[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dudes bedankt voor de tips! Erg handig zon forum ;)
    Zal vanavond na werk weer een poging wagen.
    En had best veel humanity maar ben best vaak doodgegaan bij Quelaag.

En heb best vaak de NPC gesummoned ja.
    Misschien toch maar even backtracken en wat rats killen/vitality levellen.

Zal jullie tips en strategieeen meenemen.
    En inderdaad extra oppassen op haar AOE attacks.

@Vicill

Ja was misschien slim geweest eerst solo te proberen.
    Toch wel iets te veel humanity verbruikt aan mildred npc.
    Voor de rest gebruik ik humanity vrij weinig.

Laatst bewerkt: 20 aug 2012
  2. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou niet eens humanity gaan farmen. Dat is een pleures stuk terug lopen, en je kan haar waarschijnlijk makkelijk ook zo pakken ;)

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Sure, maar als hij er nu/zo echt niet langskomt is dat wel een methode om het alsnog te laten lukken./ Anders is het 'game over' ...

4. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Zeker, maar laat 'm maar eerst eens proberen hoe ik 't aangegeven hebt. Bij mij hielp die strategy enorm. Ik bleef namelijk constant op afstand om die AoE te voorkomen. Maar wat je dan krijgt, is dat die spin naar je toe komt springen en lava blobs achter laat. Bovendien doet ie opeens een arsenaal aan andere long ranged lava aanvallen. En die zijn gewoon zeer pijnlijk. Degene waar je het minst last van hebt zijn haar aanvallen met het zwaard, die doen het minst damage. Dus dan kan je het beste die triggeren, zodat je de rest achter wege kan laten.

Nog een tip @Smokey, je kan het beste wapens gebruiken die Lightning of Magic zijn. Heb je die niet, kan je ze eventueel maken of Gold Pine Resin gebruiken als je die nog hebt. Gebruik veel Fire resistance armor en shields. Het beste is om de Black Knight Shield te gebruiken als je die hebt, anders misschien de Dragon Crest Shield. Oh en gebruik GEEN pyromancies of een fire enchanted weapon, daar is ze compleet immuun voor. Dus het beste wat je nog kan doen is de Heal spell equippen als je die hebt met een Talisman er naast. Heb je maar 10 Faith voor nodig, en helpt als je weinig Estus Flasks over hebt.

Hier wat strategies, waaronder degene die ik had uitgelegd.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Victory Achieved!

Met m,n laatste humanity Quelaag verslagen:b:
    Was enorm spannend en zweterige handjes.

Kon met geluk nog net haar laatste AOE attack ontwijken :x
    Toch nog veel gehad aan Mildred!
    Blij dat ik het niet solo heb hoeven doen.

Vicill je tactiek werkte wederom!
    Bleef er dicht bij der,en bleef zich gelukkig op Mildred richten :)
    En ook de AOE attack zag ik gelukkig nu wel aankomen.

Wat een game blijf het zeggen! voel me best wel baas:cool:

Ok guys 2 kleine vraagjes.
    Bel is nu geluid en volgens mij is de gate van Anor Londo open.
    Kan ik het beste hierna toe gaan of moet ik naar beneden gaan (Demon ruins)

2e vraagje

Quelaag,s Soul is gedropt en kan er twee dingen mee.
    "Aquire many Souls,or create uniqeu weapon"

Wat kan ik het beste doen heb geen flauw idee?

Som snap ik bepaalde dingen nog niet zoals het craften etc..
    Heb aardig wat spul in mn inventory zoals Large titanic shard,gold pine resin,titanic chunk,twinkling titanite,dragon scale etc..

Kan ik dat bij die blacksmith andre gebruiken?

sorry veel vragen,maar zijn die kleine dingen die ik soms nog wat onduidelijk vind.

En zal inderdaad wat lightning spells kopen,dat heb ik nog niet.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @Vicill; dichtbij blijven had ik ook aangegeven. Werkt btw bij het grootste deel van de bosses.

@Smokey; You the man! Gratz :)

Ik zou nu inderdaad naar Anor Londo gaan. In elk geval nog niet naar de Demon ruins.

Souls van bosses kun je inderdaad usen om souls te krijgen, maar doe dat NOOIT. BEwaar ze voor craften, je kunt er unique weapons mee craften bij de blacksmiths. Al die chunks en shards zijn upgrade materials.

Embers die je vind (zitten vaak goed verstopt en zijn nodig voor de high level upgrades/enchants) aan de blacksmith geven die erom vraagt...

Kijk hier voor weapons, waar te krijgen, hoe te upgraden etc ...

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Thanks!

Dacht net Anor Londo in te lopen maar dat was Sen,s fortress hehehe.. legde snel het loodje :+
    Zo maar even kijken hoe ik het beste Anor Londo binnenkom.(zie het al moet sowieso langs sen,s fortress om bij londo te komen)

Bedenk me trouwens net dat ik Darkroot garden/The great Hollow nog niet gecomplete heb.
    Kan ik dat eerst beter doen of toch Anor?
    Of maakt het vrij weinig uit qua volgorde?

En Gakkie had inderdaad al het idee dat ik die Quelaag,s Soul beter kon bewaren dus dat doe ik dan ook maar.

Zal de link even checken wat betreft de wapens/upgraden.

8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Je moet elke Soul van de bosses bewaren. Great Hollow (gevolgd door Ash Lake) zijn optioneel, alleen leuk voor de loot en een extra covenant. Bovendien nog nodig voor storylines van NPCs (Onion Knight of Catarina), maar niet interessant voor de rest. Heb je trouwens voor de Demon Ruins nog de secret wall gevonden waar je een bonfire vindt, waar ook een pyromancy merchant en een covenant leader zit? Als Pyromancer lijkt me die merchant wel interessant natuurlijk :)

Sens Fortress is op zich niet zo'n probleem qua enemies, maar wel qua level design. Smalle richeltjes en vele traps. Dus wees op je hoede. Leuk gebied, maar was wel blij toen ik er doorheen was. Daarna komt Anor Londo inderdaad. Daar moet je heen voor je storyline. Demon Ruins kom je nog bij terug later in het verhaal. Darkroot Garden hetzelfde (achter de crest door tenminste)

Ik kan je even in het kort het crafting systeem uit leggen. Je begint met een base weapon. Bijvoorbeeld een Falchion (Curved sword). Deze kan je upgraden met Titanite Shards. Om deze tot het uiterste te kunnen upgraden moet je Embers verzamelen, deze Embers varieren van Large Embers (voor normale upgrades) tot Dark Embers (voor Dark upgrade) of Chaos Ember, etcetera. Voor elk soort enchantment (Chaos, Dark, Holy, Fire, noem het maar op) is een Ember te vinden. Ook voor Raw, wat de wapens zonder enchantment inhouden (bijvoorbeeld je Falchion).

Nu heb je Quelaag's Soul gekregen. Die kan je gebruiken om een unique wapen te maken. Dit doe je door een Falchion in dit geval naar +10 te brengen. Hiervoor heb je een Large en Very Large Ember nodig. Die had ik gevonden zonder dat ik het door had, en moet je geven aan verschillende Blacksmiths door de game heen. Andrei the Blacksmith bij Darkroot Garden (in dat torentje waar je ook naar Sens Fortress) kan accepteert bepaalde Embers, terwijl de Giant Blacksmith in Anor Londo bijvoorbeeld weer andere Embers accepteert. Om je Falchion naar +10 te brengen, heb je verschillende soorten Titanite nodig. De soorten Titanite bestaan uit het volgende (in volgorde van common naar rare) Titanite Shards, Large Titanite Shards, Titanite Chunks, Titanite Slab. Deze zijn vervolgens nog te vinden in White, Blue of Red. Een Titanite Slab kan je maar een aantal van vinden in de game, dus hou die ook zeker vast. Titanite Shards, L. Titanite Shards kan je kopen. Titanite Chunks meen ik van niet, maar die zijn erg makkelijk te farmen later in de game.

Om je Falchion naar +10 te werken heb je voor elk level dat ie omhoog gaat verschillende soorten Titanite nodig. Dit kan je vinden in schema's op darksouls.wikidot.com. Eenmaal een wapen zoals de Falchion op +10, krijg je de optie voor 'Ascending' zoals dit heet. Hierdoor kan je van die normale Falchion een unique weapon maken in combinatie met Quelaag's Soul. Hierdoor krijg je Quelaag's Furysword. Zo kan je met bijvoorbeeld Soul of the Moonlight Butterfly (eerste baas in Darkroot Garden) een Moonlight Horn maken door een speer naar +10 te werken. Zo zijn er verschillende combinaties mogelijk voor wapens.

Voor unique weapons moet je een common item als een speer of Falchion opwerken naar +10. Wil je een Fire enchanted wapen maken, of wat voor andere enchantment dan ook, moet je het desbetreffende wapen opwerken naar +5 en kan je daarna de enchantment er op later plaatsen indien je de Ember hebt en dus ook bij de goede Blacksmith staat.

Nadat je de enchantment er op hebt geplaatst of een unique weapon als Quelaag's Furysword gemaakt hebt, staat deze weer op +0. Deze kan je daarna weer verder opvoeren met ander soort Titanite naar +5 maximaal.

Oke uiteindelijk is het toch nog een redelijk uitgebreid verhaal geworden, maar hopelijk is het een beetje begrijpbaar zo. Zo niet, ask questions. :)

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    My bad. Sen komt idd nog voor Anor Londo. In het begin een K*t gebied, maar eenmaal wat verder eigenlijk toch wel een leuk gebied ...

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Allereerst _O_ bedankt voor alle uitleg,maakt een hoop duidelijk!
    Jammer dat de 2 genoemde area,s optioneel zijn,en niet noodzakelijk.
    Zo zou je in principe toch een gedeelte van de game kunnen skippen wat ik persoonlijk wel jammer vind.

Heb verder na het luiden van de 2e bel wel een secret wall gevonden waar inderdaad de zus van Quelaag in de muur vastzit en ik haar covenant kan joinen.
    Ook heb ik de bonfire gevonden alleen geen pyromancer merchant??

En ja ben er al achter gekomen dat Sen,s Fortress inderdaad wat boobytraps heeft :F: hahah..

Dus volgens jou kom ik later in de game nog terug bij Darkroot Garden en demon ruins?

Dan focus ik me eerst wel op Sen,s en Anor.

Zal morgen nog eens je verhaal wat betreft het craften etc doorlezen en uitproberen (tv is nu gereserveerd door het vrouwtje :emo:)
    Loop nu nog steeds met het Dragon Sword te vechten (Draak op de brug)
    Dus misschien wel tijd een wat sterker zwaard te vinden/craften.

Goed ook om te weten dat elke blacksmith andere embers accepteert.

Als ik verder dan toch wil zeiken dan vind ik de uitleg met bepaalde dingen in deze game wel erg schaars.
    Thank god for the internet en deze thread want anders zou ik er nooit achter komen8)

Zal zo nog even neuzen op internet wat je nou precies met die covenants kan doen/nut ervan is.

ben normaal niet zo,n dungeon/RPG gamer maar op de een of andere manier vind ik dit zo,n ontzettend verlslavende en goeie game,dat ik bijna van plan ben een 2e hands PS3 aan te schaffen zodat ik Demon souls ook zou kunnen spelen.

Maarja eerst maar proberen hier de eind credits op het beeldscherm te zien voorbij komen.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De eerste baas zit er op en ging vrij gemakkelijk. Ik ben sorcerer en mijn soul arrow is erg sterk. Tof dat je nu echt een staf hebt ipv zo'n mieterig stokje.

Vervolgens in de nieuwe area even verder gegaan en voor het eerst weer levend geworden. Sla ik vervolgens per ongeluk die gast bij het bonfire die dingen uitlegt en er dus vervolgens mee kapt.... spel daarna direct gestopt omdat iig in Demons Souls zulke acties een blijvend effect kunnen hebben.

Speelt weer lekker weg. Achteraf wist ik te weinig van Demons Souls ondanks dat ik die heb uitgespeeld. Dus deze keer wat meer lezen. Gebruiken jullie de wiki? Of een guide?

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nice, ik zat op die van wikidot zie ik nu

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Oeii wat is Sens Fortress nog best lastig qua enemy,s ondanks ik level 41 ben. (inmiddels ook al 41 uur op de teller)

Ik ga telkens dood bij 1 en hetzelfde stukje vrij hoog in de toren,waar de bewegende bijlen wel heel erg op elkaar zitten en er bijna geen logica zit in de timing.

Zal een eens een youtube vid checken.

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die bijlen moet je gewoon eerste stukje rennen en dan een roll doen. Als je er voorbij bent dan zit je vlakbij een bonfire en kun je bovendien een shortcut openen. Dan heb je nooit meer last van die bijlen!

16. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Je hoeft niet eens te rollen. Gewoon Armor uit doen zodat je equipment load onder de 25% komt (dan ren je het snelste) en gewoon een sprint trekken op het goede moment. :D

17. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Sorry voor de dubbelpost maar kan op mn mobiel niet editten. Dat Ash Lake en Great Hollow optioneel zijn zegt niet dat het niet waard is om er heen te gaan. Het is een item rijk gebied en als je Twinkling Titanite nodig hebt is Great Hollow een walhalla. Je kan daar zo'n 12 (uit mn hoofd) crystal lizards vinden. Elk die zo rond de 1-2 Twinkling Titanite geven. Deze Titanite heb je nodig om speciale wapens (zoals de unique weapons en unique armors) te upgraden. Bovendien is er in Ash Lake een covenant te vinden en kan je een storyline vervolgen van een NPC. En die zijn t ook waard om te doen vanwege sommige rewards (Titanite Slabs, etc.)

Het is trouwens juist tof dat ze weinig uitleg geven. Zoek het zelf uit, daar doelen ze op. Lekker old school, hou ik wel van.

18. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor het eerst weer teruggegaan naar het begin gebied (Asylum), en heb het spel ook heel lang laten liggen nadat ik Ornstein/Smough had verslagen. Maar ik merk dat ik erg roestig ben, of is Stray Demon gewoon erg gemeen tegen mij....

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben nooit boven de 25% uitgekomen. De hele game met Robes rondgelopen. Snelheid boven alles. Heb nooit heavy armor nodig gehad.

Voor die Stray Demon (en zijn broertjes, oa in Demon Ruins) is een hele makkelijke taktiek: Ga dicht tegen zijn buik aanstaan. Als het goed is gaat hij in een soort van zitbeweging (boedha houding) omhoog. Op dat moment roll je achterwaards en ontwijkt zo zijn plof als hij neerkomt. Gelijk weer tegen zijn buik aan gaan staan en als het goed is doet hij weer dezelfde move. Repeat!

Truc is dus hem te triggeren steeds die move te doen …

In het filmpje zie je hem die move doen op 2:15, Ben jij dat zelf in dat filmpje?

EDIT:
    En nooit met de rug naar de Demon toe een potion drinken :)

Laatst bewerkt: 23 aug 2012
  20. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Hij doet dat niet altijd Gakkie. Maar hij blijft wel vaak hangen in 1 move. Bij mij bleef ie hangen in de area of effect aanval. Maar ook die is simpel te ontwijken en kan je makkelijk een aantal klappen uitdelen.

Op het moment dat hij die jump attack doet, springt ie naderhand vaak naar achteren. Dus probeer m in een hoek te krijgen en mogelijk blijft ie hangen in die jump attack. Bij mij bleef ie midden op t veld staan en deed ie die AoE constant maar zolang hij blijft hangen in 1 aanval is ie immens makkelijk.

Deel Deze Pagina