1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Waar kan ik dit doen?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    In je apparaatbeheer.
    Of je download een oude versie weer van de nvidia site.
     
  3. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    crosspost:

    Ik heb nu geen access tot WiFi, maar heb wel internet via een Ethernet kabel.
    Internet werkte eerst gewoon, maar plots niet meer. Ik heb toen een beetje zitten kijken en de Network Preferences veranderd om BootP te gebruiken ipv DHCP. Dat werkt nu wel. Ik wil nu weten of BootP veilig is (of wat het gebruiken van BootP ipv DHCP nou precies voor mij uitmaakt) en waarom DHCP het niet doet.

    Thanks!
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    DHCP = Dynamisch.
    Bootp ( Bootstrap ) = Statisch.

    Niets veranderd in de router ??
    Kan zijn dat jouw router op basis van het MAC-adress alsnog een ip-adres afgeeft aan jouw computer.

    Als ik de instellingen verander dan DHCP naar Bootp dan valt hier meteen de verbinding weg.
     
  5. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik woon nu in eens studentenflat, waar geen wifi is maar dus wel internet met ethernet kabel. Ik heb dus geen idee hoe het beheerd wordt, maar vroeg me af of het gebruiken van Bootp gewoon veilig is.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bootp is de voorganger van het huidige HDCP.
    De router/server in het studentenhuis herkend blijkbaar jouw computer alleen nog via MAC-adress.

    Bootp is net zo veilig als HDCP.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet echt een computerprobleem, maar meer een printerprobleem. De kleurencartridge van mijn Canon MP495 was leeg en ik heb zojuist bij Plentyparts een nieuwe gehaald. Niet van Canon zelf, maar wel een CL-511 die er in moet.

    Nu prop ik deze net in de printer, maar hij geeft nog steeds aan dat de inkt bijna op is. Sterker nog: zwart is nu ook ineens bijna op...

    Iemand enig idee hoe het kan dat hij niet herkend wordt?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zit er iets niet helemaal tofs in m'n SSD.
    Ik heb er Windows, Office en BF3 op geinstalleerd de laatste maand helemaal niets, en ik krijg zojuist een melding dat de schijf vol zit en er is echt nog maar 12kb over.

    Is er een programma waarmee ik zou kunnen vinden wat allemaal ruimte inneemt?
     
  9. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou geen programma kunnen noemen die dat doet, maar je zou misschien wel even CCleaner eroverheen gooien. Haalt behoorlijk wat troep weg.
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ondertussen gevonden dat het zit in de map users > (user name) > App data > Local
     
  11. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Mag ik vragen hoeveel GB je SDD is?
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  13. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Krijg over een paar weken 256 GB SSD erin, hopelijk krijg ik hier geen last van.. anders gewoon naar App data > Local en dan het één en ander verwijderen? Want wat verbruikt zoveel geheugen dat onzin file(s) zijn?
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ondertussen weer wat verder.
    Het zit dus in AppData> Local > Google > Chrome > User Data....

    Lijkt me dat ik deze map gewoon leeg kan flikkeren
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon door blijven printen tot er geen inkt meer uit komt. Dat blijft gewoon de beste manier om te kijken of je inkt op is ;).
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ok, dit begint irritant te worden, ik heb namelijk het volgende probleem. Mijn laptop loopt regelmatig vast, compleet vast waardoor ctrl alt del ook niet werkt, en valt vervolgens, echt na iets van 10sec pas, volledig uit. Daarna kan ik hem gewoon weer aan slingeren en dan doet hij het weer even.

    Alleen is het vage van dit alles dat het compleet random is. Ik heb net dat hele ding uit elkaar gehaald, aangezien de fan uiteraard het lastigst is te bereiken van alle fokking onderdelen in dat ding, en er zat amper stof op, eigenlijk geen. Volgens SpeedFan worden geen van de cores te warm, alles bungelt rond de 50C dus dat is verder ok. En sowieso valt hij, voor zover ik weet, direct uit bij overhitting en blijft hij niet eerst een eeuwigheid hangen. Nu denk ik daarom dat het een software matig iets is maar waar de foek moet ik dit zoeken? Ik heb al wel de windows 7 cd gevonden maar wil dit echt pas op het laatst gaan doen want ik heb er weinig zin in om weer een hele middag bezig te zijn met het herstellen van al mijn spul. Dus ik zou het liefst weten hoe ik kan achterhalen wat het probleem daadwerkelijk is en/of iemand hier dit alles herkent?
     
  17. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb hetzelfde als jou maar dan op mijn desktop. Random freezes meestal na 2-3h aan geweest te zijn. Heb alles al nagekeken, dus denk dat mijn mobo aan het doodgaan is. :/
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kijk eens in de event log wat hij aangeeft.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Niks bijzonders voor zover ik kan zien. Gebeurtenis 4107 geeft de meeste fouten (198 in een week) en bij kritiek geeft hij aan de kernel power, ID 41, en dat zal inderdaad door de vastlopers komen en omdat ik bij een vastloper soms de powerknop ingedrukt houdt zodat die gelijk uit vliegt en niet na een tijdje.
     
  20. EdenHazard

    EdenHazard Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwt of iemand mij hier mee kan helpen (ik volg de opleiding ICT maar snap er helemaal niks mee meer van).

    Ik nu 2 jaar een computer van zon 800 euro gekocht.
    1 maand geleden is hij spontaan uit het niks vast gelopen.
    Ik dacht er zal wel virus opzitten, ik Windows 7 er dus helemaal afgegooid, Natuurlijk wel een Externe harddisk van 1,5 TB. Dus heb alles nog wat ik nodig heb.

    Zet ik mijn computer opnieuw aan zonder problemen met nieuwe Windows 7 cd erin.
    Ik ga installeren en op een gegeven moment krijg ik een foutmelding: Kan cd speler niet vinden ( ik dacht hoezo kan je die niet vinden hij zit er gewoon in en aangesloten want heb er nooit iets meegedaan en hij het altijd gedaan ).

    Ik weer mijn computer opnieuw opgestart.
    Staat er ''no bootables devices beschikbaar''' je word gelijk doorverbonden naar de BIOS.
    Dus ik in de bios kijken staat er inderdaad niks bij Bootable devices (geen CD/DVD speler en geen Harddisk) Ze zitten er allemaal 100% zeker in en zitten gewoon vast, want heb mijn kast open geschroeft om het te kijken of ze vast zitten.

    Als ik hem een dag later aanzet gaat hij gewoon weer naar de windows 7 cd en kan hij hem een tijdje installeren, helaas valt hij na een tijdje uit.

    Weten jullie een oplossing of iets om te doen?
    (Wat ik er er wel bij moet zeggen is dat de stroom er binnenkort uit is geklapt misschien is er daardoor wat mis gegaan ofzo. )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina