Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Je pics doen het niet brah.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bij mij wel :9

    En nu dan?
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik vind mn pioneer 60 inch te klein en n grotere is veels te duur en onnodig, aangezien ik er nooit op tv op kijk.
    Ook speakers van de tv gebruik ik nooit.


    ik ga waarschijnlijk voor de epson 5900 en die kost 1.000 (iets minder geloof ik)
    1080p en 3d (al vind ik t niet belangrijk, is t toch handig om te hebben).
    Spanscherm erbij, kamer verduisteren en beamer calibreren.

    Echt grappig als je bedenkt dat ik 3700 heb betaald voor mn pioneer en zo'n beamer is dan een stuk goedkoper :)

    Zal iets voor volgend jaar zijn
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nog steeds geen beamer? Damn heb jij een 5 jaren plan ofzo? :+
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Iemand hier ervaring met een beamerscherm voor je tv langs laten komen?

    Ik heb nu een 50" plasma maar wil weer graag een beamer en zoals het er nu naar uit ziet kan dat misschien dit jaar nog wel. Echter dan moet de plasma aan de muur (houden gipsplaten dat?) en moet er dus een nette oplossing voor het scherm komen
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja, ik ;-)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vertel :+

    waar heb je opgelet met de aanschaf van het scherm? Hoe heb je het opgelost met je tv (aan de muur neem ik aan?)? Kan je nog een beetje bij de kabels? Ziet het er niet vreemd uit? Hoever hangt het scherm naar voren. Etc

    en toevallig een piccie van alleen de opstelling?
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138

    Scherm

    Heb een scherm van 92'' inch gekocht met een gain van 1.0 aangezien ik veel kan verduisteren en de lichtopbrengst van mijn beamer ''ok'' is.

    TV
    Uiteraard opgehangen middels een muurbeugel

    Kabels
    Kan overal bij, dit heeft uiteraard wel te maken met mijn meubel ;-)

    Scherm opgehangen aan een houten balk van 6 cm dik (40 euro ofzo, eerst voorgeboord en daarna met slagpluggen erin geramd.

    *Tip, kijk hoe hoog de laagste punt is van je tv en je scherm als ie uitgerold is, kan zijn dat als je je scherm uitrolt, de onderkant van je tv eronder uitsteekt. ;-)

    Zonder screen (moet nog een paarse kabelgoot maken ja)
    [​IMG]

    Met screen
    [​IMG]

    View van een afstand om de scherm in perspectief te zetten
    [​IMG]

    Bevestging scherm aan plafond (moet nog een afdekplaat maken ja)
    [​IMG]
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nette oplossing! Je hebt dus min of meer de hoogte van je tv laten afhangen van de diepte van je scherm?

    Je zou er eerst ook voor kunnen kiezen de balk wit te lakken, dan valt het ook al nauwelijks meer op. Maar waarom heb je het scherm aan een balk gehangen? Rechtstreeks aan het plafond wil niet zo goed?

    Is dat trouwens een ikea kastje waar je het middenstuk uit hebt gelaten? Ik heb volgens mij dezelfde kast alleen dat zit er een compartiment extra in.

    Aan wat voor een muur heb je je tv hangen?

    Heb je nog moeten reken mbt lensshift en positief van je scherm etc?
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nee, heb de tv op de middelpunt van mijn ooghoogte opgehangen als ik normaal zit op de bank…. Mijn beamer kwam later, dus kon er geen rekening mee houden.

    Ik heb de scherm aan een balk gehangen ivm met de kabels die erdoorheen moeten, tuurlijk zijn er andere oplossingen, maar ik wou een solide hebben. Tevens kan ik een ombouw maken van hout en deze vastmaken aan de houten balk ;-) Als ik de scherm rechtstreeks aan de plafond had gehangen, dan had ik de scherm niet naar beneden kunnen trekken, mijn vriendin komt er zelf niet bij (hahaha)

    Yup, Ikea kast met de middenplank eruit, mbt de muur waar mijn tv aan hangt, dat is solide rock-hard beton…. Moest aardig boren so-to-speak.

    Lensshift en dergelijke geen probleem. Mijn beamer heeft lens-shift en keystone correctie...... Ik heb alleen de minimale afstand berekend volgens de website projector-central en me daaraan gehouden wetende dat ik een 92'' scherm heb.

    Daarna de beamer in het midden opgehangen en klaar.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom moeten er kabels naar je doek?

    en die middenplank er uit halen gaat bij mij even prio 1 worden, kan ik eindelijk mijn receiver kwijt :)

    wat was je kwijt voor een muurbeugel?
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Euh, mijn projector hangt aan de plafond :+

    Muurbeugel heeft mij 33 euro gekost voor een 50" plasma. Laat je niet gek maken door al die merken muurbeugels, koop gewoon een simpele en je bent klaar.

    Ik had hem gekocht via een website wat nu niet meer bestaat :lol: De merk is in ieder geval KONIG.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik laat mijn kabels gewoon over de vloer lopen, en dan achter de bank naar de projector. Vandaag mijn vraag :)

    Konig is best bekend toch? Tnx voor de tip
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee :+ maar ik verhuis waarschijnlijk binnen een jaar en dan kan ik daar helemaal beginnen met inrichten zoals ik het hebben wil :)


    Ik heb dezelfde kast en mn surround receiver paste net niet. Daarom heb ik beide vertikale tussenstukken niet vastgeschroevd, maar er gewoon los in gezet.
    Hierdoor kan je zelf de grootte van die vakken bepalen.

    De tussenstukken zitten niet vastgeschroevd, maar ondersteunen wel gewoon!
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    iemand hier ook ervaringen met een 3d beamer? Ik vraag me af of het het extra geld waard is voor films maar vooral gamen. Ik kan mij voorstellen dat het effect op een groot scherm een stuk groter is.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vind je 3D zelf prettig is de hamvraag....
     
  17. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat het op dit moment nog niet echt het extra geld waard is!
    Aanbod van 3d content in games/films is nog niet heel groot. Meestal zijn de films die in 3d zijn echte butt films met alleen maar special effects en een waardeloos verhaal.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nog nooit 3D gegamed, laat staan op een beamer

    @ Looney: klopt, de 3D films zijn 99 van de 100 keer niet mijn type films. Leuk als het werkt maar het gaat mij voornamelijk om het gamen en te kijken of dat de moeite waard is.

    Aan de andere kant die full hd beamers zijn echt el cheapo op het moment
     
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je zou het dan eigenlijk eerst ff moeten proberen bij iemand thuis. Ik heb zelf geen 3D-spullen dus ik kan je daar moeilijk voor uitnodigen. Ik vond het destijds voor Killzone en GT5 niet heel geslaagd namelijk. Het is leuk, en dan houd het op (voor mij gezien)
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    blah blah blah blah blah hdhahahha jibbidy jababababa wookoookk udahey jdjeke :cool:

    Qua 3D, zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Content is te weinig en groot beeld is al vet met 2D. 3D heeft nog een lange weg te gaan, wil het richting een standaard gaan worden.

    weg is pech
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2012

Deel Deze Pagina