Kan je met het programma dat je bij de HD PVR krijgt instellen dat ie opneemt in stukjes van 10 min. ? Het programma heet arcsoft showbizz oid
Nog en vraag: ik ga waarschijnlijk binnenkort die elagato kopen, maar heeft die ook een bijgeleverde bewerkingssoftware? En zo ja, een goede? De Roxio die ik nu heb had dat namelijk wel, en ik weet niet of dat standaard is voor capture cards. Die van Roxio (ik geloof dat ie VideoWave heet) is trouwens niet echt een fijne software vind ik. Mocht die Elagato geen software erbij hebben, wat kan ik dan eigenlijk het best gebruiken? Ik heb natuurlijk wel gehoord van programma's zoals Sony Vegas Pro, maar dat is misschien net een treetje te hoog. Ik ben dus op zoek naar een gebruiksvriendelijk en redelijk professioneel programma. Dus kan iemand mij daarmee helpen? Alvast bedankt! \o/
Ik zou toch maar eens kijken voor sony vegas, dat is toch een behoorlijk instap model qua video editing software. Daarna ga je al gauw een trap omhoog richting Adobe Premiere, Final cut en Avid. Onder sony vegas zou ik niet zoeken, dat is pure tijdsverspilling IMO
thanks. Misschien ga dat weldoen ja. Weet er ook nog iemand hoe het zit met die bijgeleverde software?
Dan ga ik em maar kopen denk ik. Hij is vandaag in de aanbieding bij pixmania voor 180 euro. Kopen dus.
Nog effe een vraag: Ik zit nu te klooien met die Elgato, en ik vind hem best chill. Alleen is het videobewerkings programma echt stront. Nou weet ik datje daar veel beter een apart programma voor kunt gebruiken. Dat wil ik ook erg graag doen, alleen weet ik niet hoe. Iemand had me al eerder aangeraden Sony Vegas Pro te downloaden. Nadat ik effe had geGoogled bleek de software meer dan 500 dollar te zijn. Is dit echt zo, is dat bijvoorbeeld een premium versie of zo iets? Ik ben dus op zoek naar een niet al te professioneel programma, maar wel iets goeds. En ik wel natuurlijk ook het liefst iets wat gratis is, of bestaat dit simpelweg niet? Misschien een heel domme vraag, maar op internet kon ik het echt niet vinden. Alvast bedankt
Ik wil graag wat games gaan capturen voornamelijk voor XBW. Momenteel heb ik m'n xbox via VGA aangesloten op mijn 2e monitor. (1920 x 1080) De monitoren hebben geen HDMI ingang alleen VGA / DVI / Display Port. Nu wil ik indien mogelijk via VGA + geluid gaan capturen of met HDMI en alles moet wel een beetje speelbaar zijn. Valt VGA capture te doen? (ook omdat het misschien goedkoper is?) Of kan ik beter iets gaan vinden voor HDMI? (Elgato bv?)
Kan ik ook prima spelen op m'n pc via elagato? Dus dat ik de xbox niet aan een monitor aansluit. (of monitor, aangezien ik een HDMI naar Display Port kabel nodig heb)
Aaah, dan weet ik voor nu genoeg. Dan lijkt mij zo'n Elagato de ''way to go''. (al moet ik wel zo'n converter vinden en kan ik in de tussentijd wel 720p opnemen via de tv) Ik las ook iets over een beveiliging dat hij sommige xboxen niet kan opnemen, voor welke geldt dit?
Dat laatste is voornamelijk belangrijk om te weten. Maar dan klinkt het als een prima opname-tool, ik neem aan de je de beelden gewoon kunt opslaan en later in After Effects / Premiere Pro zetten. Nou wie weet is er dan toch nog toekomst voor video content .
Klopt elke reviewer moet er een hebben! van alle tools ben ik het meest tevreden met de elagato! Nadeel van de elagato is de screenshot mogelijkheid .. wordt aan gewerkt
Ik heb een tijdje geleden ook een Elgato gekocht, en hij is echt heel chill. Als je iets hebt opgenomen wordt de video automatisch naar mp4 formaat geconverteerd. Je kan de videos dus in elk editing programma gebruiken. Echt heel handig!
Zo binnen 5 minuten aangesloten en werkend . Vanmiddag ff wat gameplay beelden opnemen. Nog even wat prutsen met alles, maar het werk prima: [yt]T0skzwHF1LY[/yt]