Even wat over de gaming op WP7/WP8
Met het vooruitzicht op WP8 gaat MS eindelijk eens investeren in gaming. Want hoewel WP7 het XBL gedeelte heeft had ik eerder echt veel meer van Microsoft en games op WP verwacht, helaas bleef een Halo of Gears of War game uit (wat een gemiste kans is om onderscheidend te zijn tegenover de concurrentie) Met Windows Phone 8 willen ze dan eindelijk daar verandering aan brengen, er zijn al diversen game engines beschikbaar gesteld voor WP8 maar nu hoort daar ook Unity bij (wel bekend van de game ShadowGun). En aangezien WP8 en Windows 8 dezelfde kernel hebben kan MS hier eindelijk eens wat mee gaan doen, en mag hopen dat ze dat dus ook werkelijk doen!
Want nogmaals onderscheiden deed MS niet met WP7 op gaming met uitzondering van de achievements/Xbox Hub was er niet echt een reden voor gamers om een WP7 toestel te nemen, want die enkele exclusives is ook niet genoeg logisch natuurlijk.
[yt]YhA0cbu1BxI[/yt]
Wat ik ook leuk nieuws vond was dat PopCap eindelijk bezig is met een deel 2 van Plants vs Zombies, want dat was toch wel een van mijn favoriete games zowel op de Xbox als op WP7.
Laatst bewerkt: 22 aug 2012