Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    DoA is ook uiterst geschikt om offline te spelen. Heb je vrienden? Probeer eens een TAG team match (VS elkaar of AI). Super vette modus. Vooral de TAG grabs zijn altijd erg spectaculair om te zien.

Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  2. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fighting games zijn gemaakt om tegen elkaar te spelen en lokaal heb ik niet genoeg mensen die het spel goed kennen en tijd hebben om te spelen.

Ik heb het gevoel dat ik hiermee vast niet de enige ben en daarom is een speelbare online mode een must.

3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Online is oh zo belangrijk, helemaal voor vechtgames, ongeacht of de graphics en gameplay geweldig zijn, als online zuigt is de hele ervaring naar de klote. En zoals was gezegd, niet veel mensen spelen vechtgames, des te meer reden waarom online een game kan maken of breken.

Als je andere mensen van XBW voor de game toevoegd dan is het goed te doen, connectie met andere nederlanders is vaak goed ongeacht of de netcode troep is.

4. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ben het eens met Zifnap dat DOA Tag met 4 man offline echt fun is, spelen het nog steeds als we met 4 man zijn, altijd lache :)

DOA5 zal hoogstwaarschijnlijk goeie netcode hebben, DOA Dimensions 3DS heeft ook weinig lag en dan speel je al snel met mensen buiten NL. De DOA4 netcode is niet al te best maar dat spel is ook al 7 jaar oud, de meeste recente games hebben allemaal wel goeie netcode dus daar ben ik niet bang voor.

Ik had onlangs VF5 FS gekocht en wat me daar op viel is dat de netcode echt goed is ..... althans, mits je een match vind.. Spel is twee maanden oud en er is nu al niks meer te doen? Vaag (en jammer).
    Bij DOA 4 vind je na al die jaren nog altijd matches, dus ik neem aan dat DOA5 lekker druk zal zijn.

De laatste 2 CE Premium Swimsuits trouwens:

Lisa:

Sarah Bryant:

De rest nog eens zodat alles handig bij elkaar staat:

Kokoro:

Ayane:

LeiFang:

Kasumi:

Tina:

Christie:

Hitomi:

Helena:

Mila (en Pai als het goed is) ontbreken dan nog.

en nu we toch met plaatjes bezig zijn, DOA5 vs DOA Volleyball 2:

Stukken beter nu ze de anime look'n'feel wat afgezwakt hebben.

DOA 5 CE hier:
    http://www.12game.com/dead-or-alive-5-ce-6467.htm 81€
    http://www.xboxhome.nl/dead-or-alive-5-ce-8861.htm 81,81€
    http://www.futurezone.nl/dead-or-alive-5-ce-6826.htm 89,99€

en laat ik mijn eigen DOA5 Tier List er maar meteen achteraan gooien (single post gedoe):

DOA 4 Tier List (MasterFile):
    http://www.doaworld.com/forums/index.php?/topic/1136-dead-or-alive-4-attributes-tier-list/
    Lees het commentaar op die lijst online en HOE die bepaald is. Een hoop attributen bepalen de lijst, maar niet alle attributen zijn
    meegenomen en het ligt heel erg aan je eigen stijl wat je wel/niet gebruikt qua attributen.

1. Ryu Hayabusa, Ayane
    2. Kasumi, Hayate
    3. Gen Fu
    6. Lei Fang
    7. Tina Armstrong, Spartan
    8. Eliot, Bayman, Helena
    9. Kokoro, Brad Wong, Zack
    10. Leon, Jann Lee, Lisa
    11. Christie
    12. Ein
    13. Hitomi, Bass, Tengu

Ter referentie: met mijn Jann heb van de characters onder me (11-1:cool: nauwelijks problemen behalve Hitomi.
    Boven #10 heb ik nauwelijks problemen met Tina, Spartan, Bayman, Brad en Zack. Kokoro en zeker Helena zou ik hoger inschalen.

Mijn zeeeer voorlopige DOA5 Tier list:
    (gebasseerd op toernooi resultaten met beta versie, wat ik gezien heb aan pro-matches, Dr.Dogg/Mr.Wah/Rikutu en wat men denkt op FSD ). Dit dus niet te serieus nemen, het spel is nog niet uit dus het is maar wat gokken van mijn kant ;)

S Tier
    -------
    Akira (VF tier)
    Ryu Hayabusa (e3 winnaar)
    Jann Lee (2x winnaar, HIN+Summerjam)

Top Tier
    --------
    Eliot
    Bayman
    Bass
    Lei Fang

High Tier
    ---------
    Tina
    Rig
    Kokoro
    Kasumi

Medium Tier
    -----------
    Hitomi
    Sarah
    Hayate
    Ayane
    Helena

Low Tier
    --------
    Christie
    Zack
    Lisa/La Mariposa
    Brad Wong

Unknown:
    Gen Fu (Top?)
    Pai Chan (High?)
    Alpha-152 (Low?)
    Mila

Met de release van DOA5 zal de officiele Tier lijst ook wel snel uitkomen, dus dan nog eens kijken wat ik helemaal fout heb ingeschat ;)

Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  5. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Eindelijk lekt er wat meer Mila info uit:

Code:
    A French gaming website uploaded a vid from the Story Mode before removing it. People could snap a few screenshots.

En hier in de credits is te zien dat Pai toch in de game zit:

Code:
    "Akira, Sarah, Pai characters SEGA. Virtua Fighter is either a registered trademark or trademark of SEGA Corporation."
    Speelbaar of cut-scene ?

Mila and Tina cutscene (Pas op: mogelijke spoiler):
    2:22m zie je Mila in actie. MMA stijl.

(edit: youtube link veranderd)

Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hayate! Mensen, dit wordt zo stoer... check die moves. :cool:

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Zondag nog eens DOA4 gespeeld met Nightbringer. Blijft een geniaal spel zeg, weerstaat de tand des tijds.

8. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Met afstand de slechtste DOA uit de serie, dat dan weer wel.

Snap eerlijk gezegd ook niet dat een Tekken Tag Tournament 2 topic maar 4 paginas heeft, en deze veel meer, DOA is toch meer iets voor Japan?

Vind het zelf iig de minst interessante fighter, en sla deze dan ook zeker over.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hmm, DOA 4 is stukken beter dan deeltje 3.

Deel 2 was briljant maar deel 4 is ook zeker een goed deel.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tekken is toch meer Playstation? DOA Xbox.

11. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Vergis ik me dan in 3 en 4 ? :+

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Die kans is zeer hoogstwaarschijnlijk :p

DOA 3 was wel tof, maar wel de minste. (Voor DOA ultimate hadden ze niet voor niets deeltje 2 gepakt)

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Lijkt me nu niet meer het geval. Is natuurlijk zo dat Tekken eerst exclusief was voor de Playstation. En DOA 3, Ultimate en 4 waren alleen voor de Xbox. Maar tegenwoordig is alles multiplatform. Zelf koop ik DOA 5 voor de PS3, omdat ik geen zin heb om speciaal voor 1 spel Gold te moeten kopen. Dan maar de PS3 versie, die heeft tenminste ook een betere d-pad.

Zelf vind ik de keuze tussen DOA en Tekken niet moeilijk. Heb een paar delen Tekken geprobeerd, maar het wist me nooit te pakken. En sinds DOA 3 ben ik helemaal verkocht aan DOA.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij word DOA 4 als de slechtste titel gezien door velen en DOA 3(3.1, alleen in Japan) de beste, kijkend naar de gameplay, het vechtsysteem. Alleen DOA2 en 4 gespeeld dus weet het niet, maar heb genoeg gelezen en gezien om te begrijpen waarom DOA4 niet serieus word genomen. Neemt overigens niet weg dat ik ontzettend veel lol heb beleeft aan DOA 4.

Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat is er mis met DOA4 dan? :eek:

Ik heb alleen Ultimate en 4 gespeeld, btw.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vind de DOA serie juist een stuk interessanter dan de Tekken serie. Tekken gaat alweer zooooo lang mee.... het voelt allemaal iets te houterig voor mij aan. DOA is de serie die het meest open staat voor spelers op allerlei skill niveaus, ook degene die af en toe een potje willen rammen. Als ervaren speler kun je natuurlijk gemakkelijk van deze spelers winnen, maar ik denk wel dat ze redelijk ver kunnen komen zolang zij hun moves afwisselen. En de potjes zien er altijd bruut uit. De animaties zijn top notch, wat mij betreft één van de beste in het genre. Van alle fighters is DOA gewoon plain fun, de rest is al een stuk technischer. Ook prima, maar de fun factor is juist de grote kracht van DOA.

....

En Tag team rulez.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zijn andere fighters nog ingewikkelder? 8)

Ik vind echt goed counteren al moelijk zat.

18. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Tsja dat kan natuurlijk. :)

Ik vind het counter-systeem van DOA niet lekker werken, en de karakters vind ik het minst interessant van alle fighters.
    Wat mij betreft is DOA een ‘’style over substance’’ game, veel uiterlijk vertoon maar weinig inhoud.

Anyway, genoeg over DOA gezeken nu, daar zitten jullie helemaal niet op te wachten natuurlijk, blijf het alleen wel gek vinden dat een TTT2 topic in vergelijking met deze zo leeg is.

Ik denk idd dat DOA bij de makkelijkste fighters hoort, je ziet de games ook amper op professionele toernooien om deze reden iirc.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    DOA is heel toegankelijk. Dat vind ik een groot pluspunt. En daarom ben ik bij alle andere vechtspellen afgehaakt. Dan moet je trainen, trainen, trainen om er een beetje fun uit te halen. En online werd ik dan alsnog keihard ingemaakt. Vooral vechtspellen waar je kwart- en halve cirkels moet maken vind ik een ramp. Met DOA kan je hele vette dingen doen door simpele knoppencombinaties. Met DOA kan je ook diep gaan, maar er zitten hele goede combo's in zonder dat je tientallen uren hoeft te oefenen.

En de puristen houden niet van het countersysteem. Omdat je in de praktijk zo kan winnen zonder een combo te maken. Maar ik houd wel van het countersysteem. Dat is wat DOA tot DOA maakt. Ik zou niet anders willen.

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    +1. iMark 007 heeft het door. Dit is echt een fighter om lekker mee te stoeien in je vrije tijd, niet een fighter om uitgebreid te meesteren voor een toernooi. Ik denk dat dit ook helemaal niet het doel is van de DOA serie. Daarom wordt deze topic ook zo goed bezocht, door die toegankelijkheid. Mijn leukste couch momenten met vrienden heb ik bij een fighter met DOA beleefd. Vooral tag is ontzettend spannend als je met z'n vieren aan elkaar bent gewaagd. Maar 1 vs 1 is ook ontzettend relaxt.

Deel Deze Pagina