[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

  1. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Die heeft het helaas niet gehaald.. Nog een x overnieuw beginnen dan maar.:+
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.850
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Als je bij die draak onderdoor gaat, zonder hem te verslaan, en je verslaat even die stier in metalen harnas (in zijn reet porren met een speer, vanuit het halletje daar beneden waar hij je niet kan raken), dan ben al weer dichtbij een nieuwe smit... :thumbs:

    Hoef je gelukkig niet helemaal overnieuw te beginnen.

    Ik had zelf ook die eerste verkoper omgelegd.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Niet zo handig zomaar omleggen van een npc :9
     
  4. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    ja i know die zonnebank bruine buffel die niks anders doet dan op ze ijzer slaan bedoel je? die verkoopt geen bow alleen arrows
     
  5. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Geweldige beschrijving :emo:

    @Gakkie, damn heb jij me even op het eind ingehaald. >_>

    Moet zelf alleen nog de boss battle, maar ga zo op vakantie dus ik laat 'm maar ff liggen tot daarna ^^
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, de tweede helft ging ik echt als een speer door de areas heen, nauwelijks doodgaan ook. Veel bosses in 1 keer. Tomb of Giants, Demon Ruins en Lost Izalith had ik echt in no time af.

    De twee bosses waar ik aanvankelijk wat moeite mee had (4 kings en Gwyn) waren achteraf helemaal niet zo moeilijk. Ik moest alleen mijn tactiek drastisch aanpassen.


    Ik zie hier ook dat nieuwe spelers al heel snel in Darkroot zitten. Die volgen volgens mij de verkeerde guide en gaan op de 'verkeerde' manier door de game imho ...
     
  7. H3ADHUNTER NL

    H3ADHUNTER NL lekker gamen

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    heb alles wapens armor etc t wordt tijd voor de DLC
     
  8. H3ADHUNTER NL

    H3ADHUNTER NL lekker gamen

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    toch vindt ik systeem demons souls met white en black personal/world tendency beter ipv humanity:)
     
  9. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Darkroot Forest is helemaal niet verkeerd om die na Undead Burg te pakken. Heb ik ook eerder gedaan. Daarna ben ik de Dephts pas in gesprongen.

    Ik ben zelf nog niet klaar met Gwyn. Maar ik meen ook dat Pyromancer een zeer sterke (misschien zelfs overpowerde) class is om Dark Souls mee door te rennen. Ik gebruik nu zelf Knight, wat ook geen al te lastige class is. Maar ik moet zeggen dat ik wel moeite heb om met Gwyn up close and personal te gaan. Ik ga vanavond weer een poging wagen, hopelijk lukt t nu wel.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, velen slaan undead burg en parish over en gaan middels de master key gelijk naar darkroot (omlaag via firelink etc)….

    Gwyn is up close ook erg sterk en ik vond persoonlijk dat ik met mijn lightning dark sword + 5 te weinig damage deed. Dan moest ik hem zo vaak raken dat de kans gewoon te groot is dat je ooit ergens de mist in gaat en dood gaat. Heb toen wat filmpjes op YT gekeken en daar wat tips uit gehaald:

    1. Gebruik Dark wood grain ring: dan kun je met dikke heavy armor toch heel snel backflippen (soort dodgen, maar nog sneller). Je kunt dan een equipload van 50 ofzo hebben en toch rete snel zijn. Gecombineerd met bijvoorbeeld de ring voor physical damage resist kun je hem dan zo ongeveer gewoon tanken.
    Aangezien ik de hele game light armor ben geweest heb ik hier niet voor gekozen
    2. Parry en Riposte. Zijn attacks zijn blijkbaar goed te parryen en als je dat goed doet dan heeft hij geen schijn van kans. Ik ben hier heel slecht in, mij lukt het niet op deze manier
    3. gebruik de pillars. Probeer een pillar tussen jou en hem te houden, zeker als je een heal doet (tenzij je de tanking strat uit 1. doet). En wacht de kansen af. Er zijn 2 attacks waarna hij behoorlijk vurnarable is
    4. Gebruik een heavy weapon met zoveel mogelijk damage en gebruik het liefst ook nog 2-handed (Y)
    5. Shield of Artorias schijnt erg goed te zijn om hem te blocken en damage absorption
    6. Sorecerer met die homing ability (zie YT), super easy!
    7. Pyromancer; itt wat je zou verwachten is hij dus juist wel heel gevoelig voor fire. Normal fire spells zijn voor hem te traag en je maakt geen schijn van kans. Echter Combustion en Greater combustion zijn instant casts. Als je het goed timed kun je hem continue bestoken waarbij alleen nog maar de fire attacks probeert te dodgen. Je outsmart hem eigenlijk op zijn eigen deadly sin, snelheid. Op deze manier is het mij gelukt, zelfs de eerst keer dat ik hem op deze manier probeerde.

    All in all, kijk wat filmpjes op YT, erg leerzaam :) Good luck!
     
  11. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Heb 'm op geen een van de manieren toch weten te pakken. Hij is eindelijk dood! :D Gelijk in mijn eerste poging was ie neer.

    Al zijn aanvallen zijn namelijk erg makkelijk te ontwijken. Mijn tactiek heeft veel tijd in beslag genomen maar hierdoor bouwde ik wel een dikke buffer op met Estus Flasks. Ik ben namelijk de hele tijd gewoon naar achter wezen lopen waardoor hij veel van zijn aanvallen miste. Ik wachte af tot hij zijn jump & lunge attack deed, kick of grab (kick & grab mist ie op deze manier vrijwel altijd) en gaf 'm daarna 1 tikje (bij de grab 2 tikjes). Hierdoor hoefde ik 'm maar 41 keer te raken en had ik 'm neer. Ik denk dat ik zo'n 15 - 20 minuten bezig was, maar kwam wel uit de battle met zo'n 6 Estus Flasks over. Het enige wat mij Estus Flasks gekost heeft is als ik vast kwam te zitten in een hoekje of toen hij op magische wijze opeens dwars door mijn block heen sloeg. Beetje vreemd dat laatste. Af en toe heb ik ook de pillars gebruikt om even een Estus Flask te nemen of als hij met een leap er achter bleef hangen om een stootje uit te delen.

    Was erg spannend en erg vet. Ik vond vooral die muziek echt geweldig. Nu even net snel weer door Undead Asylum heen geragd en nu aan het meekijken bij een maat van mij die 'm ook aan 't pakken is alleen dan in NG+. Dan is ie toch een stukkie sterker en lijkt mijn tactiek niet helemaal meer te werken.

    Uiteindelijk voor de
    'Link the Fire' einde gekozen. Erg vet en passend voor het verhaal. Ben benieuwd naar het andere einde, alleen die ga ik hopelijk zometeen zien als die vriend van mij Gwyn heeft verslagen (Als 't 'm lukt, that is ;))
     
  12. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben eindelijk verder, heb de drake sword en heb die grote butterfly verslagen. Ik ben naar die toren gegaan en die sleutel gepakt maar wat moet ik nu doen? Alle walktroughs zijn er een beetje vaag over.. Maar ik moet nu naar de Ferir (wolf met zwaard is ze bek) kan iemand vertellen waar ik heen moet? Ik las iets over die deur naast de bonfire maar die is nog op slot :eek:
     
  13. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Nu kan je naar de Dephts. Die zit in de Lower Undead Burg. Ik neem aan dat je de eerste Bell of Awakening al hebt gehaald in de Undead Burg?
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    @Vicill; Gratz! Good game :) Knap hoor om je cool te bewaren om hem in 41 klappen dood te krijgen. Vergt ieg veel concentratie, want het kleinste foutje wordt afgestraft.

    Ga jij nog ng+ doen ? Ik niet, daar zie ik de lol niet zo van in. Het leukste vond ik toch het verkennen van de wereld en shortcuts enzo ontdekken. En de spanning dat je niet wat en welke monsters er gaan komen en hoever de next bonfire is. Dat valt in ng+ allemaal weg. Kan de wereld wel dromen bijna ...
     
  15. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee die heb ik nog niet gehad |:-
    Dus die moet ik eerst verslaan als ik door die deur heen wil naast de bonfire in Darkroot garden? Waar zit die Bell of Awakening dan precies? :confused:
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die deur naast de bonfire in Darkroot garden gaat alleen open met de crest of artorias en die kun je bij de blacksmith in undead parish kopen voor 20000 souls. Maar daar zou ik nog niet naartoe gaan.

    Die bell zit in de tower van de kerk in Undead parish. Bij die blacksmith in undead parish naar boven gaan, brug over, kerk in, maar boven, helemaal doorlopen naar achteren en dan twee trappetjes omhoog en door de white light ...
     
  17. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben er, alleen hoeveel van die beeste komen er? en als je er een heb verslagen komt ie dan ook nietmeer terug als je doodga? :+
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je begint het gevecht tegen 1 gargoyle, als deze over de helft van zijn health is komt er van het uiterste einde van het dak een tweede erbij.Om deze battle makkelijker te maken moet je in human form zijn. Dan kun je net voor de white light knight Solaire summonen. Als ze dood zijn komen ze niet meer terug. Geldt voor alle bosses.
     
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ga zeker beginnen met een NG+. Er zijn nog genoeg dingen die ik helaas heb geskipt. Ik ga een poging wagen deze game op 1000G te halen. Dus de NG+ staat voor mij in het teken van het vinden van Titanite Slabs en het reinforcen van wapens. Bovendien wil ik alle unique weapons vinden. Heb ze vrijwel allemaal maar een aantal heb ik toch helaas gemist. Daarnaast moet ik nog 2 covenants ontdekken. Ik vind het echt een geweldige game die ik zeker nog niet aan de kant ga leggen. Bovendien wil ik me klaarstomen voor de DLC eind dit jaar ofcourse!
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.850
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Zo, dat gaat idd een stuk makkelijker als je als mens even wat hulp summoned. Kwam er eerst niet voorbij, omdat die beesten het de hele tijd op mij gemunt hadden, maar als 'human', met hulp, meteen verslagen. \o/

    Wel een beetje raar dat die 'prisoner' die daarvoor zat, en die ik gewoon had laten zitten, verdwenen was nadat ik die Gargoyles had verslagen.
     

Deel Deze Pagina