Je moet elke Soul van de bosses bewaren. Great Hollow (gevolgd door Ash Lake) zijn optioneel, alleen leuk voor de loot en een extra covenant. Bovendien nog nodig voor storylines van NPCs (Onion Knight of Catarina), maar niet interessant voor de rest. Heb je trouwens voor de Demon Ruins nog de secret wall gevonden waar je een bonfire vindt, waar ook een pyromancy merchant en een covenant leader zit? Als Pyromancer lijkt me die merchant wel interessant natuurlijk
Sens Fortress is op zich niet zo'n probleem qua enemies, maar wel qua level design. Smalle richeltjes en vele traps. Dus wees op je hoede. Leuk gebied, maar was wel blij toen ik er doorheen was. Daarna komt Anor Londo inderdaad. Daar moet je heen voor je storyline. Demon Ruins kom je nog bij terug later in het verhaal. Darkroot Garden hetzelfde (achter de crest door tenminste)
Ik kan je even in het kort het crafting systeem uit leggen. Je begint met een base weapon. Bijvoorbeeld een Falchion (Curved sword). Deze kan je upgraden met Titanite Shards. Om deze tot het uiterste te kunnen upgraden moet je Embers verzamelen, deze Embers varieren van Large Embers (voor normale upgrades) tot Dark Embers (voor Dark upgrade) of Chaos Ember, etcetera. Voor elk soort enchantment (Chaos, Dark, Holy, Fire, noem het maar op) is een Ember te vinden. Ook voor Raw, wat de wapens zonder enchantment inhouden (bijvoorbeeld je Falchion).
Nu heb je Quelaag's Soul gekregen. Die kan je gebruiken om een unique wapen te maken. Dit doe je door een Falchion in dit geval naar +10 te brengen. Hiervoor heb je een Large en Very Large Ember nodig. Die had ik gevonden zonder dat ik het door had, en moet je geven aan verschillende Blacksmiths door de game heen. Andrei the Blacksmith bij Darkroot Garden (in dat torentje waar je ook naar Sens Fortress) kan accepteert bepaalde Embers, terwijl de Giant Blacksmith in Anor Londo bijvoorbeeld weer andere Embers accepteert. Om je Falchion naar +10 te brengen, heb je verschillende soorten Titanite nodig. De soorten Titanite bestaan uit het volgende (in volgorde van common naar rare) Titanite Shards, Large Titanite Shards, Titanite Chunks, Titanite Slab. Deze zijn vervolgens nog te vinden in White, Blue of Red. Een Titanite Slab kan je maar een aantal van vinden in de game, dus hou die ook zeker vast. Titanite Shards, L. Titanite Shards kan je kopen. Titanite Chunks meen ik van niet, maar die zijn erg makkelijk te farmen later in de game.
Om je Falchion naar +10 te werken heb je voor elk level dat ie omhoog gaat verschillende soorten Titanite nodig. Dit kan je vinden in schema's op darksouls.wikidot.com. Eenmaal een wapen zoals de Falchion op +10, krijg je de optie voor 'Ascending' zoals dit heet. Hierdoor kan je van die normale Falchion een unique weapon maken in combinatie met Quelaag's Soul. Hierdoor krijg je Quelaag's Furysword. Zo kan je met bijvoorbeeld Soul of the Moonlight Butterfly (eerste baas in Darkroot Garden) een Moonlight Horn maken door een speer naar +10 te werken. Zo zijn er verschillende combinaties mogelijk voor wapens.
Voor unique weapons moet je een common item als een speer of Falchion opwerken naar +10. Wil je een Fire enchanted wapen maken, of wat voor andere enchantment dan ook, moet je het desbetreffende wapen opwerken naar +5 en kan je daarna de enchantment er op later plaatsen indien je de Ember hebt en dus ook bij de goede Blacksmith staat.
Nadat je de enchantment er op hebt geplaatst of een unique weapon als Quelaag's Furysword gemaakt hebt, staat deze weer op +0. Deze kan je daarna weer verder opvoeren met ander soort Titanite naar +5 maximaal.
Oke uiteindelijk is het toch nog een redelijk uitgebreid verhaal geworden, maar hopelijk is het een beetje begrijpbaar zo. Zo niet, ask questions.
Klik om te vergroten...