[XOne] welke resolutie met vga kabel?!!

Discussie in 'Games' gestart door Tmontana28, 7 sep 2012.

1. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    halo allemaal

ik heb mijn xbox 360 slim aan mijn full hd tv aangesloten (samsung p2270 full hd tv 27 inch ) met vga kabel.

mijn vraag is dus, welke resolutie/instellingen kan ik het beste gebruiken?

ik zie bij elke games teveel jaggies/anti aliasing,ik denk dat ik veel mooiere beeld moet gaan krijgen want is niet te spelen zo,,,

graag jullie hulp

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    1920x1080 denk ik dan. :p
    Al zal ik altijd als je Full HD hebt HDMI gebruiken. :)

3. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Full HD heeft een resolutie van 1920x1080, ook wel 1080P genoemd. Kortom, 1080P als resolutie.

Overigens, waarom gebruik je geen HDMI met dat beeldscherm? Dan heb je minder scherpteverlies.

Jaggies zul je op de 360 vaker zien. De 360 rendered het beeld op 1280x720 en upscaled het dan, plus veel games leveren anti-aliasing in voor andere grafische effecten. Het kan ook aan je sharpness instelling liggen. Die staat dan te hoog.

Verder kan ik je de volgende instellingen aanraden op het beeldscherm:

- picture->sharpness:

60 bij HDMI (HDMI heeft geen scherpteverlies en 60 is de neutrale instelling).

Bij VGA kun je van 60 uitgaan.

Als je het precies wilt instellen voor VGA (HMDI is ALTIJD goed met 60), moet je een laptop/pc aansluiten, instellen op 1920x1080 als resolutie, dan de volgende afbeelding in de orginele grootte bekijken van een afstand. Je scherpte staat goed als de lijnen niet meer zichtbaar zijn en de afbeelding egaal grijs is.

Verder kan ik je een van de volgende settings aanraden:
    - Setup&reset -> PC/AV mode: PC
    - size&position -> image size: auto

OF

- Setup&reset -> PC/AV mode: AV
    - size&position -> image size: screen fit

Allebei resulteert in hetzelfde en dat is namelijk dat een pixel die je xbox rendeert gelijk staat aan een fysieke pixel van je beeldscherm. Zo heb je optimale scherpte en detail.

Laatst bewerkt: 7 sep 2012
  4. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je de sharpness instellingen op 60 zette? en moet ik het contrast enz op standaart houde??

5. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net met hdmi geprobeert aleen nu is die jaggies meer zichtbaar en de beeld is te donker... wel krijg ik mooiere kleuren, maar is nog steeds niet te spele :confused:

6. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Sharpness altijd op 0 zetten als je het mij vraagt. Tenminste bij mijn scherm.

7. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik las ergens dat met vga 1366x768 resolutie beste beeldkwaliteit geeft klopt dit ?

8. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe sluit ik eigenlijk me xbox 360 aan me laptop of pc ?

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Nee, dat ligt aan je beeldscherm of tv. Dat is de bepalende factor

aan je laptop kan niet. Deze heeft alleen UITgangen voor beeld en geen INgangen. Je kunt de laptop dus niet als scherm gebruiken. (ik geloof dat ik 1 keertje heb gelezen dat 1 laptop een input heeft, maar heb het nog nooit gezien).

Je kunt je xbox ook niet aansluiten op je pc, maar wel op een (pc) beeldscherm met hdmi op vga kabel

Sharpness: bij HD content moet de sharpness altijd zeer laag...0-10% van de instelling van het scherm. xbox, ps3 games en blu-ray zijn immers al scherp.
    Het beeld wordt soweiso niet scherper, maar gewoon slechter/nep (het kan zijn dat bij jou die 60 hetzelfde is als neutraal, maar dat weet ik niet).

dat is eigenlijk niet mogelijk. Op welke resolutie staat de xbox eigenlijk?
    Hij moet op 1080p.

Heb je preset beeldinstellingen op je scherm (standaard, film of dynamisch).
    Hij moet NOOIT op dynamisch. Het beste is film en anders standaard.

Is het beeld te donker? Zet de helderheid/contrast wat hoger.
    Je hebt ook een beeldinstelling die het beeld automatisch aanpast aan het omgevingslicht. Dat werkt vaak alleen goed als er veel licht is.
    Is je kamer donker, dan wordt het beeld erg donker (net als bij je smartphone).
    Zet dit dan uit.

Laatst bewerkt: 9 sep 2012
  10. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Sharpness op 0 is niet neutraal bij Samsung schermen, onder de 60 activeert hij een onscherp masker. 60 is neutraal.

11. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt ook zo een dvd die automatisch de beste instellingen voor je tv zet, aleen heb naam vergeten...

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Calibratie dvd of n afstelprogramma is handig ja.
    Automatisch gaat t echter niet ;)

13. Tmontana28

Tmontana28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet je mischien welke afstelprogramma goed is ? kan ik em gelijk bestelle

Deel Deze Pagina