1. Mass Effect 3
(Zonder twijfel de beste in de serie, de conclusie in de trilogie die al mijn overwachtingen oversteeg met een factor die niet te tellen is)
2. Mass Effect 1
(Gaf gamen voor mij een compleet nieuwe betekenis, KotOR 1 & 2 waren toch wel favorieten van de vorige generatie, maar Mass Effect heeft het naar een compleet nieuw level getild)
3. The Elder Scrolls V: Skyrim
(Weinig op aan te merken, de ultieme open-world RPG. Prachtige muziek, mooie graphics, verbetering ten opzichte van Oblivion die al zeer goed was)
4. Mass Effect 2
(Geweldige game, maar toch de minste in de trilogie imo)
5. Dragon Age: Origins
(Heel veel uren van genoten, mooie basis voor een nieuw IP, jammer dat Dragon Age 2 vrij weinig goed deed, hopelijk maakt Dragon Age 3 dit weer goed!)
6. Deus Ex: Human Revolution
(Fantastische game, hopelijk laten ze het hier niet bij en komt er een vervolg met hetzelfde wereldje/sfeertje/tijdperk)
7. Fallout 3
(Game-technisch gezien is Fallout: New Vegas misschien de betere game, maar Fallout 3 was eerder en heeft daarom meer indruk op mij weten te maken, makkelijk 120+ uur ingestoken)
8. Assassin's Creed 1
(Wederom eerste in de serie, de andere delen waren game-technisch gezien beter, maar Ezio sprak mij een stuk minder aan dan Altaïr. Brotherhood vond ik dan wel weer fantastisch, op het einde na wat mij toch wel een hele zure nasmaak heeft bezorgt en daarom staat deze dan ook niet in mijn top 10. Daarnaast was Assassin's Creed 1 een van de eerste games die ik op de Xbox gespeeld heb)
9. Red Dead Redemption
(Met de GTA-serie heb ik niet zoveel, maar de Western setting sprak mij wel enorm aan, fantastische open world game, steengoede campaign en gewoon prachtig landschap en sfeertje!)
10. Mirror's Edge
(Mooie innovatieve game, prachtige soundtrack eronder en gewoon een goede campaign, wachten op een vervolg)
Honorable mentions (willekeurige volgorde):
Gears of War 1-3
(Eerste twee delen erg leuke campaigns, vooral in co-op, een must als Xbox 360-bezitter eigenlijk, jammer dat deel 3 het verhaal naar mijn mening zo belabberd heeft afgesloten. Daar staat tegenover dat de multiplayer en gameplay wel enorm verbeterd is in 3, behalve die Retro Lancer dan.
Batman: Arkham Asylum
(Wie had dit verwacht, voordat de overweldigende positieve reviews binnenstroomden / demo werd uitgebracht? Ik niet in ieder geval. Verfrissende gameplay en een erg goede campaign)
BioShock 1 & 2
(Ontzettend goede campaigns, toch wist het mij niet zo erg te raken als de games in mijn top 10)
Enslaved: Odyssee to the West
(Gameplay is best goed maar het verhaal en de personages maken deze game echt wat het is, mooi einde en goede soundtrack!)
Fallout: New Vegas
(Het is puur dat ik Fallout 3 al heel veel gespeeld heb dat deze niet in mijn top 10 staat, verder weinig aan te merken op deze game, behalve de nare vastlopers zo af en toe)
The Elder Scrolls IV: Oblivion
(Geweldige game maar te veel van hetzelfde in de dungeons en kreeg niet echt een connectie met de personages)
Star Wars: The Force Unleashed
(Eerste next-gen game die ik gespeeld heb, net voor het eerst een next-gen gaming console aangeschaft en dan meteen met prachtige graphics (althans toen) als Darth Vader een of andere planeet rond lopen. Mooie tijden!
Assassin's Creed II, Brotherhood & Revelations
(Geweldige serie, blijf het alleen jammer vinden dat Desmond telkens maar kort aan bod komt, gameplay is zeker in orde en natuurlijk is het vet om als assassin rond te lopen, maar uiteindelijk draait het allemaal om Desmond. Hopelijk wordt Assassin's Creed III de ultieme Assassin's Creed game. Ik heb er wel vertrouwen in!
Nog een hele hoop meer, maar ga niet alles noemen
Games die ik deze generatie graag nog wil spelen (willekeurige volgorde)
Batman: Arkham City
Halo 4
Assassin's Creed III
The Witcher 2
Alan Wake
Tomb Raider
Vast nog een hele hoop meer die ik nu vergeet te noemen