Awesome Starfox tribute. Ik zou die game op basis van deze trailer zo kopen. En nu we het toch over ruimte gevechten hebben.... ik zie heel graag weer eens een nieuwe space opera flightsim, ondanks dat dit genre praktisch is uitgestorven. Give us a Freespace 3 dammit!
"Pilots, the Nebtuu is gone. All allied warships are currently engaged. You're on your own out there!"
"Capella has gone supernova! repeat, capella has gone supernova! you must get to the vega node and engage your jumpdrives NOW!!"
De pauzes in deze track zijn niet toevallig. FS2 is nog steeds één van de weinige games met een dynamische soundtrack. Naarmate er meer vijandige (en vriendschappelijke) jagers, corvettes, destroyers en capital ships in de sector warpen en het gevecht escaleert, wordt ook een intensere loop in de track afgespeelt. En tussen al die lasers, flak, missiles en beamwapens (sterk genoeg om kleine planeten te kraken) manoeuvreer jij met je kleine jager om target na target de vergetelheid van de diepe ruimte in te helpen. Op volle escalatie wist je als piloot één ding zeker: shit's seriously gonna hit the fan. Puntje van je stoel flightsim actie!
En ik zal nooit het moment vergeten wanneer de SJ Sathanas, het grootste capital ship van de Shivans tot dan toe, in de sector warpt, praktisch de halve GTVA vloot afmaakt en zelfs de GTVA Colossus, de trots en troefkaart van de geallieerden, op zijn knieen dwingt. Weg overwinningsroes.
Onderstaande informatie is geclassificeerd level Rho. Bekijk op eigen risico.
Laatst bewerkt: 7 jul 2012