[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Batman laatst gezien en ik vond het een goede film, maar zeker niet perfect. Het was vermakelijk, maar er moest zoveel verteld worden in de film, soms werd er te snel geschakeld tussen scenes en het einde was een beetje suf. De (donkere) sfeer zat er op zich weer goed in, maar door de minpunten vind ik het hoogstens een 8 waard. Ging de zaal uit met een beetje teleurgesteld gevoel. Maar ja, dat was meer door de hype vooraf. Verder was the Dark Knight gewoon geweldig en niet te overtreffen.

Moonrise Kingdom van het weekend gezien en ik vond 'm echt heel mooi. Aparte karakters, subtiele grappen en een leuk verhaal. Een comedy waar je niet dubbel ligt van het lachen maar meer met een glimlach naar aan het kijken ben. Gelukkig worden er ook dit soort films gemaakt. Ging met een goed gevoel de zaal uit en vind de film dan ook een dikke 9 waard.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Vind dat The Dark Knight Rises wel The Dark Knight overtreft IMO.
    Waarbij The Dark Knight af en toe te langdradig was (imo), was TDKR dat niet. TDKR is op het eerste indruk gezien erg rommelig ja, maar naarmate je een tweede keer gaat valt alles prima op z'n plek. TDKR hangt sowieso veel meer naar Batman Begins wat ik alleen maar kan aanmoedigen, gezien ik Begins al beter vind dan TDK.

Ra's Al Ghul, die sfeer, de gevangenis, helemaal starten vanaf 0, trainen, je spirit weer vinden en het algehele doel van Bane en Ra's Al Ghul (die je kan bekritiseren met de huidige maatschappij waarin we leven) maken dat Begins en TDKR qua verhaal veel betere films zijn dan TDK waarin Heath Ledger als The Joker simpelweg alleen maar de wereld wil zien burnen.

Daarnaast is TDK zo enorm gehyped door de dood van Ledger, dat deze film meteen al 'fenomenaal' is. Ik kan je er de donder op zeggen dat 70 procent van de audience die naar TDKR ging TDK hebben gezien maar niet Begins. Ja, dan is TDKR meteen een stuk kutter. Helemaal met die random uitspraken van 'Jaaa the Joker was zoo gooeeed, niet te overtreffen blaadiebla'. Zat een maat van me op het eind van de film: 'ja, ziek vette film, heb alleen Begins niet gezien.' Die dude is, helaas, tot op heden, geen maat meer van me.
    Just kiddin' maar om maar even een voorbeeld te noemen. Overigens was het wel echt gebeurd. :+

In my opinion heeft Tom Hardy als Bane een fantastische prestatie neergezet en de character die Hardy introduceert is ook vele malen interessanter dan The Joker. TKDR is beladen met zo enorm veel emoties die zich voortbouwen uit Begins, dat TDKR een veel sterkere film is dan TDK imo. Gewoon Bruce gehele journey wordt weer van begin (Batman Begins) tot eind (The Dark Knight Rises) verteld en dat maakt de film gewoonweg fantastisch. The Dark Knight was ook leuk en tof hoor, daar niet van. Maar TDKR, waarin Bruce echt een enemy heeft die hem fysiek en vooral ook mentaal op de proef stelt is te gruwlijk vet voor woorden. Dan ook nog met die hele Ra's al Ghul saus er doorheen met al die flashbacks en shit, m'n onderbroek bleef er gewoon echt niet droog van.

Laatst bewerkt: 30 jul 2012
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Voor jou de beste film ooit blijkbaar? :+
    Of is Transformers dat nog steeds? :p

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Nee pik, niet Transformers.
    Die films waren gewoon dope qua special effects en shit. Gewoon een brute IMAX 3D film waarbij de kogels e.d. je om de oren vlogen. Die moet je af en toe ook gewoon hebben. Voor de afwisseling. :+

edit:
    baas:

Laatst bewerkt: 30 jul 2012
  5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vroege voorstelling zijn idd altijd rustig. Was de eerste zaterdag dat TDKR uit was s'middags tegen 5 uur naar de film en de bios was hooguit voor 1/5 vol

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    The Raid (Redemption)

Een Indonesische film, die had ik nog niet op mijn lijst. Nu wel, en hij stelde zeker niet teleur. Je hoeft niet teveel van het verhaal te verwachten, maar wat een brute actie. _O_
    100% aanrader voor die fan van ongecompliceerde, harde actie.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Veel nieuwe beelden.
    Zin in auto achtervolgingen in Istanbul. _O_

Rha's Al Ghul Begins - The story of the two titans from the Batman Begins blockbuster, Rha's Al Ghul and "epic nice coat bum". :lol:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh toch nieuwe beelden? Zat hem te kijken vanochtend en dacht weer Taken 2 trailer deel 1 met een andere naam. :p

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Deze trailer maakt wel meer indruk trouwens. Heb vertrouwen in de film.

Hobbit trouwens officieel 3 films nu. Wordt meer een tie-in met LOTR dan eerst gedacht. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van 125 pagina's notities van Tolkien, dus ik vind 't prima.

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heb echt totaal geen behoefte aan een Taken 2. Is gewoon echt geen film waar een tweede deel van moet komen. Maar.....Liam Neeson is de bom en die speelt niet zomaar in een filmpje...dus ik blijf benieuwd.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The Dark Knight Rises

Heel bruut. Heerlijke suspense en de gehele film door en Bane is echt een zieke villain. Straalde veel kracht en verderf uit, erg goed gedaan. Gotham wordt heel duister neergezet en de gehele film is een ontzettend heftige ervaring. Uiteraard is de soundtrack ook weer meesterlijk.

Verder special mentions voor Blake en Catwoman, toffe personages die heel goed zijn neergezet door Levitt en Hathaway. Van die laatste was dat nog even afwachten aangezien ze nog nooit zo'n rol had gedaan, maar dat is echt goed gekomen. Oh ja en Michael Caine natuurlijk, wat een baas. Steelt toch wel een beetje de show als Alfred. Ik vond het begin van de film wel wat chaotisch en sommige dingen in het verhaal vond ik ook wat minder:

Dat Bane ineens een simpele bodyguard bleek te zijn. Dat eindgevecht vond ik ook bullshit, in het begin van de film was Batman nog kansloos. Dat vond ik dan ook zo mooi, ik geloofde geen moment dat Batman hem kon verslaan. Maar goed, het kon dus toch. :+

Verder vond ik de roep om Batman wel erg voorbarig. Er zit een retard met een masker in een riool en men is meteen clueless. Volgensmij wisten ze op dat moment nog geen eens wie het precies was.

Dat Wayne bleef leven is ergens wel jammer, maar of ie nou in Florence Selina loopt te palen of dat-ie dood is, dat maakt voor Gotham ook niet zoveel uit.

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hij stond al een tijdje op mijn lijst en het is er eindelijk van gekomen om hem te kijken.
    The road met viggo mortensen in de hoofdrol.
    Post apocalyptisch verhaal over een man met zijn zoon die probeert te overleven.
    Prachtig gespeeld en werd enorm mee gesleept met de emoties.
    De CGI was alleen af en toe too much, wat ze beter nog wat hadden kunnen vermijden.
    Over het einde:
    Wat een enorm zwaar moment zeg als hij afscheid neemt van zijn vader, prachtig in beeld gebracht en dan voelt het wel even zwaar aan.
    8,5/10

13. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik voelde me echt een dag lang kut na het kijken van The Road 8)

Als je van dat soort deprimerende films houdt kan ik je Eden Lake ook erg aanraden :) Echt zo'n film waar je op een gegeven moment zo boos wordt op een van de personages dat je het liefst door de tv heenstapt en persoonlijk zijn nek omdraait. :+

Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  14. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    The Dark Knight Rises gezien, nu kan ik eindelijk alle spoilers lezen.

15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Three Extremes / Dumplings
    Wat een bizarre film(s), ga ook nog deel 2/3 kijken maar sick was het zeker. 6.8/10

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Over de eindbattle:

Batman kon hem juist nu wel aan omdat Batman weer een 'belief' had, net zoals Bane heeft (Alfred: 'Look at his speed, his energy, is see a power of a belief'. In het eerste gevecht tussen Bane en Batman wilde Bruce eigenlijk dat hij verloor. Hij zocht het op. Het had voor hem geen zin meer. (Bruce tegen Alfred: 'You think, if I go back in, that I fail.' Alfred: 'No sir, I think you want to.' Met de goede wilskracht die Bruce/Batman weer in het eindgevecht had was hij in staat Bane te verslaan.

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond Cut de beste.

18. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    En door hem op z'n maskertje te tikken.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik ben altijd erg benieuwd naar die zieke films, 't is niet dat ik er een kick van krijg ofzo, maar het is meer de nieuwschierigheid. Ik ga deze wel checken pretty soon.

Oh en dit is een lijst van ook schockerende movies op IMDB...ik moet er altijd nog eens wat van kijken.

http://www.imdb.com/list/x8RQmREDW0k/

Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Wel een ouwe kop gekregen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina