1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een corrigerende tikje kan betekenen dat er een aansluiting op het moederbord niet goed vast zit.
    Een tikje op de Xbox360 en de verbinding is weer eventjes gemaakt.

    Het is irritant maar niet schadelijke voor de Xbox360 of tv.
     
  2. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb het volgende gedaan:

    Blu-Ray Samsung: Andere hdmi kabel gekocht + andere ingang gepakt op de receiver. Er bleek ook nog een optische kabel in de blu-ray te zitten. Nooit opgemerkt. Zou goed kunnen dat dat het probleem was. Alleen zat de optische kabel niet in de receiver maar alleen in de blu-ray speler.

    Xbox360 slim: Andere ingang gepakt op de receiver. Een keer een uur uitgehad om te kijken of ie nog stoorde en hij deed het weer als vanouds. Ik hoop dat het probleem is opgelost. Anders wordt het nog even vriendelijk tikjes geven.

    Nog een vraagje: Na de laatste (voorbereiding) update zit in het instelling menu van de 360 een mogelijkheid om je tv als instelling te gebruiken of niet (hoop dat het duidelijk is) Ik heb gekozen voor niet en alles apart ingesteld. Maar als je dus apart kiest, krijg je ook een 3D optie. Ik heb geen 3D tv maar goed, wil deze optie eigenlijk zeggen dat je een monitor gebruikt? Ook kan je background sound kiezen. Als ik op ja klik komt er veel gesuis en bij nee is het gewoon clear. Wat is deze keuze goed voor?

    Bedankt nog: Ferry34, tigrau69, Melbuuln
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb sinds kort een verrijdbaar tv-meubel:

    [​IMG]

    Ik vraag me af welke surround sets hier qua formaat en plaatsing bij passen. Wie kan me helpen?
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Logitech setjes doen het altijd goed.
    Maar qua formaat gaat ie daar niet op passen, althans, de woofer niet.

    Logitech Z-5500
    [​IMG]

    Logitech Z-906
    [​IMG]
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je moet je bij een surround set ook niet echt afvragen of het in je meubel past.

    Het enige wat in je meubel hoeft te passen is de versterker zelf en als je die bluray speler omhoog verplaatst past daar vast wel een niet al te hoge versterker. De speakers en sub komen door de hele kamer te staan. Je moet je eerder afvragen of je qua vorm en ruimte in je kamer kans ziet om je front en achterspeakers een mooi plekje te geven
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké. Dan kom er ik er nu meteen achter dat ik me verkeken heb op wat écht surround is.

    Ik zit meer te denken aan een geluidssysteem met relatief kleine speakers die sowieso op/in m'n meubel passen. Het is namelijk zo dat ik afhankelijk van wat ik doe (Xbox, Kinect, blu-ray kijken) het meubel op verschillende plekken zet. Dan is surround niet zo handig denk ik, met alle kabels?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Tenzij je alles draadloos gaat doen maar dan word het een duur geintje :+

    Wat je dan zou kunnen overwegen is een mooi 2.1 setje. Die doen vaak wel 'virtueel surround'

    Dus dan simuleren ze het een beetje. Tuurlijk is dat altijd ietsje minder maar het klinkt al wel 20x beter dan standaard tv speakers.

    Bekend voorbeeld zijn bijvoorbeeld die Bose 3.2.1 setjes.

    Ik heb zelf boven een 2.1 set van Harman Kardon (HS200) en ondanks dat ik natuurlijk wel hoor dat ik geen speakers achter me heb staan komt er wel echt goed en best ruimtelijk geluid uit. Om op te gamen is het uitstekend, ondanks dat het geen echte surround is klinkt het als ik BF3 speel wel alsof de kogels enigzins om mn oren vliegen

    Maar ook dan zit je er denk ik mee dat je je Sub waarschijnlijk niet in het meubel zelf kwijt kan, dus 1 kabel die naar je meubel loopt (los van de stroomsnoeren) blijf je houden

    edit://

    Misschien zou je zo'n soundbar kunnen overwegen? Die worden volgens mij ook steeds populairder voor dit soort gevallen waar je niet alles vol met kabels en speakers wilt hebben maar wel een beetje beter geluid wilt.

    heb alleen geen idee wat daar de betere opties in zijn
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2012
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan zou ik voor een stereo setup gaan.
    Receiver + 2 losse speaker(tjes). Eventueel met subwoofer, 2.1

    / edit : Spuit 11...
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zijn die soundbars niet stukken minder dat een 2.1 setup of dat 'nieuwe' van Bose?

    Overigens snap ik niet wat je bedoel met één extra stroomkabel naar het meubel. Ik heb een stekkerdoos in m'n meubel liggen, alle kabellengte die ik over heb opgerold en tie-wrap er om heen, dus dat kan allemaal mooi weggestopt worden.

    Heb je een paar tips?
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Poe, dat ligt echt aan je budget. :)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Laten we nu even zeggen tot €500,-. Als dan blijkt dat een nog nét iets beter setje wat duurder is, is dat geen punt.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, een goede versterker + 2 goeie speakers + een goeie sub is zeker beter zo'n soundbar.

    ik opperde dat eigenlijk alleen maar omdat je dan minimaal kabels hebt en alles in 1 bak hebt.

    Dat ene snoer wat ik bedoelde is van je versterker naar je sub. Beetje sub past namelijk niet in dat meubel :+


    En dat 3.2.1 van Bose is niets nieuws hoor, dat hebben ze al jaren en jaren. Het was alleen het bekendste voorbeeld van 'virtueel' surround uit een 2.1 setje wat ik kon bedenken
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je hebt toch ook van die platte subs? Ideaal lijkt mij sub in het meubel, de speler, Xbox en Kinect kan ik wel verplaatsen. En dan twee speakers aan weerszijden van de tv.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Sub in je meubel is niet handig, ivm resoneren etc. :)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, oké. Hhhmm, lastig. Ik wil namelijk wel dat ik m'n meubel kan blijven verrijden etc.
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Sub kan je toch makkelijk los koppelen? zie je probleem niet echt...
    een subwoofer moet lekker op de grond naast je meubel staan of andere plek.
    Waneer deze in je meubel zal gaan staan zullen er veel hoorbare trillingen zijn etc.
    Andere 5 speakers hang je toch wel op neem ik aan? of wil je die ook allemaal op je meubel plaatsen?

    Sorry even terug gelezen dat je iets wil voor op je meubel. Dan zou ik gewoon een 2.1 set er op aan sluiten zonde om dan een echte goede surround set te kopen als je deze toch niet wil gebruiken.

    Als je alle speakers daar op gaat plakken merk je niks van het surround...

    Misschien een soundbar dan beter...
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2012
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga denk ik sowieso niet meer voor 5.1 dan, omdat ik het mobiel wil houden. Als ik wel een 5.1 zou nemen, heb ik sowieso dat een stuk van de draad over de vloer loopt. Op m'n muren kan ik het mooi wegsteken met gootjes e.d.

    Ik zoek dus een 2.1 oplossing. Ik ga ff denken hoe we dat met de sub oplossen. Even loskoppelen is inderdaad niet veel werk, maar liefst heb ik dat niet.
     
  18. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat je weinig keuze hebt.... of je moet je meubel verlengen ;) en daar de sub op plaatsen of iets dergelijks... Maar in jou geval zou ik dan een soundbar gaan kopen.

    Anders is het wel zonde!
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hhmmm oké. Ik begin nu meer naar soundbar te neigen. Omdat ik het nu mobiel wil houden én dit toch maar een slaapkameropstelling is. Dan kan ik beter nu wat goedkoper doen en straks in een eigen huisje het in de woonkamer goed aanpakken.

    Tips voor soundbars nog dan? :p
     
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zou eens kijken op kieskeurig.nl :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina