Windows Phone [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Of je neemt een 1 jarig abbonoment met een iets goedkoper toestel(bv een HTC Radar of Sony Xperia S), kun je over een jaar een goede WP8 kopen omdat er dan wat meer keus is.

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    waar basseer jij dat op het artikel boven jou gaat toch echt over hoe smooth wp7 is?? of zie ik het verkeerd? volgens mij heeft wp7 ook goeie dingen hoor! ik hoop dat die wp 7 toestellen heel snel in de uitverkoop gaan bijv 150 euro dan wil ik wel eens een gokje wagen?

Laatst bewerkt: 19 jul 2012
  3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Maar daar gaat het niet echt om. Het gaat erom dat WP7 de illusie wekt sneller te zijn doordat het sneller reageert, maar de uiteindelijke actie duurt langer. Ik snap zijn punt en hij heeft in mijn ogen dan ook gelijk, ik ben benieuwd hoe dit in JB eruit ziet.

4. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik zal even kort vertellen wat ik van Windows Phone denk/ en hoe de toekomst er uit zsl gaan zien..

Toen WP een paar jaar geleden op de markt kwam dacht ik echt wow wat is dit wat gaat dit worden. Het kwam na mij idee traag op gang er waren een paar merken die het wilde gaan proberen denk o.a aan HTC. Er werd heel veel geadverteerd (oke dat mag ook voor een nieuw product) maar dit is/was teveel voor Nokia (en windows). Pas nu zie je dat het een beetje van de grond komt.

Óke ik installeerde op mijn android mobiel (HTC Desire HD) enige weken geleden de xbox live app. Daardoor was ik zeer, maar ook zeer verrast(oké aan de app heb je (nog) niet veel, maar het ging mij er om hoe goed het doordacht was. Het uiterlijk enz enz. Ik dacht dat is clean en nice? (omdat ik zelf software ontwikkel had ik de sdk en de emulator eens bekeken). Het is gewoon erg mooi! Dus ik rondbzoeken en wat vragen stellen o.a op dit forum.. en kom er dan toch achter dat het allemaal wat tegen valt (spraak is in het engels enz enz). En toen kwam ineens de grote klap dat alle WP Niet verder zouden komen dan wp versie 7.8. kortom als je nu een phone koopt heb je (plat gezegt) geen toekomst...

Nu de meesten wachten op WP8 denk ik dat dat beter zal gaan (ook al zal dat wel wat jaren gaan duren.) omdat als je straks windows 8 gaat krijgen het gewoon perfect met je WP zal werken.(ben daar ook benieuwd naar.). Zelf denk ik dat je straks leuke aanbiedingen gaat krijgen zo van sluit nu een abonnement af en krijg er gratis WP bij of een gratis laptop met Windows 8. Maar aan de andere kant hebben ze ook al teveel geld over de balk gegooid om nog een leuke campingwagen te gaan starten.. Maar ik zie in windows 8 WP 8 een leuke toekomst.

Ik ben niet tegen WP, maar gewoon teleurgesteld.. maar wie weet over een jaar!

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mijn telefoons gaan een 1-2 jaar mee dus ik zie het niet als een ramp ;) Ik ga stap straks vrolijk over op model Anja ( wp8 ). Ik weet alleen nog niet of ik dat dit jaar ga doen ivm de tablets releases en de launch van win8

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bij mij ook meestal een jaar of 2 max. Maar ik snap appie's teleurstelling wel.

Dit heb je bij iOS en Android natuurlijk ook maar het blijft wel zuur dat je net een mooie smartphone hebt gekocht en er dan relatief vlak daarna weer software uitkomt die weer net niet door jouw model ondersteund word.

zal nog wel even zo blijven zolang de hardware nog zo snel verbeterd, als daar een soort van plafond in gevonden word krijgen we misschien weer toestellen die 4 jaar mee kunnen met alle updates op WP, Android en iOS gebied.

Nu voelt het vaak alsof ze voornamelijk bezig zijn om je zo snel mogelijk weer nieuwe hardware aan te smeren terwijl dat volgens mij helemaal niet in het belang van Google en MS is (Apple is natuurlijk een ander verhaal)

Hun belang is om jou te binden aan hun platform, los van wat voor hardware je daarbij gebruikt.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Nokia-ceo in interview: Windows Phone 8 verschijnt in oktober

Windows Phone 8 verschijnt in oktober. Dat zou Nokia-ceo Stephen Elop gezegd hebben tijdens een interview met dagblad The New York Times. Een recent gerucht wees er juist op dat Windows Phone 8 in november zou worden uitgebracht.

De release van Windows Phone 8 in oktober zou de verkopen van Lumia's moeten vergroten, zo schrijft The New York Times op basis van een interview met de directeur van Nokia. Het is voor het eerst dat een betrokken bedrijf in het openbaar iets loslaat over de release van Windows Phone 8; tot nu hielden Microsoft en fabrikanten zich op de vlakte hierover.

De kans lijkt groot dat Microsoft Windows Phone 8 tegelijk op de markt wil hebben met Windows 8, dat op 26 oktober verschijnt. ZDNet bracht donderdag een gerucht in de wereld dat Windows Phone 8 in september rtm is en dus klaar is, terwijl de release in november zou moeten plaatsvinden. ZDNet gokt dat Nokia wellicht eerder hardware met Windows Phone 8 mag uitbrengen dan andere fabrikanten.

Voor Nokia is de timing belangrijk, omdat voor de Finse fabrikant Windows Phone het belangrijkste platform is. Andere fabrikanten van Windows Phone-hardware verkopen daarnaast ook Android-toestellen. Desondanks heeft de aankondiging van Windows Phone 8 in juni de verkopen van Lumia-telefoons vooralsnog niet doen dalen, claimde Elop tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers donderdag.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ten eerst: WP7 is uitgebracht op bijna elk merk, en niet op maar een paar zoals jij denkt! ;)

- HTC
    - Samsung
    - Dell
    - Nokia
    - Fujitsu Siemens
    - ZTE
    - Asus
    - Acer

Binnenkort ook op
    - Huawei

En er gaan zelfs geruchten over Sony die met Windows Phone 8 ook mee gaat doen, ze hadden immers ook een WP7 prototype. Dat het nog geen hit is geworden zoals Apple en Android kleeft helaas aan de naam Windows en Microsoft, aangezien mensen daar een afkeer aan hebben (had liever gezien dat het Xbox Phone hete dan was het denk ik als warme broodjes over de toonbank gegaan!), en dat het in mijn ogen te laat op de markt is gebracht.

Dat bepaalde dingen niet naar jou wens zijn kan ik niks aan doen, maar ik als dag 1 Windows Phone gebruiker kan er geen enkele traan om laten dat straks mijn HD7 en Dell Venue Pro niet up te daten zijn naar WP8. (liever dit dan een super trage OS of laggy rommel erop! Stilstand is immers achteruitgang he, ben blij dat Microsoft gewoon verder gaat, en met betere specs komt voor WP8) WP7.8 krijgt dan voor de recente gebruikers bijna dezelfde functies en dezelfde UI. Ik koop zelf gewoon na de meer dan twee jaar dat ik mijn telefoons heb toch een WP8 telefoon. Dat jij er 'laat' bij bent heeft niks te maken met dat het op eens een slecht product zou zijn, en je hoeft er ook niet teleurgesteld over te zijn want je hebt geen WP7 toestel, en het is ook niet in eens zo dat wanneer WP8 komt WP7 / 7.8 op eens niet meer bruikbaar zou zijn. ;)

En er zijn al toestellen te koop voor rond de 150 euro hoor, als ik jou was zou ik mij toch nog net iets meer verdiepen in Windows Phone dan dat je tot nu toe hebt gedaan als je echt interesse hebt zal je zien dat het een geweldige telefoon OS is met zeer veel potentie. Ik kom zelf van iPhone af, en zou nu nooit meer terug willen. Daarom alleen al hoop ik dat in de toekomst Windows Phone groot word, en een succes haalt want hoe meer keus wij als klant hebben hoe meer innovatie.

Hier wou ik het bij laten. ;)

@Delphiki
    Goede post, klopt inderdaad helemaal!

Edit: toch nog even over dat reclame maken, er werd juist toen d'r tijd veelste weinig reclame gemaakt voor Windows Phone pas toen Nokia kwam werd er veel reclame gemaakt, vooral het eerste jaar werd er amper reclame gemaakt en dat was dom van MS.

Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Titan weer terug en nog valt ie uit. Dus word voor de 3e x opsturen alleen doen ze er niks mee volgens mij.

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    heb jij toevallig ProAssist? als verzekeraar (mijn mobiel is ook 4x terug geweest!

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Allemaal behalve Dell ;)

Oh en jij denkt dat Nokia vrij gaat geven dat hun 450 dollar per toestel besteden??????, en als dit al waar zou zijn vind jij dit grappig? Wil je zien dat Nokia ten onder gaat?
    Ik kan je zeggen als Nokia kapot gaat, dan is de laatste Europese Telefoon maker kapot, en dus ook innovatie, dus doe nou maar niet zo grappig met die linkjes van je, het heeft geen inbreng in deze topic. Als je nou echt met 'NIEUWS' kwam dan zou het anders zijn. ;)

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar het probleem is dat het beken wordt vanuit een redelijk plat perspectief.

Het hele metro design wat dus overheerst in WP heeft ook allemaal met animaties te maken. Let maar eens op je WP hoe alles van subtiel tot redelijk opvallend animeert. Het is gewoon om het 1 groot geheel te maken en dat alles in 1 flow zit. Apps openen daardoor ook natuurlijker en zullen misschien op basis van tijd er langer over doen om te openen. (alleen voor je gevoel dus niet)_

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hier kunnen de mensen die al een WP7 toestel hebben de nieuwe UI (WP8/7.8) uitproberen, heb hem zelf nog niet geprobeerd dus weet niet of het wat is want het is dus alleen maar een app en dus nog geen beta van de echte. :)

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Heb mobiel van m'n werk en zit nu nog binnen me garantie. Maar hoop dat ze me gewoon een nieuwe geven want dit schiet niet op zo.

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    nee maar ik vind dat bedrag wel erg hoog! En nee waaruit merk jij dat ik het grappig vind? Ik vind het wel een gewaagde stap wat Nokia gedaan heeft.. Hoop dat het met windows phone 8 goed zal komen.. toch heb ik daar mijn twijfels over...

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Waar ik dat uit opmaak dat je het een grappige link vond is dit ":+", nogmaals wie zegt dat dat artikel de waarheid is? Ik zie geen officieele cijfertjes van Nokia, met daarin het bedrag aan reclame kosten per verkochte Lumia.

En wat bedoel je met goed gaat komen? Verkoopcijfers? Dat jij je twijfels erbij trekt doet nogmaals niks af aan het feit dat het gewoon een hele goede OS is. Dat de verkoopcijfers tegenvallen op dit moment is jammer, maar zolang het product wat geleverd word in goede staat is en de gebruikers tevreden zijn vind ik dat als gebruiker toch wel even heel wat belangrijker dan de verkoopcijfertjes. ;)

Had Nokia volgens jou dan voor Android moeten gaan, en zich totaal niet onderscheiden van de rest? Was je dan blij geweest?

Hier lees dit artikel maar eens rustig door, dan kan je zien dat het nog best wel mee valt voor een OS die nog niet zo lang op de markt is als de concurrent (en vergeet ook even niet dat in deze tijd het ook nog eens een stuk moeilijker is concurreren dan in de tijd van toen Apple en Android uitkwamen!). En dat Nokia het met de Lumia's niet zo heel slecht doet als jij denkt.

Dan heb je nog apps, want daar draait het volgens sommigen om hoe meer hoe beter, nou dan heb ik goed nieuws want WP7 heeft momenteel +100000 apps en dat zijn er dus al een heel stuk meer als wat RIM bijvoorbeeld te bieden heeft en maakt WP7 gelijk al de nummer 3 in de lijst met apps hoeveelheid.

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ha

Nee nokia had denk ik er beter aan gedaan om bij simbian te blijven..
    Als ze voor android hadden gekozen zouden ze het ook moeilijk gehad kunnen hebben hoor!
    Die smilie ofwel :+ bedoelde ik voor gratis ..

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  20. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ik twijfel om nu een 2de hands lumia800/900 te halen en dan in november de WP8, want op dit moment heb ik een nokia E72 waarmee ik eigenlijk niet veel mee kan :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina