Voor degene die het nog niet weten. Elke campaign heeft 5 chapters. De eerste 6 Chapters = 16 uren gameplay (als je niet gaat rushen). Als je alles rustig speelt kom je dus zeker uit op 30 á 40 uren gameplay (of de latere chapters moeten veel korter zijn, maar dat betwijfel ik). En dan moet je de campaign van Ada nog spelen. Content wise gaat dit dus een grote game worden. @Delphiki Ze doen in ieder geval hun best om er wat van te maken. Ik heb ook een beetje mixed feelings. Heb goede maar zeker ook matige gameplay filmpjes gezien. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het eind product goed zal zijn. Hoe je het draait of keert. Een echte slechte Resident Evil titel is er eigenlijk nooit geweest (en dan heb ik het over RE0 t/m RE5). RE5 was een pure actie game waar hardcore fans niet blij mee waren. Maar de review scores waren goed, en het verkocht ook goed. Dus een slechte game kan je het ook niet noemen. Daarom heb ik wel vertrouwen dat RE6 gewoon een goede game gaat worden.
Eerste review: Die officiële bladen geven bijna altijd goede cijfers. Dus hoe serieus ik dit moet nemen weet ik niet. Maar een 9 blijft mooi
Die tijden hadden ze bij RE5 ook. Echter kun je ze ook in 15min doen. Dan rush je wel maar die tijden die daar staan zijn wanneer je iedere pixel bekijkt.
En dat weet jij hoe? Misschien was deze knaap helemaal niet "elke pixel" aan het bekijken. Natuurlijk het kan altijd veel sneller(speedruns)
En dan wordt het ook nog eens op noob-difficulty gespeeld dus op Hard/Veteran zal het een stuk beter zijn. Zometeen maar effe die RE demo binnenhalen.
Voor de release van RE5 was en ook zo'n tijdschema. Uiteindelijk deed je het 5x sneller als je alles doorzocht en dus rustig aan deed. Dacht je echt dat er 40= uur aan RE content op een schijfje kon
Wat is dit toch eigenlijk een karige CE voor 150 euro... Die Spike bomb box is echt absurd lelijk. Hadden ze echt wel wat meer mee kunnen doen. En voor de rest een trui, wat emblems, mini art book, avatar DLC en een steelbook? Voor 90 euro extra? Damn...
Vreemd dat je dan die steelcase nog eens los krijgt. Die needlebom slaat ook echt alles gewoon 4 3D afbeeldingen.
Demo bevalt me heel goed. Erg nice hoeveel meer moves je nu hebt en eindelijk lopen en schieten tegelijk he!! Ook zijn er nu nieuwe environmental kills dat je dus een zombie gewoon keihard met zijn kop tegen de muur kan knallen bijvoorbeeld. Ook het inventory systeem is veel handiger en makkelijker nu. De eerste campaign is ECHT Resident Evil, de tweede campaign is behoorlijk non stop action, maar valt wel goed aan. Zo beginnen aan de derde campaign.
Als het wel zo is dat elke campaign tegen de tien uur ligt, supernetjes. Dan maakt Capcom gelijk een heleboel goed wat ze verkeerd hebben gedaan de afgelopen tijd. Je krijgt dan echt gigantisch waar voor je geld. Moet wel eerlijk zeggen, nadat ik de drie campaigns van de demo heb gespeeld is de allereerste duidelijk het beste. Die van Leon dus. Echt Resi-stijl dat. Bij de tweede en derde campaign wordt het echt een third person shooter.
Dat is wel leuk gedaan. Toch een beetje sfeer terug. Voor de rest erg tegenvallend zoals verwacht....helaas moet ik hem toch hebben Game is nu een 3rd-person shooter geworden en 0,1 survival horror nog... Oh en no way dat een chapter zo lang gaat duren Denk als je rustig aan doet je op een 5e komt. Tijden zijn dus gewoon een marketing truc. Ga er niet van uit dat de andere episodes veel langer gaan duren.
Demo kan me niet ivertuigen tot nu toe. Heb Leon en Chris gespeeld, maar ben echt niet onder de indruk helaas. Gameplay voelt wat te los aan, ik hou niet van het feit dat je constant met twee man loopt (vooral bij de leon campaign...die moet juist horror en traag zijn)... tempo ligt sowieso te hoog in alle campaigns. Chris campaign heeft helemaal niks met resident evil te maken, lijkt meer op Gears of War maar dan met een bagger coversysteem. Ik mis de spanning, de traagheid en de intensiteit van Resident 4 en op zekere hoogte ook deel 5. Het voelt echt aan alsof ze zich echt willen richten op de casual shootergamer ipv de Resident Evil fans. Ik mis ook mn koffer, veel sfeervoller dan het nieuwe inventory systeem. Grafisch is het allemaal prima in orde, en was blij dat ik mn vizier kon aanpassen naar de laser ipv de red dot... maar ik ben er echt niet zeker meer van dat ik de game ga kopen. Helaas, want deze stond hoog op mn lijst dit jaar!
Gameplay voelt te los? Heeft een Resident Evil games eindelijk eens fatsoenlijke controls, is het weer niet goed.
RE heeft nog steeds geen fatsoenlijke controls. Gewoon minder slecht. Dat de gameplay 'te los' aanvoelt kan ik me ook wel in vinden. Vorige demo vond ik eigenlijk beter dan deze nieuwe.
Ja, ik weet het niet. Van de ene kant vind ik ze beter dan RE5 (enige RE game die ik heb gespeeld) omdat kunt je lopen en schieten, maar het voelt gewoon niet lekker aan. Totaal niet geschikt voor de snelle actie waar ze nu helaas voor gaan. Veel te clunky. Kun je bijna nog beter tank controls + gameplay die daar op is afgesteld.