[XOne] Ip gebanned door xboxlive gebruiker??

Discussie in 'Games' gestart door mischa_vw, 4 aug 2012.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou dit ook even melden bij ms, maar een ip adres is niet te achterhalen via live.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zoals hierboven al staat, kennelijk toch wel. :)

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik uit de Halo 2 periode weet kon het wel degelijk. Met zone alarm kon je als host de IP adressen zien van alle andere spelers. Om deze zo in je blocked zone te gooien en de personen te laten disconnecten. Echter kun je verder niks met dat IP adres doen.

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Het hangt een beetje van de game af. Als een game alleen dedicated servers gebruikt waar al het verkeer door loopt dan nee, zie je geen IP adres. Maar games die gewoon P2P verbindinen etc is het vrij simpel voor iemand om dat verkeer te sniffen, of gewoon in z'n router te kijken waar de verbindingen allemaal naartoe lopen.

Maar zoals ik al zei, verder kan je weinig met dat IP adres, behalve een DDoS.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Met Gears 2 flikte ze dat geintje ook vaak en kon je ook het IP-adres achterhalen om spelers te blocken en uit de game te gooien, maar verder niks ernstigs nee.

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Onmogelijk dat iemand je hacken en je internet en telefonie plat legt. Vooral telefonie. Enige wat ze kunnen doen is in je modem komen en dingen aanpassen zodat je gee internet hebt maar bannen kan niet. Ook kunnen ze je Xbox niet bannen kan alleen Microsoft. Bel je provider dat er iemand komt en bel Microsoft en het is binnen 2 dagen geregeld. Wat jij beschrijft kan niet:)

7. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was een spelletje Gears Of War 1, voor de info.

Ik heb na dat berichtje van dat kind, 1 1/2u lang geen internet en telefonie gehad.

Microsoft ook gebeld, maar dit probleem is niet bekend. (Wat ik niet geloof)

Heb na de tijd nog een berichtje gekregen van dat kind, een hartje<3

Thanks guys

8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Wij kunnen je hiermee niet helpen.... Dit is voor je provider en microsoft. Het enige wat ik wel weet is dat niemand jou Xbox kan bannen van het internet.

Zoals ik hierboven al zei, er is maar 1 ding wat ze hebben kunnen doen en dat is in je modem komen en iets aanpassen zodat internet eruit ligt. Als inhetzelfde modem ook je telefonie zit is dit mogelijk, anders niet. Ook gaan hackers daar 9/10 keer geen moeite voor doen.

Bel je provider en fix het. Laat je password aansterken en veranderen etc.

9. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik geloof het wel, zelf heb ik dit geintje namelijk ook mee gemaakt, maar dan wel op de ps3. Me vrienden wilde toch ook even grappig doen en wilde laten zien wat ze konden. Toen hebben ze mn ps3 kunnnen freezen en heb ik een uurtje geen verbinding gehad. Het is iets anders dan jou verhaal, maar ik wil duidelijk maken dat het wel degelijk mogelijk is.

10. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    PS3 kunnen gehacked worden althans dit was op het begin een grootschalig probleem. Ook heb je daarop een browser dus handiger te traceren. Daarbij komt dat jou PS3 dan geen verbinding had, ook dit is anders. Ook heeft Sony frot servers met slechte beveiliging etc vandaar dat je er ook niet voor hoeft te betalen.

Een xbox is niet te hacken aangezien niemand aan je IP adress kan komen zonder al eerst in je modem te zitten. Ook kan niemand je Xbox bannen aangezien alleen microsoft dit kan. Ook is het zo dat 1 uur freeze, totaal anders is als geen internet + telefonie + xbox live ban...

Ik ben zelf systeembeheerder en dit is zoals het word omschreven gewoonweg niet mogelijk en ik kan daar wel over blijven discussieren maar dat schiet toch niet op...

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Onzin. In P2P games kun je gewoon aan alle IP adressen van de mensen in je game komen.

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Om deze discussie voorgoed de nek om te draaien:

Dit is een capture van al het verkeer van mijn Xbox tijdens een potje Driver: San Fransisco online met twee anderen.

Groen = Het lokale IP adres van mijn Xbox.
    Geel = Een IP adres van Microsoft.
    Blauw = Een IP adres van Ubisoft.
    Wit + Rood = Mijn twee medespelers (En dus geblurred voor privacy redenen)
    en
    Dit kostte zo ongeveer 10 minuten werk (Maar meer omdat het potje 10 minuten duurde en ik niet vroegtijdig wilde leaven. Zo kan je dus inderdaad het IP adres zien van medespelers op Xbox Live MITS DEZE GEBRUIK MAKEN VAN P2P VERBINDINGEN

Heb je eenmaal dat IP adres, dan heb je 90% kans dat hier een router op reageert, en dus kan je proberen of hier poorten open staan waar je wat mee kan, maar dat is maar heel weinig het geval. Een andere optie is om simpelweg de verbinding te bestoken met dataverkeer (DDoS) totdat de verbinding vol is of de router / het modem het begeeft en crashed / vastloopt.

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Eerste keer dat ik dit zie lol, maar ok point taken slurp. Maar zoals ik dus al zei, dan kunnen ze in je router / modem en wat dingen veranderen zodat je geen internet meer hebt. 1 telefoontje naar KPN en het is gefixed? en een Xbox bannen is in mijn ogen nog altijd niet mogelijk? Hiervoor heb je namelijk de serial nodig van je xbox zelf...

14. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen live ban gehad.. alleen geen internet en telefonie.

Ja, heb KPNGlasvezel en de telefoon loopt over de router.

Nu 't volgende, waarom kan microsoft hier niks mee?

Groeten

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  15. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Omdat Microsoft alleen over de xbox gaat en niet over de internet + telefonie verbinding, dit heeft te maken met je provider.

16. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch gaat het nog over de xbox .. 8)

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik ga even kijken of ik deze case kan voorleggen bij ms

18. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal omdat hij dus al2jr bezig is mensen te bannen die niet doen wat hij wil.. afschuwelijk

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    bannen doet hij niet. Hij is als het waar is aan het hacken.

20. mischa_vw

mischa_vw Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hang geen raar verhaaltje op :emo:

Deel Deze Pagina