[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach kom maar op met die films

Sent from my cup with not a fuck in it

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    :lol:
    Maar over het eind:
    Toch ziek dat Bruce nog leeft dan. Dacht echt even dat ie kassie was hoor en dat het gewoon een soort Inceptionshit was van Alfred oid.

3. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Heerlijk dit _O_

Sent from the Past using a Delorean

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij wil gewoon zijn Windows Phone showen. hehe

Sent from my Zune using Internet Explorer

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Donderdag trouwens naar Batman, ben benieuwd. :)

Sent from the Future using a Terminator

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga 'm misschien nogmaals kijken maar dan in iMax

Sent from THA CHOPPPA

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Baraka aan het kijken.
    Mooie beelden, maar mist nog wat. Zit niet echt een rode draad in waardoor je van a naar b naar c naar a naar b enz gaat. Enkele stukken vond ik niet zo boeiend (die timelapses en zwervers), maar verder wel mooi om te zien. Echter kan je nog tich van dit soort films maken. Op den duur ben je ook wel een beetje klaar met deze docu film, waar verder weinig inhoud en geen verhaal oid in zit. Dan wordt de muziek te droevig en zie je te veel droevige gezichten, terwijl ze ook makkelijk blije mensen in beeld hadden kunnen brengen. Daarnaast is het af en toe iets te veel slideshow, waardoor je na dik een uur wel iets hebt van: 'prachtige beelden, maar heb het nu wel een beetje gezien zo'.

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Donderdag voor mij, met MikaKimi even.

Send from Narnia using Middle Earth mobile.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En niet met HN?

Sent with a t not from my d

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga maar eens Single white female kijken, nog nooit gezien en hij staat op Crackle, dus ach why not.

Sent from Niko Bellic's mobile phone.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Dankjewel, je hebt net waar meer opgepikt dan ik. :+

The Dark Knight Rises (in fucking IMAX, baby!)
    Man wat is dit een zware en beklemmende film! Ik had het gevoel dat Nolan zich heel bewust heeft gefocust op de onderliggende thematiek ondanks dat het een superhero movie was. Dat laatste doet mij dan ook twijfelen of ik deze film zal herrinneren als een van de toffe Batman films. Ik denk van niet.
    Superhelden vechten villains en misdaad, ze voeren geen oorlog. De film tartte met zware thema's als onvrede met de elite en de daarop volgende anarchie. Dat ontstijgt het one-on-one, hero-vs-villain karakter dat hero's eigen is. Dit was dan ook minder een 'Batman-film' dan de twee voorgangers. Dit was de apotheose op de thematiek die in Begins en TDK subtiel werd ingezet. Met andere woorden, deze film maakte op heel expliciete wijze af wat zich in zijn voorgangers nog onder de oppervlakte bevond. TDKR kan daarom m.i. niet op zichzelf staan (en dat hoeft ook niet). Dit is geen superhero-movie, dit is wat Nolan wilde vertellen.

Dat gezegd hebbende, moest ik oppassen dat ik niet van het puntje van mijn stoel viel, want spannend was het zeker! De dramathische ironie dat iedere nerd in de zaal weet dat 'the man who broke the bat' een onvermijdelijke scène met zich meebrengt, creëert een spanningsboog die niet te houden is. Het moment supreme maakte dan ook een grote indruk. Die spanning bleef, zoals Nolan in Inception al heeft laten zien, van begin tot eind.

Wat beteft het einde.
    Het laten zien van Bruce in Florence ging wat mij betreft net te ver. Het was denk ik krachtiger als je het met de gelaatsuitdrukking van Alfred had geïnsinueerd, maar het daar dan ook bij liet.
    De hint richting Robin vond ik echter fenomenaal. JGL is een baas en ook in deze film was hij een baas. Om hem dan achteraf pas te koppelen aan de naam Robin is een keiharde sneer richting al die vooroordelen dat Robin maar een beetje gay is. Pak aan!
    Maar, aan de gasten van de twee pagina's geleden, wees even subtiel met spoilers rondom dit.

8.0

12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mooie review! _O_

Wat vond je overigens van...
    … de scene tussen Bane en Batman? Ook met een schuin hoofd? :+

13. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ben zeker 1 van de weinigen die de stem van Bane juist tof vond... Vond hem met die stem juist wel evil over komen!

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    I am Gothama reckooning

Eerst wennen, maar daarna was de stem zeker goed

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Mister Wayneeeee, terwijl hij als een baas loopt met zijn handen vast aan zijn kraag. _O_

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Vanavond kijken, dan kan ik eindelijke alle spoilers lezen. Ik heb het zwaar. Ik ga weer naar buiten. :D

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Over jouw beoogde einde

Als Nolan dat had geflikt was ik echt kwaad weggelopen, want dan is het echt Inception all over again (en dat vond ik al een kut einde:+).
    Nee ik vind dit prima , omdat je het Bruce écht gunt.

Zag trouwens paar dagen geleden op Comedy Central Family 3rd Rock From The Sun . Joseph Gordon- Levitt als klein mannetje met meisjeshaar hahaa, wat is hij anders nu zeg.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben er ook van overtuigd dat Nolan dit bewust gedaan heeft vanwege al die heftige discussies rondom Inception. De gemiddelde kijker heeft behoefte aan een gesloten einde. Prima. :)

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vraagje over Bane en Batman in TDKR:
    Als Bat zijn rug word gebroken, hoor je dan ook een krak ofzo? Dat zou echt gruwelijk zijn en goed bij de film passen imo.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Een einde waarin Batman dood ging of iets ertussen in (wel of niet?) had ik opzich ook prima gevonden, maar het liefst niet zo 'goedkoop' als in Inception. Dat vond ik echt te makkelijk gedaan om de film met een vraag te laten eindigen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina