[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het is een ontzettend relaxed spel om te spelen en er zit stiekum behoorlijk veel diepgang in de combat. Ook vond ik de lead karakters een leuke afwisseling t.o.v. de karakters die je meestal speelt in andere JRPGs.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik dacht vanavond van....even geen Mass Effect 3, maar gewoon Vesperia. Eens lekker een JRPG doen, maar nu wil ik de game alweer bijna uitflikkeren ook. Dit soort dingen maak je gewoon niet mee in een WRPG he! :mad:

    Het hele fucking spel tot deze baas is hardstikke easy, niks was echt moeilijk te noemen en dat was prima, fun was er genoeg. En dan kom ik bij een baas in het Ehmead Hills gebied en ik wist niet wat ik meemaakte. Niet normaal meer hoe moeilijk deze is, hoe de fuck kan dit? Plus dat mijn party members echt helemaal niks nuttigs doen, Repede de hond bijvoorbeeld...blijft gewoon dom staan en laat zich aangevallen worden...wtf?

    Dus ik ging eens kijken op Youtube, en ja hoor, ik ben niet de enige die gigantisch veel moeite met deze eikel van een baas heeft. Ik zag zelfs mensen die 100x erover hadden gedaan en hem toen pas hadden verslagen. Door dit soort dingen verneuken ze de game gelijk voor me.

    Iemand advies voor deze eikel?

    [yt]OY8UBN1NEpE[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2012
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Hmmm dilemma....

    Heb ongeveer twee jaar geleden Vesperia gespeeld maar haakte af op ongeveer het einde. Het werd me allemaal te eentonig. Maar nu begint het toch wel weer te kriebelen.

    Nu kan ik hem natuurlijk herkopen (Games on Demand dan) maar ik kan ook voor Tales of Graces F gaan. Maar weet niet of iemand hier daar al ervaring mee heeft?
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Vesperia is de betere op alle fronten.

    Met een beetje geluk kun je hem nog vinden via Game Mania (used natuurlijk) als je een echt exemplaar wilt....
     
  5. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zal hem deze week nieuw bij Nedgame Leiden voor rond de 28 euro
     
  6. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Voor 28 euro ben je erg lucky. Bij de GM is ie vaak erg moeilijk te vinden. Punt met die game is namelijk dat ie gewoon erg gewild is, maar ook vrij 'zeldzaam' is. Daarom is het ook erg fijn dat ie op Games on Demand is.

    Als je ook ziet waarvoor exemplaren over eBay gaan, is het ook wel begrijpelijk waarom ze zo gewild zijn. 70 tot soms 90 euro voor die game.

    Ik heb zowel Tales of Vesperia als Tales of Graces F, en ik ben over beide erg tevreden. Ik vind het verhaal van Tales of Vesperia alleen wel beter. Tales of Vesperia is alleen wel mijn eerste Tales game, en zal daarmee ook gewoon de betere blijven. Dus zeker waard om hem te halen. Blijf het een topgame vinden.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Damn....

    En het erge is dat ik de game twee jaar geleden heb gekocht voor 20 euro (!) en weer heb verkocht voor 20 euro...
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vreemd dat hij overal ineens weer te koop is. Zou er een heruitgave geweest zijn na het succes van de GoD versie?
     
  10. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Nou hier heb ik 'm toevallig gevonden. Voor de rest is ie bijna nergens te vinden. Bij de Gamemania is ie alleen 2e hands te vinden mogelijk, bij Zavvi dan nieuw en bij de Nedgame heb ik geen idee van. Kan een rondslingerend exemplaar zijn geweest.
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nedgame en nieuw is riskant; in dit geval, met deze game, durf ik best te zeggen dat het geen nieuw exemplaar is.


    Wel raar dat ie inderdaad ineens weer verkrijgbaar is bij Zavvi! Daar is ie echt tot vorige maand nog uitverkocht (iemand anders zocht em ook).

    Snel kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1:thumbs:
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Want Vesperia is een vette game!
     
  13. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    What he said ^^
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Moet nog steeds eens verder met mijn second playthrough. Geweldige game :thumbs:
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Tales of Vesperia begint erg cool, maar heeft veel dingen die ervoor zorgden da het toch geen topper zou worden á la Secret of Mana, of een willekeurige Final Fantasy game...

    Begin is erg gaaf, maar later is 't vaak onduidelijk waar je heen moet. Het kooksysteem werkte voor mij niet, "unable to cook blblblaa"... Je rent de hele tijd maar achter iemand aan 't is 't allemaal nét niet... Zijn wel een paar goede nummers..

    Mjaa, ik heb mij veel meer vermaakt met Eternal Sonata!
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan is dat meer jouw onkunde dan dat het aan het spel ligt:+.
    Het kooksysteem is gewoon simpel. Als je iets niet kon koken had je bepaalde ingredienten dus niet.

    En er werd altijd duidelijk verteld waar je heen moest, dus die klacht begrijp ik ook niet....
    Maar smaken verschillen.

    Vesperia is voor mij de beste (J)RPG van deze generatie (maar wel echt nipt gevolgt door Lost Oddessey).

    Het verhaal is cool, origineel (geen amnesia hero hier!!), op sommige stukken zelfs bruut, van begin tot eind.
    Stemmen zijn TOP. Geen irritante stemmen in Vesperia!
    Game ziet er mooi uit.
    En misschien wel het belangrijkste; gameplay kan zo goed diep zijn als je jezelf er een beetje in verdiept, zoveel meer dan je in eerste instantie denkt.

    (ES was ook goed, maar bij lange na niet zo goed als Vesperia of LO....of zelfs Blue dragon)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2012
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Tales uitgespeeld, maar de laatste 20 uur waren alles behalve leuk..
    het was gewoon veels te suf, iets voor de laatste 20 uur had hij af afgelopen moeten zijn. Ze gaan praktisch het hele spel achter een paar schurken aan... Ik had niet echt iets van aanpakken die schurken. Eerste 20 uur waren leuk, maar na een uur of 50 had 't wel afgelopen moge zijn.

    Ik vind Eternal Sonata één van de beste rpgs van deze generatie.. Leuke gameplay, mooie graphix, maar vooral een gave sfeer. Achtergrond verhaal gaat qua metaforen ook heel ver.. De integratie van de klassieke muziek en waar gebeurde geschienis is erg tof.

    Eternal Sonata heeft los van alles ook een soundtrack die over veel andere games heen walst. Maarja Tales is niet slecht, maar 't is niet wat ik hoopte dat 't zou zijn.
     
  18. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Eternal Sonata is zeker een sterke game. Voor sommige zal het verhaal lastig te volgen zijn inderdaad door de hoeveelheid metaforen. Qua graphics moet ik toegeven dat Eternal Sonata mooier is. Ook het combat systeem zit erg goed in elkaar. Alleen qua tempo en verhaallijn, en ook qua level design steekt Tales er wel boven uit. Daarnaast heeft Eternal Sonata wel irritante voice actors. Zowel in het Japans als het Engels (ja, ik kijk naar jou Beat)

    Toch vind ik de overall experience van Tales beter. Als ik een top 3 zou moeten maken zou het ook Tales, Eternal Sonata en Lost Odyssey in die volgorde zijn. Allemaal erg goede JRPGs. Alleen sommige net iets sterker dan de andere.

    Groot irritatiepunt bij mij met Lost Odyssey blijft toch de frame rate problemen. Zelfs na het installeren op de harde schijf blijf ik hier last van houden.
     
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Eternal Sonata heeft ook wel minpunten hoor.
    1) inderdaad voice acting zou beter moeten
    2) te weinig verschillende tegenstanders, tegenstanders hebben later slechts een ander kleurtje
     
  20. pieteralberts

    pieteralberts Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    De voice acting viel wel mee toch? Welke taal had je?
     

Deel Deze Pagina