Ook ik was behoorlijk bekaf na afgelopen race op Silverstone. Na de eerste race op had ik me voorgenomen om me als beste te proberen (was met de snelheid van mn Bigga en Nori sowieso niet gelukt om hier
pole te pakken de kwalificatie te winnen!) te kwalificeren en proberen te starten vanaf het middenveld, om mijn kans op punten in de sprintrace te verbeteren. Precies volgens plan mocht ik de race als 5e starten, vlak achter de BMW van Coldzero. Eerste ronde verliep lekker en ik kon profiteren van problemen bij Denvan/Asjemenou waardoor ik snel 2e lag achter Flavourlicious. Door lichte schade achter kon ik niet helemaal het tempo rijden wat ik hoopte en het lukte me niet om Denvan af te schudden. Bij het naderen van bocht 1 (rondje 2) rem ik wat eerder dan Denvan achter me (of Denvan remde wat later dan ik deed), waardoor hij achterop me botst en van de baan af vliegen. Resultaat: Samen liggen we laatste en eennalaatste. Bij Denvan zat er geen enkele opzet in het spel en hij had er net zo veel last van als ik, maar voor ons beiden was het natuurlijk wel vervelend want plots lagen we samen laatsten, i.p.v. 2e en 3e.. Restant van die race was schade beperken. Het lukte gelukkig nog om Asjemenou en Lircky te pakken die inderdaad in hevig gevecht met elkaar waren, waarna ik als 7e finishte.
Met een (bewust) middelmatige kwalificatie en een tegenvallende sprintrace stond ik niet zo ver vooraan de hoofdrace als ik hoopte. De hoofdrace heb ik echter van begin tot eind van genoten. Eerst een aantal rondjes geraced tegen Coldzero (fair en clean
) en toen ik die eindelijk te pakken had kon ik profiteren van een gevecht tussen Menno en Loyal voor mij. Ik kroop naar ze toe en kon me erin mengen. Na veel rondjes close en clean racen gingen we met zijn drieen tegelijk de pitstraat in, en weer uit (bij het uitrijden reed de AI van Menno's auto onbedoeld wel schade op die van Loyal) waarna het gevecht werd voortgezet. Vanwege Menno's schade kon ik hem relatief eenvoudig pakken, maar de snelheid en de verdediging van Loyall was lang te goed om ook hem te pakken. Ik heb welgeteld één bocht voorgelegen op Loyal, maar had de pech dat de bocht die daarop volgde de zgn Lambo-bocht was, waar Loyal (en uiteindelijk ook Menno) me terug inhaalden. Uiteindelijk tot de finishlijn close gebleven en een fijne race als 5e gefinisht
EDIT:
Op Mugello ga ik denk ik weer volle bak voor de kwalificatie!
Klik om te vergroten...