[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Je bent er nu bijna man. Nog ff doorzetten dan kun je daarna eindelijk de cd uit pure frustratie door je kamer tiefen ;)
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klinkt goed! :D Ga ook wel door hoor. Maar merk dat ik er steeds minder zin in krijg en steeds eerder stop met spelen als ik bezig ben ...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Grappig, Demon Ruins vond ik juist een appeltje eitje met mijn Pyro. Different people, different strategies.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zeg ook niet dat het moeilijk is, gewoon vervelend, al die lava enzo. Erg onduidelijk (met die grote beesten in de lava). Bosses waren easy. Bed of Chaos ook gehad, echt een cheesy battle.
    e
    Pyro bevalt me ook goed, zeker met de volledig geupgrade flame (ookal is die dus generfed bij de laatste patch). Heb ook 5 attunement slots, dus ik heb veel spells tot mijn beschikking.

    Dus volgens mij kan ik naar de laatste boss toe. Ben sl 85.

    Eens naar de achievements gekeken. Een hele hoop voor alle weapon upgrade paths. Dan moet je vast grinden voor mats, ga ik niet doen. Heb slechts de dark sword geupgrade naar + 10 en toen lightning + 5.

    Ook wel apart dat ik het zover heb gebracht met basic armor (jurkje). Nooit geupgrade. Mss dat ik dat nog wat ga doen.

    Zag dat er nog 1 optionele boss is (Gwyndolin) dus die ga ik eerst ff doen. En volgens mij kan ik dan rustig wat npc's killen voor firekeeper souls. Ga ik de daughter of chaos killen en die chick bij de Anor Londo bonfire.

    Ben benieuwd naar de eindbaas, schijnt een bitch te zijn … :9

    EDIT:
    Gwyndolin, Anor Londor Firekeeper en Daughter of chaos zijn niet meer >)
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2012
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Pfff, die final boos. Die is veel te snel man. Krijg geen tijd om te healen. Pyromancy is veel te traag. Ik heb stamina op de max en 1 hit blocken met je shield is full stamina weg. En 1 hit met mijn lightning darksword doet nog geen centimeter van zijn balk af. Dan moet ik hem wel 40x raken voordat ie dood is ...
    Wat een verschil met de voorgaande bosses, die had ik allemaal in 1 keer...
    Ok, we doen gewoon tig pogingen …

    Was het niet dat er weer van dat cheap ass game design is; moet je telkens een heel stuk langs 5 black knights@! Dat is toch fucking irritating en voegt NIKS aan gameplay toe. Zet gewoon de bonfire direct voor de boss neer!

    Kun je de boss ook samen met een summon doen? Ben benieuwd hoeveel geduld ik hiervoor heb...
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2012
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gamen doe je voor je lol, maar we hoeven echt niet elke irritatie hier te lezen Gakkie. Pyro heeft het best gemakkelijk tegen deze boss. Gooi er die flame jet spreuken overheen en be done with it.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    wist niet dat je boos werd. :eek:

    Maarre, ik mag toch venten als ik iets niet leuk vind, en mijn progress posten.
    Zal morgen eens proberen met combustion ipv de balls ...
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    No worries mate. Gewoon een beetje relaxter spelen en let vooral op de aanvallen van die boss. HIj is wel snel, maar laat meerdere openingen na zijn aanvallen zien. Je bent nu zo ver gekomenl, opgeven is nu geen optie meer.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    I did it!!!

    Great combustion for the win! Blijkt idd erg vatbaar voor fire te zijn. En combustion is een instant cast, dus dat ging lekker.

    What a ride. Niet alles even leuk en met name naar het einde toe werd het wel saai, eigenlijk alleen maar meer van het zelfde in een negatieve manier. Als sl 90 geeindigd met nog 100k souls op zak.

    Ik ben al niet van de tweede pts, maar bij deze game lijkt me dat helemaal niet leuk? Alle verrassing is er dan al af.

    Maar al met al toch wel van genoten :) En nooit gedacht dat ik het tot een 'goed' einde zou brengen. Overigens is me ook niet duidelijk wat nu het goede of het slecht einde is. Heb gekozen voor link the fire ...
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2012
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Congratz. Dat lucht op hè. ;)

    Er is niet echt een goed einde in DS, tenminste niet op een manier waarbij alle losse eindjes aan elkaar worden verbonden. Veel wordt overgelaten aan je eigen verbeelding, zoals deze game vaker deed tijdens het spelen. Of het meer van hetzelfde werd weet ik niet. Ik denk dat dat voor elke game geldt. Feit is wel dat de moeilijkheidsgraad blijft aanhouden en op een gegeven moment ontstaat er wel een gevoel van "fatigue" bij de speler. Je wilt een lucky brake, maar die ga je niet krijgen in DS. Gelukkig ga je tegen die tijd richting end boss en dat is voor de meesten voldoende om toch door te zetten. New Game + biedt inderdaad minder verrassingen, maar is weer een stukje moeilijker. Voor de echte die hards dus.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2012
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vond de tweede helft juist niet meer zo moeilijk; je hebt een goed wapen, je kent de gamemechanics, dus het wordt dan snel repeterend en bekend...
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, dat heb ik gelezen ja! :D
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Behalve die 2 bosses, maar daar was gewoon een andere strategy voor nodig, beide ook nog eens hetzelfde (4 kings en Gwyn).

    Maar de areas en rest van de bosses ben ik eigenlijk doorheen gevlogen, zeker tomb of giants, demon ruins en lost Izalith.

    Las dat er nog DLC voor komt, weet nog niet of ik die ga oppikken, ligt eraan wat ik nog te spelen heb en ook hoe groot en hoe duur de DLC is ...
     
  14. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand tips hoe ik het beste de staart van de eerste draak kan afhakke? op die youtube filmpjes lijkt het appeltje eitje, maar als ik eenmaal naast die staart sta pringt ie of omhoog of die staart gaat de verkeerde kant op dat ik mishak..
    Want dat zwaard is wel erg handig toch? Was eerst in Darkroot Garden maar deed geen damage tegen die stone nights.. terwijl ik die wandelende bomen wel in 2 meppen neerhakte.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Koop een bow met wat arrows. Ga onder hem op de brug staan en schiet een arrow in zijn staart. Herhalen totdat je de Drake sword hebt. Zeker een sterk zwaard voor het begin en lekker snel. Ik heb er tot over de helft van de game meegepspeeld!

    Merchant zit vlak bij de undead burg bonfire. Vanuit de bonfire rechts trap af, dan linksaf (2 skelletons), rol de kisten kapot, ga naar beneden, rechtdoor door de deur, dan zit hij rechts van je.
     
  16. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Tering man..
    Ik was overnieuw begonnen denk frisse start, tot darkroot garden (maar 2x dood gegaan) kom ik bij de blacksmith onderaan die trap verkoopt ie geen bow.. ik heb alleen een light crossbow, maar die kan zeker niet richten? ik moet dat drake sword hebben.. pls help

    Of ligt het aan je klasse? ik heb nu een knight gekozen..misschien heb dat er iets mee te make?
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  17. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Er zijn vast wel dudes die bows droppen.
     
  18. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus het beste is hopen op een loot?
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Lees mijn post op de vorige pagina nog eens door! De merchant vlakbij de undead burg bonfire verkoopt bows en arrows. Dat is helemaal in het begin!
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat zwaard is erg handig, had hier al eerder wat gelezen over dat drakenzwaard, dus pijl en boog gekocht. Ook een crossbow geloot van een van die skeletten, zo kun je er ook aan komen. Ik ben nu bij die Gargoyles, een keer geprobeerd, maar werd van het dak afgeslagen.
     

Deel Deze Pagina