[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Schrijversstaking oid.

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, ik moet ook weer verder 8). Was volgens mij bij Her Majesty's Secret Service gebleven!

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oh shit, dit gedeelte was echt fucking ziek. Hoe hij die dude afmaakt rond 3:00, daaaaaaaaamn. _O_

Was dus Indonesisch, lol. Had eerst een dubbed versie, maar leek me maar gaar. Origineel dus gekeken maar wist eigenlijk de gehele film niet welke taal er werd gesproken. :+

Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    The Raid Redemption
    Vette film, brute actie.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja de vechtscenes zijn fucking sweet in die film. Het ziet er allemaal ook verdomd geloofwaardig uit, alsof die shit gewoon echt gebeurde daar.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Net terug van TDKR.
    Ik weet nog niet wat ik er van vond eigenlijk. Mixed feelings.

7. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Nee, MGM's financiële situatie.

Quantum of Solace kwam te lijden onder de Writer's Strike doordat er geen schrijvers op de set aanwezig mochten zijn. Vandaar 't belabberde eindproduct.

8. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Gister The Raven gekeken. Een film die gaat over de verhalen van Edgar Allen Poe. Deze verhalen worden namelijk nagebootst door een seriemoordenaar. Poe wordt dan door de politie gevraagd om mee te helpen met het onderzoek, dit doet hij zeker wanneer zijn aanstaande vrouw onderdeel wordt van het spelletje. Op zich een aardige film, maar er had meer in gezeten. Poe zou een intrigerend personage kunnen zijn, maar het kwam niet uit de verf. Net als de moorden zelf, het was het allemaal net niet. De spanning die de film probeerde te creëren sloeg op sommige punten de plank compleet mis. Af en toe zaten er aardige scene's in en daardoor kon ik de film best wegkijken. 6.5/10

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Chronicle

De zoveelste 'handcamerafilm', ik mag hopen dat dit niet gebruikelijk gaat worden. Drie jochies van de middelbare school krijgen via een onbekende grot superkrachten. Hiermee lopen ze meer dan de eerste helft van de film een beetje mee te kloten. Vervolgens slaat 1 van hun door en een 'spektakel' met slechte special effects is het gevolg.

Nu wil ik eigenlijk cijfers gaan uitdelen voor elk positieve punt van deze film. Helaas kan ik me er geeneen bedenken. De film komt traag op gang, hoe de kiddo's uberhaubt aan deze krachten komen wordt niet uitgelegd, en het einde met dat doorslaande jochie was gewoon tenenkrommende shit.

Daarnaast trok het gehele handycam gebeuren me niet. Waarbij dit concept bij een film als Project X nog wel redelijk geslaagd was, voelde de filmtechniek in deze film meer aan als een groot obstakel. Naast de handycam zie je voornamelijk beelden van securitycamera's, of politiecams, of een een of andere chick met een andere handcamera. Het gaf de actie op het einde van de film wel redelijk origineel weer, maar eigenlijk vond ik het hele gebruik maar storend. Ik heb wel duizend keer in de film moeten horen 'Dude, turn that camera off!!' Had de camera maar uitgezet inderdaad, dan was de film gelukkig vroegtijdig afgelopen.

0/10

Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    The Dark Knight Rises

Vond het een toffe film al je het vergelijkt met een andere normale film maar als Dark Knight film vond ik hem iets wat tegenvallen. Begin was wel sterk imo maar daarna wordt het een rollercoaster rit letterlijk en figuurlijk. Waar Nolan wel het verhaal wil vertellen maar door het snelle gejump tussen de scenes kwam dat niet lekker uit de verf. Bane zijn stem vond ik niks en ik vraag me af of die later is ingesproken omdat ik die stem heel erg herkende van een Britse acteur, kan alleen niet op zijn naam komen. Het personage is wel tof met al zijn scenes maar dat wordt weggeveegd als je erachter komt dat die eigenlijk een schoothondje is van Talia Al Ghul. En er waren wel meerdere rare dingen. Waar is de Joker? Ik snap dat je hem niet kan laten zien maar je kan hem toch wel noemen want ik neem aan dat die gewoon in Arkham zit. Batman is naar 8 jaar terug en opeens ook Wayne? Beetje raar dat de link niet gelegd wordt door mensen. Zeker door Gordon ofzo. Het was me ook allemaal iets te zoetsappig soms. Die hele stadion scene met dat zingen vond het eigenlijk tenenkrommend, uit de pit klimmen zonder touw die iedereen zag aankomen het einde was ook meh. Had liever gehad dat Alfred had gekeken alleen en even had gelachen ofzo dit ging net de ver want mensen kunnen de link met de vingerafdrukken en de ketting zelf ook maken.

Het kwam allemaal niet lekker uit de verf dat was veel beter in TDK.
    Qua actie was het wel tof en vond Catwoman nog de beste eigenlijk van iedereen. Hathaway speelde het heel goed. Maar van een Dark Knight/Nolan film had ik hem iets beter verwacht zeker omdat TDK zo goed was.

11. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.358
    Die stem van Bane is later veranderd omdat de Amerikanen hem niet konden verstaan. In de trailers is hij nog anders.

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Een rollercoaster rit letterlijk en figuurlijk? Welke bios ben jij geweest? :eek:

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat had ik ook gelezen idd. Dat er verschil is met de Proloog versie en de normale versie. Maar de hele film zat ik "Ik ken die stem ergens van" en weet bijna zeker dat het niet Hardy zijn stem was.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    D-Box hehe. Maar het was me allemaal iets te bombastisch en dat kwam de film op momenten niet ten goede. Btw de ondertiteling was echt belabberd btw hier weet niet of het zo bij iedereen was. Zo slecht vertaald soms. Als bijvoorbeeld
    Blake, Gordon gaat redden in het ziekenhuis. Dan loopt die de kamer in en zet Gordon een pistool tegen zijn hoofd en zegt iets in de trant van "Dont forget to watch the corners boy" als die de kamer cleared met zijn wapen. En dat wordt dan vertaald als "Kijk niet verder" ofzo. Was dramatisch.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Klopt , die vertaling klopte van geen kant. Was me in de bios nog nooit eerder zo opgevallen

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ondertiteling was drama, ook toen Bruce in de Batcave zat en Alfred naar hem ging zoeken.

'You haven't been here for a while' en dan de ondertiteling : je bent hier al lang.

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Hier te vinden btw:

[yt]dZW5qyc2g6U[/yt]

En na het zien van dit? Hier gebruikt hij een soortgelijke stem als Bane's.

[yt]6blOgs6r7MM[/yt]

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Dat was echt tergend. Kijkt niemand dat na ofzo?

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ergste moment zat nog in de making of die ik zag op Veronica

In de pit als Bruce aan zo'n andere gast vraagt 'what does it mean' en die gast zegt 'rise'

De ondertiteling bij 'rise': je moet opstaan

8)

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Maar het is nog wel steeds Tom Hardy.

Oh, dus ik was niet de enige die het merkte. Er stonden écht veel fouten in. Niet alleen typfouten, maar ook kromme vertalingen of gewoon FOUTE vertalingen. Voorbeeld dat jij noemt en zo was er nog één waar 'niet' niet werd mee vertaald. Waardoor je dus het tegenovergestelde krijgt. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina