Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand?

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Als je een oude xbox hebt wel. Want hdmi en optisch kan dan niet tegelijk zonder die adapter

3. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
  4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    die is goed maar deze past niet tegelijkertijd met de hdmikabel als je je xbox op je tv met hdmi aansluit.

Er is echter een heel mooi truukje voor. Je moet ff de plastik kap die je op de foto ziet eraf wrikken. Je steekt een niet te dikke schroevendraaier op die naad van het plastik (die zie je al op de foto zitten, overdwars en gaat langs de optische ingang) en dan wrik je m een stukje open. Daarna doe je hetzelfde een stukje verder totdat die eraf is.

Dat is echt heel simpel en zelfs ik met mn 2 linker handen had t binnen 2 minuten gedaan. Kijk eventueel in de startpost van het surround topic hier. Daar is een video geplaatst waarop dit wordt getoond.

Als die kap eraf is, hou je een metalen stekker over die veel platter is. Nu past die wèl gelijk met de hdmi kabel :)

Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  5. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt met HDMI dat je al die losse kabels los in je TV zit?

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    nee, hdmi is 1 kabel waar digitaal beeld en geluid doorheen gaat
    High Definition Multimedia Interface

De beste manier om een hdtv aan te sluiten.
    Componenten is bijna net zo goed, maar heb je meer kabels en bij hdmi zitten zaken als lyps sinc correctie waardoor beeld en geluid gelijk zouden moeten zijn.

Componenten:

stekker van componenten die in de xbox gaat. Je ziet de uitgang van optische kabel, voor 5.1 surround. Bij hdmi zit de 5.1 geluid in de kabel zelf

Niet te verwarren met composiet, want dat is de slechtste manier van aansluiten op een hdtv. Componenten is hetzelfde als bestandsdeel.
    De primaire kleuren worden apart doorgegeven met 3 kabels Rood Blauw Groen
    Daarbij zitten nog 2 kabels voor stereo geluid Rood en Wit
    En in de kap van de stekker dus de optische uitgang, voor surround

als 5de kabel zie je de composiet zitten. Dat is de gele stekker en die moet je dus nooit gebruiken

Laatst bewerkt: 28 jul 2012
  7. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bak met berichten doorgelezen. Ik overweeg ook om op een headset over te stappen. Beetje mooi geluid mag best. Budget zit ik nog over na te denken.

Ik koop het liefst die Astro A50. Als ik de reviews mag geloven topgeluid, wireless, perfecte kwaliteit en ook prima voor bv gewoon een filmpje (?). 300USD is echter niet mals, en dan ben je er ook nog niet lijkt me, want ze hebben niet voor niets een hele pagina met accessoires. Het geheel moet ook nog eens direct bij ze besteld worden (en dus ook in 1 keer).

Als jullie nu even geen 300+ USD willen uitgeven, welke headset zou dan op bv 90% van de kwaliteit uitkomen, maar voor een veel lagere prijs?

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Als het niet per se draadloos hoeft te zijn, scheelt dat al behoorlijk in de prijs....

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Turtlebeach!
    Heb zelf de x11 stereo gehad en later de x41 draadloos 5.1.
    Top ding, goed geluid, heel licht op je hoofd.
    Zeer groot voordeel bij shooters. Ik hoor precies waar de enemy zich bevindt :)

Er is nu de opvolger waarbij je bass en treble kunt regelen

http://m.turtlebeach.com/productsDe...76&productName=Ear Force X42&backUrl=backPage

€170

Voor n paar tientjes minder heb je de http://m.turtlebeach.com/productsDe...6&productName=Ear Force DX12&backUrl=backPage

Draadloos is hartstikke handig, maar reken op 4 oplaadbare AAA batterijen. 2 in headset en 2 in lader!

Laatst bewerkt: 30 aug 2012
  10. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    €170 is nog steeds een beste prijs, maar alweer een stuk lager :).

Ik ga die turtles eens bekijken; ook even wat reviews lezen. Ziet er ook goed uit....thanks!

Wireless lijkt me wel zo prettig...maar kun je makkelijk van source wisselen dan als het eenmaal aangesloten zit? Ik kan mij voorstellen dat ik naast het gamen bijvoorbeeld ook wil skypen op mijn pc (zelfde ruimte)....of stel ik nu onlogische eisen :)?

Edit: Ik heb die x42 even bekeken en die ziet er ook best prima uit. Heb jij enig idee hoe solide die turtles zijn? Ze zien er dun en kwetsbaar uit, maar misschien valt dit reuze mee als je ze draagt. Is de oorschelp groot bij die turtle beach? Ik heb ooit eens een headset met te kleine schelpen gehad, en daarbij had ik telkens na een uurtje pijn aan mijn oren (kraakbeen oid)..

11. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Turtle beaches zijn goeie dingen. De oorkussens vallen perfect om je oren heen en hebben een heerlijk geluid. Al zou ik zelf gewoon voor draad kiezen. Geen gekut met batterijen enzo.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad helemaal om je oren en heb de x41 nu langer dan n jaar.
    Heb nog zelden mn speakers aan.

Switchen van source: de 5.1 wordt aangesloten met n optische kabel. (dus optische kabel van je xbox naar de surround receiver van de headset).
    Wil je de koptelefoon ook ergens anders voor gebruiken, dan moet dat ook optisch, en zal je n switch moeten gebruiken van n tientje.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vond het ook best prijzig en ben daarom voor een 2ehands gegaan, nog geen seconde spijt van gehad (Tritton) en veel goedkoper :)

14. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Suf dat ik jaren met de standaard headset heb gespeeld. Mijn vriendin in de andere kamer altijd maar jammeren dat ik zo'n lawaai maakte :). Nu heb ik al 3 jaar xbl maar hier in Azie is het online huilen vanwege de slechte internetverbinding. Aangezien ik binnenkort weer naar huis kom, kijk ik nu al uit naar wat ouderwetse potjes online :)....

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tijdens Gamescom heb ik bij Activision Black Ops II een tijdje gespeeld en ik kreeg daar een Turtle Beach X12 op mijn knar en ik wist niet wat ik hoorde. Dat geluid was echt geweldig en je hoort echt elke voetstap en wat dan ook. Een groot verschil met mijn sound setup die ik hier heb, wat ik heb is van top kwaliteit maar je hoort de kleine 'details' gewoon echt niet.

De X12 is ongeveer zo'n 55 euro bij Mycom hier en dat is nog best goed te doen. Het ding is helaas wel bedraad, maar het is niet anders. No way josé dat ik 170 euro ga uitgeven aan een draadloze en sowieso niet voor een headset.

Ben van plan deze binnnekort te halen, kortom..deze dus :

http://www.mycom.nl/Product/Softwar...&network=tradetracker&utm_source=tradetracker

Nou begrijp ik alleen dat er schijnbaar een speciale HDMI kabel voor nodig is. Ik speel op een plasma en beeld via HDMI....welke kabel is dit precies?

Laatst bewerkt: 5 okt 2012
  16. rain

rain Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de x12 ook sinds kort (:+€35 incl verzend kosten 2e hands maar was zo goed als nieuw).Ik speel ook via hdmi en mijn geluid komt van een adapter die standaard bij mijn elite zit.Die gaat dan op je andere aansluiting voor beeld en daar zitten rca(rood en witte ingang) aansluitingen op.En daar kan je headset op aansluiten

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dat is een nice price man. Maar ik ga gewoon voor nieuw, want ik heb zovaak problemen gehad met headsets, draadloos en bedraad. Ik wil echt die garantie van drie jaar hebben. Ik heb zelf een Xbox 360 arcade en kan me geen extra kabel heugen. Heb je er een foto of voorbeeld pic van misschien? Want ik denk niet dat Mycom die er bij zal leveren, dus dat wordt dan langs de MM of een PlentyParts.

18. rain

rain Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de kabel alleen bij de elite zat.Maar ze zijn los ook niet zo duur.

Je gebruikt dus je hdmi.Doet deze kabel er ook in en dan je headset op die rood en witte tulp aansluitingen en usb.

Op www.dx.com is het niet zo duur.Alleen verzenden duurt een beetje lang.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Nice dude. Dan hoef ik dus niks te halen, want dit dingetje heb ik al een hele tijd. Toen ik de Arcade kocht (speciaal voor HDMI, omdat ik toen net een plasma had gehaald) had ik die nodig om optisch geluid te kunnen gebruiken. Dus gewoon de boel aansluiten en dan moet alles gewoon werken, chatten in parties etc?

20. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hebben mensen ervaring met de Astro A40? Heb hem al wel een tijdje maar ik merk dat hij naar gelang steeds zachter gaat klinken. Moet hem nu op z'n hardst zetten om nog een beetje redelijk geluid te hebben. Vind het een prachtig ding maar dit is wel jammer. Is er iets wat ik daar aan kan doen of even een mailtje sturen? Denk dat ik hem nu zo'n anderhalf tot 2 jaar heb.

Deel Deze Pagina