Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ja, maar ook onscherp. In W7 zitten bijvoorbeeld standaard veel grotere iconen, zodat je op een high-res scherm de iconen groter kan maken, waardoor ze wel een stuk scherper ogen maar toch even groot zijn dan op een low-res scherm. Zelfde geld voor texten e.d., de letters zijn even groot als op een low-res scherm, maar veel scherper.

Persoonlijk maak ik alles zo klein mogelijk.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, hier kwam ik achter toen ik een half jaar terug m'n nieuwe laptop startte. Het scherm is 1920x1080 px en ik snapte niet dat het font van Zune er zo vreselijk raar uitzag. Stond in de Windows instellingen de tekstgrootte op 125%. :+

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Even topic titel veranderd naar de moderne naam ;)

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat doet Asus inderdaad standaard op alle 15" laptops met een 1920x1080 scherm, het viel mij ook opeens op dat iemand anders met eenzelfde formaat scherm alles veel kleiner had, toen kwam ik er achter 8)

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Zit wat dingen te lezen over die Google Nexus, je hoort er vrijwel niemand over. Het ziet er uit als een prima ding, zeker voor die prijs. Wellicht een aanschaffen in de toekomst :)

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Laat alleen zien in hoeverre ik 'm zelf uit elkaar kan halen en desnoods maken. Echt een kritische review nog niet gezien..

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Zit zelf ook te kijken naar de Nexus 7, denk dat ik hem ga kopen zodra hij uit is. Mij spreekt vooral de prijs erg aan icm 7 inch wat ik een erg lekker formaat vind. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internetten op de bank, beetje facebooken en youtube kijken enzo. Veel opslag zal ik niet nodig hebben en heb vrijwel altijd wifi in de buurt dus 3g is niet nodig voor mij.

Hier een best goede review/handson/preview/watdanook:
    http://tweakers.net/reviews/2625/google-nexus-7-tablet-met-android-41-jelly-bean.html

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Dan is dit idd het juiste apparaat!

10. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Pff, ik snap werkelijk geen zak van hoe ik een Custom ROM op mijn asus eepad moet krijgen,
    Als ik hem dan probeer om in de boot looder (?) te komen dan kies ik voor de RCK, en dan krijg je het plaatje van een android te zien en 2 tellen later krijg ik android te zien die op zn rug ligt, met een rood kruis erdoor heen?
    Ik baal hier best van aangezien ik de metro UI eigenlijk op mijn tablet wil instaleren.
    maar ik snap er werkelijk geen kut van hoe het allemaal werkt....

Laatst bewerkt: 14 jul 2012
  11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Welke Bootloader gebruik je?
    Clockworkmod (CWM)?
    En welke custom rom wil je flashen (er op zetten)?

12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nou, ik wilde eigenlijk CWM erop zetten, dan Android revolution HD en vervolgens de metro UI, althans zo staat het volgensmij beschreven op de site.
    http://brobot175.co.uk/MetroUI/Setup2AEPT.html

Maarja, ik heb de betandjes wel gedownload en op een sd kaart gezet, maar wat ik er vervolgens mee moet weet ik niet.

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Heb je al root toegang?

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    ja, heb aan de hand van dit filmpje dat gedaan.

15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Dat linkje geeft alleen de thema's voor de roms, je zult eerst hier de rom moeten downloaden.
    Daarna download je ROM Manager, waarna je die opent en op "Flash ClockworkMod Recovery" drukt, kies je apparaat en dan staat CWM dr op.
    Daarna kies je voor "Install ROM from SD Card", kies je de rom die je wilt flashen en zet je alle vinkjes aan (je zult wel al je apps etc kwijtraken, maar als je daar een backup van wilt maken kan ik je dat ook wel uitleggen).

Als dit is gelukt gewoon de instructies van deze site volgen om het thema erop te zetten.
    Let op, voordat je bijvoorbeeld een thema, rom of kernel flasht moet je je cache partition (wat je in clockworkmod kunt doen, je komt in clockworkmod door ROM manager te openen en voor "Reboot into Recovery" te kiezen) en je Dalvik Cache (ook in clockworkmod onder advanced te vinden) te wipen, hierdoor verlies je niets.
    Voor sommige roms moet je ook een data/factory reset doen, maar dat staat meestal wel in de instructies vermeld.

Oh, en voordat je een nieuwe rom flasht is het altijd verstanding om een backup te maken van je huidige rom voor het geval je het verknalt.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Oke thx, en hoe maak ik dan een backup van mijn ROM?
    Edit*
    En welke moet ik dan downloaden bij android revolution HD?
    Razor claw of CWM recovery?

Laatst bewerkt: 15 jul 2012
  17. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Een backup kun je maken via Clockworkmod of ROMmanager.

Je moet geen van beide hebben, de downloads staan verder naar onderen in de startpost.

18. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, dat zijn geen clickable links of kijk ik nu verkeerd?

19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hm raar, ik zie t.
    Hier kun je m wel downloaden.

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zag eerst niet echt de meerwaarde van een tablet, maar na er over te hebben nagedacht en met het mooie aanbod van de recente releases (surface, nexus) ben ik het toch aan het overwegen.

Vind een rear-facing camera overigens echt nutteloze geldverspilling. Kan me niet voorstellen dat iema d deze functie ooit gebruikt.

Nou goed, de Nexus leek me ideaal, qua formaat en Jelly Bean functionaliteit, maar ik vind het erg jammer dat het media aanbod zo beperkt is. Zo had ik namelijk graag een digitaal abbonement op de Economist (en wellicht The Atlantic oid) gehad en de mogelijkheid tot eBooks voor op vakantie (of is dit te regelen via downloads?). Ik sleur nu 5 boeken mee en begin de voordelen toch wel in te zien, al gaat er niets boven een fysieke collectie.

3g heb ik niet nodig, maar een iets grotere opslag had fijn geweest (wil voor onderweg of op vakantie vest films/series van iets mindere kwaliteit downloaden, maar 16gb lijkt me erg krap).

Verder ziet het er fantastisch uit. Enige waar ik het verder voor zou willen gebruiken is voor meenemen naar klas en notities maken. Is het mogelijk om een bluetooth keyboard hierop aan te sluiten (sorry als dit een domme vraag is, weet weinig van dit soort dingen)? Anders wordt de Surface RT wellicht zeer interessant. Moet deze sowieso nog ee s naast elkaar leggen.

Zie eigenlijk steeds minder functies voor mijn MacBook wat dat betreft, als ik voortaan een tablet meeneem :+

Laatst bewerkt: 17 jul 2012

Deel Deze Pagina