Zag eerst niet echt de meerwaarde van een tablet, maar na er over te hebben nagedacht en met het mooie aanbod van de recente releases (surface, nexus) ben ik het toch aan het overwegen.
Vind een rear-facing camera overigens echt nutteloze geldverspilling. Kan me niet voorstellen dat iema d deze functie ooit gebruikt.
Nou goed, de Nexus leek me ideaal, qua formaat en Jelly Bean functionaliteit, maar ik vind het erg jammer dat het media aanbod zo beperkt is. Zo had ik namelijk graag een digitaal abbonement op de Economist (en wellicht The Atlantic oid) gehad en de mogelijkheid tot eBooks voor op vakantie (of is dit te regelen via downloads?). Ik sleur nu 5 boeken mee en begin de voordelen toch wel in te zien, al gaat er niets boven een fysieke collectie.
3g heb ik niet nodig, maar een iets grotere opslag had fijn geweest (wil voor onderweg of op vakantie vest films/series van iets mindere kwaliteit downloaden, maar 16gb lijkt me erg krap).
Verder ziet het er fantastisch uit. Enige waar ik het verder voor zou willen gebruiken is voor meenemen naar klas en notities maken. Is het mogelijk om een bluetooth keyboard hierop aan te sluiten (sorry als dit een domme vraag is, weet weinig van dit soort dingen)? Anders wordt de Surface RT wellicht zeer interessant. Moet deze sowieso nog ee s naast elkaar leggen.
Zie eigenlijk steeds minder functies voor mijn MacBook wat dat betreft, als ik voortaan een tablet meeneem
Laatst bewerkt: 17 jul 2012