook al noemen sommig mensen dit meer een dating sim dan een JRPG. Luchtige game, die helaas iets wordt tegengehouden door de PSP's beperkingen.
    10. Super Mario Galaxy 2 (Wii)
      Oei, is mijn top 10 nog steeds niet vol? Ehm... SMG2 dan maar. Ik vind het niet zo een geniaal goede game als *sommige* andere mensen hier, maar hey; ik ga niet liegen. Het is zeker geen slechte game. Op een gegeven moment worden de verwachtingen zo hooggespannen dat het onmogelijk waargemaakt kan worden. En dan die domme nunchuck ook nog eens.

Geen honorable mentions. Misschien Locoroco 2. Altijd leuk die games.

tl;dr: blablabla

Laatst bewerkt: 7 jul 2012
  19. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Dat vind ik een goed idee, dat per genre je een top 10-5 aangeeft, want ik heb echt lang moeten nadenken voor ik mn top 10 had, want ik vind veel spellen top. Als er dan ook een topic voor komt, ook een genre kopje met classic games :D want bijvoorbeeld Halo 2, The Warriors, Star Wars Battlefront II en Kingdom Under Fire vind ik nog echt top spellen die ik nog regelmatig eens speel.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Top 10 360 games

1. Max Payne 3
    2. Grand Theft Auto IV
    3. Mass Effect 2
    4. Skyrim
    5. Bioshock
    6. Forza Motorsport 4
    7. Rayman Origins