Chronicle
De zoveelste 'handcamerafilm', ik mag hopen dat dit niet gebruikelijk gaat worden. Drie jochies van de middelbare school krijgen via een onbekende grot superkrachten. Hiermee lopen ze meer dan de eerste helft van de film een beetje mee te kloten. Vervolgens slaat 1 van hun door en een 'spektakel' met slechte special effects is het gevolg.
Nu wil ik eigenlijk cijfers gaan uitdelen voor elk positieve punt van deze film. Helaas kan ik me er geeneen bedenken. De film komt traag op gang, hoe de kiddo's uberhaubt aan deze krachten komen wordt niet uitgelegd, en het einde met dat doorslaande jochie was gewoon tenenkrommende shit.
Daarnaast trok het gehele handycam gebeuren me niet. Waarbij dit concept bij een film als Project X nog wel redelijk geslaagd was, voelde de filmtechniek in deze film meer aan als een groot obstakel. Naast de handycam zie je voornamelijk beelden van securitycamera's, of politiecams, of een een of andere chick met een andere handcamera. Het gaf de actie op het einde van de film wel redelijk origineel weer, maar eigenlijk vond ik het hele gebruik maar storend. Ik heb wel duizend keer in de film moeten horen 'Dude, turn that camera off!!' Had de camera maar uitgezet inderdaad, dan was de film gelukkig vroegtijdig afgelopen.
0/10
Laatst bewerkt: 1 aug 2012