[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Maar als je niet voorbij de Four Kings komt, moet je misschien andere maatregelen nemen. Daarom zei ik Quelaags Furysword.

Ik heb net even opgezocht wat de weaknesses waren van de Four Kings:

Oftewel probeer iets met vuur te pakken, waar Quelaags Furysword ook onder valt. Dat ding is zo gemaakt en het kan je dus helpen. Bovendien kan je toch niks met Quelaags Soul dan 'm te nuttigen voor souls of er een wapen van te maken. Het nuttigen voor de souls zou uiterst zonde zijn en je kan er twee verschillende wapens van maken. Of de Quelaags Furysword OF de Chaos Blade. Chaos Blade is katana-achtig en Quelaags Furysword is een curved sword. Dus het helpt je alleen maar. Mocht je 'm voor de rest niet gebruiken is het niet zo erg, maar dan heb je 'm in ieder geval wel voor het geval je 'm bij andere bosses of enemies nodig hebt.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou ja, zo overduidelijk is dat voor sommigen ook weer niet. Je wist neem ik aan al dat ze unlimted spawnen? Zo niet: dat is de reden waarom je zo snel mogelijk die kills wilt maken.

3. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad. Het zijn geen FOUR kings. Het zijn unlimited kings. :p Ze stoppen helaas niet bij 4 spawns.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    -Zucht-

Die Taurus Demon Boss verslagen, had nog genoeg energie over, dus ik doorlopen, en op 1 punt stond een ridder, dus ik de andere kant de brug over, richting 2 ventjes die op me afkwamen met schilden en speer ofzo...

...-boom-....

... instant BBQ van boven door een irritante draak die kwam overvliegen. Alle souls ook meteen kwijt :F:

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haad je de olie op de grond niet gezien?

6. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Nee, heel toevallig niet op gelet. Lag er olie!?

Had het ook nog niet eerder meegemaakt.

Ik heb nu trouwens een aantal wapens die 'in danger' zijn en dus minder damage doen. Wat moet ik daarmee?

7. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Daar is de durability erg laag van. Je kan beter even switchen naar een ander wapen. Straks kom je een blacksmith tegen en hij kan je wapens repareren.

Ik weet alleen niet wat je bedoeld met die olie, Zifnap? Ja er ligt olie, maar wat maakt dat uit ivm die draak? :p

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik had mijn pyromacy flame al op + 15 zitten, maar daar red ik het met damage gewoon niet mee. Daarom verder met het tweede upgrade pad en de zwaardere flame nu op + 3 (4 van de max 6 levels). Net een poging gewaagd. 1 king dood voor er een tweede was. 2 en 3e gingen ook. Bezig met de 4e en totale healthbar van de kings op nog zo'n 4 cm, maar toen zat ik zonder spells en moest over op melee. Helaas had ik er in no time twee adds bij, dus toen was het afgelopen :mad:( Ik ga nog ff de laatste 2 levels van mijn flame upgraden en dan weer een poging doen. Ben ondertussen al wel erg bedreven in het rennen van Firelink naar de boss. Maar er had best een bonfire vlakbij de boss mogen zitten, dit is echt lame ...

Laatst bewerkt: 15 jul 2012
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Bijna gehaald, nog even doorzetten! Vergeet niet dat je wapens ook twee handig kunt dragen voor extra damage. Dat helpt bij de Kings. Een schild gebruik je toch niet in dit gevecht.

10. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Thanks :) Blacksmith nog niet tegengekomen, maar ben nu iets verder dan die plek met die draak, waarbij ik dus onderdoor ben gegaan (duh...), langs de 3 gifitige ratten, en vervolgens bij een metalen stier...

Moet daar nog even kijken wat ik allemaal kan doen. Op die toren staat weer een irritante ridder, maar die laat ik maar even met rust denk ik, en ik kan die metalen stier ook gewoon ontwijken door eerst bovenlangs even te gaan en dan naar beneden te springen achter de stier en daar een trappetje af te gaan, met een stel van die hele zwakke slappe tegenstanders... maar was daar heel stom genoeg toch nog doodgegaan op een domme manier...

Ik ga morgen maar weer eens verder.

Ik wou echt dat ze er een veel betere en uitgebreidere handleiding bij hadden gedaan, want van veel items weet ik niet wat ze doen en het staat er niet bij ook, behalve soms in zo'n laadscherm, en bij die wapens is het ook onduidelijke welke stats voor welke eigenschappen staan, en hoe je ziet hoe ze damaged zijn, zonder ze te selecteren. Qua gebruiksvriendelijkheid laat het allemaal wat te wensen over.

Neemt niet weg dat het een prima game is natuurlijk :)

11. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Nee ze willen juist dat je zelf dingen gaat onderzoeken. Een handleiding er bij zou echt zonde zijn. Je moet ontdekken door middel van trial and error. En het leuke is: Je hebt geen handleiding nodig. Speel door en je komt overal vanzelf achter. Wat elk icoontje betekent, etc.

Aangezien je het telkens hebt over damaged items zal ik je wat op weg helpen. Als het goed is staat er in je inventory screen een lijst met items. Als je daar op X drukt krijg je een uitgebreidere informatie. Daar kan je ook zien dat je 'Durability' van een wapen laag is. Dat betekent dat ie bijna kapot is. Bovendien staat daar elk ander icoontje ook uitgelegd. Daarvoor heb je dus geen handleiding nodig.

Als je het snel in 1 opslag wilt zien: In je lijst met items staan een rij icoontjes. Ik doe dit nu ff uit m'n hoofd, dus er kan een foutje in zitten. Bij de wapens gaat het als volgt, de icoontjes van links naar rechts: Base Damage, Magic Damage, Fire Damage, Lightning Damage, *Niet zeker of er nog een icoontje nu tussen komt, maar in ieder geval de laatste twee icoontjes zijn: * Durability, Weight.

Oftewel aan het een na laatste icoontje kan je dus zien hoeveel Durability het wapen nog heeft. Bij de 0 is ie kapot.

Mocht je je ook nog afvragen wat de icoontjes betekenen in de Information screen (Na het drukken op X bij een wapen of iets) onder ReqParam: Van links naar rechts, Strength, Dexterity, Intelligence, Faith.

Hopelijk begrijp je 't nu wat beter. En nogmaals: Je leert door te spelen, niet door het op te zoeken in een boekje. :)

12. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Hartstikke bedankt :) Zal het morgen weer even bekijken. :)

Heb ik nog 1 vraagje; Ik heb ook iets in mijn inventory of whatever waarmee ik 'electricity' of 'lightning' ofzo aan een wapen toevoeg, maar wat doet dat precies, en is dat tijdelijk!?

13. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Gold Pine Resin bedoel je? Dat voegt inderdaad tijdelijks Lightning damage toe aan je wapen. Moet je gewoon bewaren totdat je een vijand tegenkomt die een zwakte heeft voor lightning. Je ziet het vaak wel aan ze af (Gebruik je Pokemon-verstand, gewoon de typische Pokemon weaknesses :p) en anders kom je er vanzelf wel een keer achter. Niet heel belangrijke item, maar wel handig om gewoon bij je te dragen voor het geval dat.

14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    :D
    Thanks, dan gaan we dat eens een keertje proberen. Had net nog even gespeeld en die stier in dat harnas verslagen, door hem gewoon laf vanuit dat gangetje steeds met een speer in zijn hol te steken :p

Die ridder die op de toren staat nog niet verslagen. Lastige figuren steeds.

Durfde ook nog niet door die witte deur, na die metalen stier, want ik was net op het punt dat ik weer een level omhoog kon (ben nu level 32 ofzo), dus wilde niet riskeren dan ik dan al mijn souls net na die witte deur zou kwijtraken...

Ik begin nu ook soms een beetje te 'patsen' rond die bonfire, door in mijn onderbroek de gevechten aan te gaan :D

Kun je opgepakte wapens trouwens ook verkopen/ruilen voor souls ofzo? Want ik heb nu een shitload aan extra wapens/outfits enzo...

Laatst bewerkt: 16 jul 2012
  15. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Later kan je ze om laten zetten voor Souls inderdaad maar dat is het totaal niet waard. Je krijgt misschien 100 souls per item. Echt niet doen. Je moet juist proberen alles te verzamelen in deze game. ;) Je kan toch iets van 1200 items bij je hebben (staat nergens aangegeven, maar is volgens mij wel zo) en daar kom je waarschijnlijk toch nooit aan :p

Als het goed is als je achter de Boar langs loopt, dat gangetje daar in (onder) en je loopt door kom je over een brug, waar je rechts een enemy met gemak kan backstabben voor een leuke item (als je dit lukt tenminste) en links kan je gaan waar je nog zo'n enemy en nog een ander tegen komt. Als je dan aan het einde van die gang bent en je gaat links richting het kathedraal (er langs lopen zeg maar) heb je een brug die over het bos loopt naar rechts richting een torentje. Daar zit nog een bonfire en ... de blacksmith! ;)

16. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb nu heel veel items 10x dubbel enzo, dus daar kan ik er best een zootje van verkopen :) Helemaal die kostuum-onderdelen die ik niet eens aan wil trekken omdat ze lelijk zijn...;)

Ik ga vanmiddag/vanavond een poging wagen door de witte deur na de gepanzerde stier...

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Heeft het nut om iedere kist kapot te slaan wat ik zie? Tot nu toe nog niks gezien, maar het blijft toch zo een automatisme wat er na al die jaren gamen is ingeslopen he. :+

Ik heb nog een paar Souls of a Lost Undead. Maar gebruiken denk ik. Even snel wat levels omhoog gaan. De hele tijd hetzelfde gebied bewandelen in een semi-open wereld is niet zo interessant als in een echte open wereld.. Ervoor zorgen dat ik wat sneller door kan.

18. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb ook een zootje van die Souls of a Lost Undead, en ook een paar Big/Great Souls of Lost Undead. Wist niet echt wat het was, maar daarmee kan ik dus ook sneller levellen!? Mooi zo...

Ik heb trouwens nog helemaal geen magic gebruikt volgens mij, behalve dan dat gele gedoetje waar je wat HP mee aanvult door eruit te drinken... (niet echt magic volgens mij, maar close enough...)

Edit: het is trouwens wel handig dat zodra je iets hebt opgepakt, dat je het dan ook meteen houdt, ook wanneer je 2 seconden daarna dood bent en weer bij je Bonfire respwaned.

Dan kun je dus gewoon langs vijanden rennen zonder ze te doden, en die meuk pakken.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, ik had het even op een wiki opgezocht en je krijgt er 200 souls mee. Bij de Large versie 400 souls. (je kunt ze ook verkopen voor 500, maar ik heb geen idee waar, en aangezien ik even wat krachtiger wil worden doe ik het maar zo :p Niet erg efficiƫnt, maar ja. Ik wil gewoon even verder)

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb gewoon een tijdje gegrind bij een van die eerste bonfires en dat ging redelijk snel richting level 30. Ben nu 32 of 33 ofzo.

Helpt ook wanneer je, als je de kans hebt, om met die parry/counter te scoren, want dan krijg je iets van 20% meer souls...

Deel Deze Pagina