De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Minder mogelijkheden misschien, maar (voor mij althans!!) wel een beter, stabieler en minder gefragmenteerd OS. In september mag ik verlengen, het enige dat ik me afvraag is of ik dan wacht op de iPhone. Dat het een iPhone wordt staat al vast.. (Nu al ruim 3 jaar Android)

2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb tot nu toe 2 high-end Android telefoons gehad en ik heb nooit last gehad van instabiliteit, altijd nog goed geweest. De budget toestellen zijn wellicht minder goed, maar dat lijkt me ook geen eerlijke vergelijking met een high-end iPhone. Maar veel Nederlanders willen nou altijd graag voor een duppie op de eerste rang zitten, en ook in smartphoneland werkt dat gewoonweg niet.

Gefragmenteerd OS merk je als gebruiker echt niks van, ik snap niet waarom zoveel mensen dat altijd aanhalen. Fragmentatie maakt het moeilijk voor developers om hun apps compatible te maken met zoveel mogelijk telefoons, verder niks.
    Als je soms bedoeld dat je weinig updates krijgt, tsjah, zo werkt het op de iPhone ook. Apple geeft wel updates, maar veel functies werken vaak niet op de oudere modellen omdat ze volgens Apple niet krachtig genoeg meer zijn. (Denk aan Siri, terwijl dat 0,0 processorkracht vereist)

Niet dat er een discussie opgerakeld hoeft te worden over Android vs iOs, laat dat maar aan de fanboys over. Maar ik wil gewoon even mijn 2 cents kwijt over het fragmentatie argument.

Laatst bewerkt: 17 jul 2012
  3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Wellicht dat het aan mijn toestellen ligt/lag (htc hero en nu htc desire z), maar de desire z was wel een highend toptoestel.. Looptmregelmatig vast, reboot soms spontaan, vaak aan het laden zonder enige noodzaak, apps die vastlopen.. Voorlopig is volgens mij Siri het enige dat op oudere iPhones niet werkt, tot nog toe heeft volgens mij alles op oudere modellen gewerkt.. Ach ja, het komt ook neer op smaak, maar ik wil nu wat anders.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
    Ik vind Android tot nu toe prima, maar ios ook. Heb hiervoor Blackberry software gehad dus dan vind je alles wel goed. Ben alleen bang met de S3 dat hij het gewoon geen 2jr volhoudt. Volgens mij is een iphone qua levensduur daarin toch wat compacter (gezien je overal op internet leest over spontane scheuren in S3 e.d.). Als je ze allebei laat vallen is het een ander verhaal natuurlijk. Qua grootte heb ik vaak het idee dat ie uit mn hand kan tyfen als ik hem uit mn broekzak haal. Dat heb je met een iPhone allemaal niet. Maja, als ik de S3 weer eenmaal in mn handen heb ben ik weer tevreden. Best triest eigenlijk, maar weet niet wat ik moet doen nou. :+

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Tsja, als je van neppe kleuren houdt, ga dan voor de S3 :+ (Lijkt wel hdr candy shit)

6. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Omruilen, een S3 houdt het ook geen 2 jaar vol. Dat ding is van goedkoop plastic gemaakt en ook nog eens in een lelijke paarse kleur gespoten.

Verder wil je iets compacts, een iPhone is compact en zoals AnubisFeber al zegt, die kleuren van de S3 zijn niet om aan te zien.

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    De kleuren, daar ben ik het mee eens. De rest........Gaaap. Het is niet de bedoeling om hier een flamewar te beginnen tussen Iphoney en de rest.

Je zegt namelijk iets dat is gebaseerd op... niets... Niet op feiten in elk geval, want het toestel is net op de markt. Het is ook niet gebaseerd op het verleden, ik ken zat mensen die nu nog een SGI hebben en die het gewoon doet. De SGII staat ook niet bekend als een toestel dat snel uit elkaar valt.

Kom met feiten, dan praten we verder. Plastic is overigens behoorlijk duurzaam. Overigens heb ik zelf geen SIII omdat ik niet van plastice telefoons houd :+ Maar ik zal niet zeggen dat een SIII geen 2 jaar mee kan....

Laatst bewerkt: 18 jul 2012
  8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ben ik overigens de enige die vind dat als je op dit moment mag verlengen dat je of beter kunt wachten op de Iphone 5 of een ander nieuw toestel (SGII of HTC One X) kunt nemen? Ik zou nu nooit meer een 4S nemen, dat is toch zonde? Wacht dan even zou ik zeggen als je perse een Iphone wil.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Ik hou de s3. Vind het gewoob een topding. Iphone 4s is evenmin duurzaam, als je die kaat vallen is het glas gebarsten. En cyrax,true, denk dat ik tegen de tijd dat de ophone 5 uitkomt ik de s3 verkoop en die dan gewoon neem. Ik typ nu met de s3 trouwens, vind t nog steeds ruk typen..had de iphone geprobeerd die typte toxh wat beter leek wel:+
    Edit: de tering wat een fouten

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zo te zien aan je tekst typt het inderdaad niet best haha

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Moet je eens Swype proberen.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Zal dat idd eens checken ja. Hier word ik niet goed van :emo:

13. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Swype is echt geniaal. _O_

Eenmaal een paar dagen gebruikt en je wilt niet meer terug. :)

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zit swype niet standaard op de s3?

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Jawel, maar kan je ook uitzetten natuurlijk.

16. JeePee

JeePee Guest

Heb je aandelen in Apple ofzo?

17. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
  18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Is er eigenlijk een app die het MBgebruik kan meten van Tele2? Hi heeft een hele goeie, maar ik weet nou niet precies onder welk netwerk Tele2 valt (KPN, T-Mobile?) en of die app uberhaubt beschikbaar is.

19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik gebruik LBE Privacy Guard (heb ook Tele2), doe houdt ook bij hoeveel je over Wifi verbruikt.
    Je 3G verbruik staat in je notification bar en je kunt ook instellen welke apps toegang hebben tot je contacten en sms etc.

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ga maar lekker terug naar de Apple topics, wij hoeven je hier niet. Als je geen subjectieve mening kan delen houd je dan gewoon stil. Plastic is een enorm duurzaam product, als je het laat vallen gaat het niet meteen stuk en beschermt het ook nog eens het beste je componenten. Wat veel mensen niet doorhebben is dat een aluminium behuizing juist helemaal niet goed is, zeker de zogenaamde unibody behuizingen niet. Wanneer je je telefoon/whatever laat vallen, zal de unibody behuizing de klap gewoon doorgeven aan de interne componenten, omdat de behuizing geen zwakke punten heeft. Dan doe mij toch maar goedkoop plastic, zodat alleen de behuizing beschadigd ipv mijn hardware!

De kleuren van een Amoled scherm zijn persoonlijk, ik vind het prachtig. Maar ik ben ook erg blij met m'n One X, die een prachtig beeld geeft. Als ik het me goed herinner is het zelfs het meest kleurechte scherm dat nu op de markt is. (http://tweakers.net/reviews/2585/3/...versnelling-hoger-scherm-groter-scherper.html)

De Hi app is inderdaad erg goed! Kan gewoon op m'n mobiel m'n rekeningen e.d. bekijken, enorm handig! MB gebruik en bel/sms gebruik meten is ook leuk maarja.. Ik heb 1GB en onbeperkt SMS, dat hoef ik dus nooit te meten. Belbundel wordt helaas nog steeds in procenten weergeven, dat trucje gebruiken ze al wel 10 jaar. Enorm irritant, want nu kan ik dus nog steeds niet zien hoeveel ik nog kan bellen.. Wel ongeveer, maar ik vind het gewoon erg kinderachtig dat ze me gewoon niet het exacte getal vertellen zoals bij internetgebruik.

Deel Deze Pagina