[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als in alleen slaan nadat hij heeft geslaan? Ik ga het morgen wel zien ...
     
  2. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Het ligt er ook een beetje aan hoe je het aanpakt. Pak je eerst Ornstein of Smough. Dat maakt al veel uit. Als je het jezelf 'makkelijker' wilt maken pak je eerst Ornstein. Het enige is dan wel dat je dan de Armor van Ornstein niet kan kopen naderhand maar die van Smough of vice versa als je Smough eerst pakt. Ik zelf heb met heel veel pijn en moeite eerst Smough weten te pakken en naderhand Ornstein. Geen spijt van gehad gezien de Armor, maar Smoughs Armor is zeker niet verkeerd. Dus kom je er echt niet uit kan je eerst Ornstein pakken met een vuur wapen, (Quelaags Furysword) dat is zijn weakness. De weakness van Smough is Lightning (Lightning Spear).

    Als je Smough eerst wilt pakken lock je jezelf op Ornstein en positioneer je jezelf zo dat Ornstein zoveel mogelijk achter Smough staat. Pak je Ornstein eerst is het makkelijker aangezien Smough nogal 'opvalt' met zijn grote lichaam ;)

    Let er op als je Ornstein over laat als laatste, en hij groot wordt dat hij sommige aanvallen van Smough ook overneemt, waaronder zijn butt drop aanval met lightning area of effect. Ook krijgt Ornstein een grab attack er bij waardoor je niet aangevalt wilt worden. Vaak is dit een one hit kill.

    Veel tips over Smough als tweede helft van de battle kan ik niet geven omdat ik dit zelf niet gedaan heb. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!!
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Of je roept wat hulp in van een aantal soul maatjes. Maakt het gevecht ook een stuk gemakkelijker.
     
  4. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Wait. Je hebt het over Smough & Ornstein? Ik dacht over de laatste boss :p
    Dan wens ik je veel succes! Laat altijd een pillaar tussen jezelf en de boss(es).
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Laatste boss was echt piss easy. Vind Demon's Souls trouwens een stuk lastiger dan Dark Souls. Ben nu voor de tweede keer begonnen met Demon's Souls en vind hem echt veel pittiger dan Dark Souls. Wel ook een geweldige game _O_
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Uhmz, nog niet meer gespeeld. DIII neemy me even in beslag. Morgen maar eens een poging wagen ...
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De bastards zijn dood, de dikke als laatste. Wel met een human summon, met de npc summon redde ik het net niet. Als het goed is kan ik nu ergens een heftig armor kopen...

    Kun je van meerdere covenants tegelijkrtijd lid zijn ?

    Enne, waar ga ik nu naar toe, hmmmm?
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Bij Dohmnall of Zena kan je de Smough Armor kopen. Deze is te vinden onder het viaduct richting Undead Burg als je van de Firelink Shrine af komt.

    Nu kan je verschillende kanten op. Richting de Duke's Archives (In Anor Londo), naar New Londo Ruins (Onder Firelink Shrine), naar de Catacombs en daarna naar de Tomb of Giants en je kan nog naar de Demon Ruins toe, gevolgd op Lost Izalith.

    Mogelijk zou je ook nog naar de Great Hollow kunnen, vervolgens naar de Ash Lake vanuit Blighttown als je dit nog niet gedaan had.

    Als ik een tip mag geven als je bij de Darkwraith covenant wilt komen, plaats je de Lordvessel niet en ga je nu eerst New Londo Ruins uitspelen. Vergeet niet dat je hiervoor eerst de boss van Darkroot Forest moet slopen ;)

    Je kan niet meerdere covenants tegelijk joinen. Wil je voor de achievements gaan, kan je ze wel ontdekken maar je kan ze niet allemaal tegelijk joinen. Je side met 1 covenant. Als je deze ook nog eens leveled, en naderhand verlaat voor een andere covenant kan dit ook gevolgen hebben. Dus be careful.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Great Hollow en Ash Lake heb ik al gedaan. Kan er zelfs naar fast travellen nu ...

    Ik heb de vessel nog niet geplaatst. Ben eerst naar Darkroot gegaan om daar de boss te killen. Daar ben ik nu. Daarna lijkt me catacombs (weet nog niet waar dat is), of new londo lijkt me. Maar voor new londo heb je toch iets nodig? Kan die beesten daar niet killen ofzo ?

    En loop nog steeds te dubben over een wapen, terwijk ik rondloop met een Drake sword + 4. Wel ook Pyromancy + 12 en 4 attunement slots.

    Probleem is dat ik voor STR ben gegaan en inmiddels op 32 STR zit. Maar alle snelle wapens kan ik maar niet aan wennen. Als ik ze gebruik ga ik veel vaker dood … Blijkbaar zijn er geen redelijk snelle STR wapens. TWijfel dus heel erg voor welk wapen te gaan. Qua armor houd ik het licht, heb de gold-hemmed set aan met gargoyle helmet. Ik hou van de snelheid.

    Wel fijn dat er nu wat fasttravel inzit, alhoewel ik niet snap dat undead parish niet in het lijstje staat…

    Maar hoe dan ook, al verder gekomen dan ik zelf van te voren had gedacht :) En ik moet het ook wel leuk vinden want ik heb Dawnguard ervoor aan de kant gezet !
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dawnguard is ook weer niet *zo* goed.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Kssssst, ga eens weg jij! :9

    I know, I know, dat heb ik ook niet gezegd. Yes, DS is fun. Vooral het exploren van nieuwe areas vind ik leuk. De Bosses een noodzakelijk kwaad :)

    Overigens Sif ook omgelegd en nu bezig in de Catacombs …

    Als je invaded wordt door Black phantoms, zijn dat dan humans of computer enemies ? Heb de laatste tijd vaak dat als ik niet hollow ben dat ik direct invaded wordt. ik zit bij de Sun covernant (van die vrouw in Anor Londo)
     
  12. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je Sif hebt gekilled zou ik je aanraden om nu eerst naar de New Londo Ruins te gaan. Daar kan je dan de Darkwraith Covenant ontdekken. New Londo Ruins is een vrij 'klein' gebied die niet erg moeilijk is. De enemies die daar zitten kan je inderdaad niet zo killen, maar je hebt er Transient Curses voor nodig. Hierdoor doen je Curse damage. Als je een Cursed wapen heb (Greatsword of Artorias (Cursed)) bijvoorbeeld heb je de Transient Curses niet nodig. Maar je vindt bij de ingang van het gebied bij die hollows 2 Transient Curses en de enemies daar droppen Transient Curses regelmatig.

    Ik ben het gebied in gegaan met 2 TC en ben er uit gekomen met 20 of 30 stuks :p Het is een soort buff die je op jezelf plaatst, dus het duurt fftjes voordat ie afgelopen is. Let er wel echter op dat als ie afgelopen is (Zie je aan de streepjes rond je lichaam) dat je dan de enemies niet meer aan kan vallen.

    Zeker geen moeilijk gebied en geeft een leuke reward op het einde als je klaar bent.

    Als je invaded wordt door Black Phantoms zijn het 9 van de 10 keer human players. Behalve in Painted World of Ariamis, Blighttown, Lost Izalith, Tomb of Giants en nog wat andere plaatsen. Daar zitten wat NPCs die je invaden als je human bent. Waaronder King Jeremiah, Paladin Leeroy, Kirk the Knight of Thorns, etc. Het is goed te zien aan de naam dus of het een NPC is of niet.
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks Vicill! Waardeer steeds je input over de game!
    Ik ga de catacombs afmaken, maar nog niet naar het gebied erachter. Dan ga ik eerst naar New Londo Ruins. En misschien nog ff farmen voor 2 drake scales in Drake Valley zodat ik de drake sword naar +5 kan brengen …

    Btw, voor dat sword moet ik 30 humanity doneren, hoe kom ik het makkelijkste aan zoveel humanity ?
     
  14. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Haha no problem, vind de game echt geweldig om te spelen en leuk om anderen er mee te helpen.

    Tja je komt niet naar de Tomb of Giants (gebied na de Catacombs) zonder eerst de Lordvessel te plaatsen. En als je bij de Darkwraith Covenant wilt, moet je toch eerst naar New Londo Ruins. Na de New Londo Ruins boss kan je de Lordvessel plaatsen EN de Darkwraith Covenant joinen, dus dan kan je overal heen. ;)

    Als je 30 humanity wilt doneren, heb je nu al vast wel wat humanity in je inventory zitten. Ik zou wel een buffer overhouden. Ik zelf had tot de 40 humanity gefarmed, om dan nog in ieder geval wat humanity over te houden.

    Er zijn verschillende plekken waar je goed Humanity kan farmen, maar ik blijf de Depths een goede plek vinden met alle ratten daar. Als je een goede run maakt (waarmee je alle ratten kan pakken in de riolen) dan ben je daar binnen 5 minuutjes mee klaar. Dan kan je direct terugsprinten naar de bonfire en overnieuw doen. Je komt in die run niks anders tegen dan ratten, dus het is echt zeer gemakkelijk. Ik heb hier in 45 minuten tijd zo'n 13 humanity weten te farmen. Ik gebruikte hiervoor wel de Covetous Gold Serpent Ring (te vinden in Sen's Fortress) waardoor je Item Discovery van 100 naar 300 gaat. Scheelt een hoop!
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ok thanks. Maakt het nog wat uit voor het einde bij wie ik de vessel plaats (firelink of darkwraith). Die ring heb ik, dus dat zit wel goed. Zat zelf te denken aan de rats in de painted world, maar depts is idd wel een goede ook.
    Ik wil idd wel humanity houden om de mogelijkheid tot summons te hebben …

    En wat is een goede soul farming spot? Heb op youtube gekeken en daar kom ik alleen maar exploits tegen en ik wil het gewoon legit doen. Doe het nu aan het begin van Anor Londo. Daar staan in totaal 6 van die iron knights die per stuk 1500 geven. 9000 souls voor een paar minuutjes, bonfire, repeat, gaat best snel lijkt me …

    Heb mijn pyromancy flame op +14 al, dus die kan ik nog maar 1x upgraden ...
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Twin humanities mag je trouwens ook nuttigen. dat is geen unieke humanity.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    ??? Not sure wat je hiermee bedoelt? :):
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik wil de gravelord sword hebben en moet dan dat covenent joinen. Kan ik die weer abandonnen om een ander te joinen, zonder gevolgen.
    Doe eigenlijk weinig met covenants, wordt alleen lid vanwege de rewards tot ik de volgende tegenkom en dan wordt ik daar weer lid van. Heb eigenlijk geen idee wat voor gevolgen dit heeft ….

    En ik had DEX moeten levellen ipv STR (nu 32), alle snellere wapens scalen met DEX terwijl de slow ones scalen met STR … bummer ...
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Soul farming heb ik nooit echt aan gedaan, niet nodig gehad. Ik heb heel eventjes gebruik gemaakt van de exploit in de Darkroot Forest (Achter de crest door), alleen dat vond ik maar eventjes leuk. Bovendien zijn die Souls echt nauwelijks meer wat waard voor mij. Dat is leuk voor level 40 - 60, maar verder ook niet.

    Painted World ratten zijn onhandig. Zijn er weinig en bovendien moet je daarvoor langs veel te veel andere enemies. In de Depths kom je alleen maar ratten tegen, en geen andere enemies. Dus veel beter om daar te grinden!
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Van de week deze game gekocht, maar het is zo kut dat er niet mee fatsoenlijke boekjes bij games zitten waar bepaalde zaken gewoon normaal uitgelegd worden, want veel dingen begrijp ik nog niet helemaal, zoals waarom ik er als een lijk bijloop, wat er gebeurt bij dat kampvuurtje, waarom ik soms witte geesten zie rondlopen, etc etc etc.

    Ik ben nu bij de eerste baas dus dat is even lastig, maar goed, dat zal vanzelf wel lukken.
     

Deel Deze Pagina