[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik moet dus de Daymos OF hebben? Vaak zitten er ook clubs in waarvan ik denk "die wil ik niet". De Jupiler League hoeft van mij bijv. niet.
     
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Is er weer maar 1 competitie die je kan kiezen als degradatie/promotie competitie?

    En dan bedoel ik dat je kan niet en Engeland een 2e comp. geven EN ook NL een 2e comp. ?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Meestal is het nPower en Bundesliga. Maar je zult zien, je kan zelf kiezen.
     
  4. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanavond de demo gestest van de concurrent maar na 3 wedstrijdjes toch beseft dat ik bij pes blijf. Het ligt me beter en voelt beter aan.

    Alleen blijf ik maar klooien met mijn opstelling. Ik speel het liefst in een 4-4-2 met flanken die niet altijd de buitenkanten opzoeken maar ook eens een loopactie naar binnen maken zodat ze alleen voor de keeper kunnen komen of ruimte maken voor men back's die opkomen. Vroeger met die pijltjes was het makkelijk om ze te laten lopen waar je wilt maar hoe zouden jullie dit nu oplossen?
     
  5. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat de team tactiek op totale aanval zetten helpt?
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Volgens mij is het "game plan" menu ook nog niet volledig, tenminste hoop het niet! Dus denk dat er nog wel meer opties bij komen!
     
  7. Legendzico

    Legendzico Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag jongens

    Ik heb normaliter altijd pes gespeeld vanaf pes 6.
    Vanaf fifa 11 speel ik weer fifa en twijfel heftig tussen fifa 13 en pes 13.

    Nu vind ik bij pes maar een nadeel en dat is het lijkt af en toe heel stroef. Dit is bij fifa niet het geval.
    Maar de demo van fifa lijkt teveel op fifa 12 en de demo van pes speelt wel leuk maar het lijkt alleen stroef.

    Kan iemand mij wat aanraden en aangeven waarom ik welke game beter kan pakken.
     
  8. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Stroef wat bedoel je daarmee? want de snelheid kan je bepalen, vind PES zelf altijd sneller dan FIFA.
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet beide gewoon zelf spelen en daarop je keuze baseren. Wij kunnen jou niet vertellen waarom je PES of FIFA zou moeten kopen.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ook zo gepost in het FIFA topic:

    Ga gewoon de demo's goed spelen. Persoonlijk ga ik voor PES 2013, nadat ik na PES 2008 ben overgestapt naar FIFA. Deeltje 12 heb ik echter overgeslagen, omdat ik PES weer leuker vond spelen. Zo ook dit jaar weer, waar de animaties enorm verbeterd zijn (het speelt nu juist veel soepeler i.m.h.o en jouw ideeen kun je weer prima vertalen op het veld => spelers doen wat jij wil). De controle is dus weer terug en dat in combinatie met het wedstrijdverloop en de CL en EL licenties zorgt er voor mij voor dat ik voor PES ga. De voornaamste redenen voor mij om niet voor FIFA te gaan zijn de AI en het spelverloop. De eerste potjes waren vet, maar na verloop van tijd zie ik gewoon telkens dezelfde dingen. Daar ga ik mij enorm aan ergeren (alhowel PES ook punten heeft die voor ergernis kunnen zorgen).

    Dat is mijn mening. Jij zult het zelf moeten bepalen. FIFA is daarentegen enorm uitgebreid en je hoeft dus niet te kloten met option files. Als ik ga plussen en minnen:

    PES
    + spelverloop
    + vrijheid (gevoel van controle)
    + AI (goede AI, spelers lopen goed vrij, AI reageert logisch op jouw acties)
    -+ Animaties (erg verbeterd dit jaar, speelt veel soepeler, maar soms zijn de animaties nog steeds wat houterig)
    -+ Graphics (erg goede gezichten en emoties + shirts + belichting)
    - geluid (veelal dezelfde liederen, matig commentaar
    - gamemodes & online (biedt niet zoveel nieuws)

    FIFA
    + licenties
    + geluid (goed commentaar en prima ambiance)
    + gamemodes & online (genoeg om je voorlopig even bezig te houden!)
    +- graphics (iets mooier en scherper dan vorig seizoen, niet vernieuwend, animaties ook wat houterig + ijsbaan)
    +- vrijheid (gevoel van controle is wisselend)
    - AI (met name defensief!)
    - spelverloop (op den duur zie je erg veel herhaling, zwakke plekken ga je snel herkennen).

    Of te wel gelijkspel wat mij betreft. Zelf speel ik liever af en toe een potje en dan zijn de gamemodes voor mij dus niet zo heel erg interessant. Ik vind de CL bijvoorbeeld wel tof om te doen.

    Nogmaals, het is aan jou! Ik kan mij overigens heel erg goed voorstellen dat je voor FIFA gaat, want dat is overall gezien een beter spel (meer waar voor je geld).
     
  11. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Als je echt offline carrière's gaat spelen zou ik voor pes gaan. want dat is echt veel fijner en blijft ook veel langer leuk

    Trouwens met die pijltjes die de vorm van spelers aangeven hoeveel procent scheelt dit ongeveer?
    Stel CM heeft 80, en dan groen pijltje naar rechts is dan neem ik aan 100% dus blijft ie 80
    Hoeveel procent verandert er ongeveer per richting van pijltje?
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2012
  12. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat daar nog iets aan veranderd hoor. Ik zal wel een beetje zoeken hoe het best lukt
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    12 en 8 % geloof ik.
     
  14. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus eigenlijk zeg jij dat wanneer je voor PES kiest de betere game kiest qua gameplay en AI, maar bij FIFA is het hele plaatje om de game heen de reden waarom je de game zou kopen. Voor mij is het dan logisch dat je voor PES gaat, aangezien het nieuwe na de presentatie er na een paar games toch vanaf is.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. De pluspunten die je noemt bij FIFA zijn van secundair belang, de pluspunten van PES zien op de gameplay. Zonder de gameplay heb je geen fuck aan de rest, dus in mijn optiek is het -zoals jij het daar neerzet - geen gelijkspel.

    Zelf moet ik de demo van FIFA 13 nog downloaden.
     
  16. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Bespaar je de moeite, pinball fx staat standaard op windows geinstalleerd toch?

    Nog een weekje :D Iemand toevallig bij de GM gepreorderd en weet of je dan die steelbook krijgt? De disc heeft de afbeelding van een adidas bal, das wel tof.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2012
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Lijkt me vrij sterk eigenlijk.
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nou ja, het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik vind FIFA er erg tof uitzien en het geluid en commentaar is vele malen beter. Zeg maar het lekkere wijf uit de klas of van het werk.

    PES geeft mij echter een veel echtere beleving van het spelletje. Dat het publiek iets minder vet zingt, boeien. Dat de animaties af en toe clippen (been in lijf, etc), boeien.
    Ik vind dat niet belangrijk, omdat ik een vette pot wil spelen en het gevoel wil hebben dat ik echt bepaal hoe er gespeeld wordt. Ik vind PES gewoon leuker om te spelen.
    Overigens (misschien ligt het aan mij), maar de snelheid van het spelletje bij FIFA is retesnel (zelf als ik het spel op Langzaam zet). Iemand anders ook last van?

    Ik vind bij PES -1 perfect spelen!
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het wel een gelijkspel als ik het objectief bekijk. Als ik mijn eigen voorkeur uitspreek: duidelijk PES.
    Echter als je alles gaat bekijken biedt FIFA 13 je meer voor je geld. Dat is gewoon een feit. Zoveel licenties, zoveel modi. Het is dus maar de vraag wat je belangrijk vindt.
    PES heeft de CL (vind ik vet), EL en de complete Primera Division (inclusief alle 20 stadions). Het is dus erg tof om daar de Master League te spelen.

    Ik hoor btw graag wat jij van FIFA vindt. Ik vind hem zeker verbeterd, maar het gaat mij iets te snel allemaal (beetje PES 2008 idee).
     
  20. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit, Fifa speelt echt super snel.

    Vind zelf de default snelheid uit demo 1 van PES echt perfect, al is de default snelheid uit demo 2 ook niet slecht.
     

Deel Deze Pagina