Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Controls waren idd juist goed afgestemd voor een horror survival.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    'Goed' zal ik het nooit mee eens worden :p, maar in vergelijking met dit paste het wel beter bij de gameplay.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Met de controls vind ik juist weinig mis. Erg nice om zo soepeltjes te kunnen bewegen en zoveel mogelijkheden ook. Gewoon echt minder beperking. Ik hoop gewoon echt dat de Leon campaign lekker lang is, want die is overduidelijk de beste. Ik vind de andere twee echt bar weinig met RE te maken hebben. Maar als de Leon gameplay tegen de 10 uur ligt , dan ben ik tevreden. De andere twee campaigns zie ik dan gewoon als toffe extras.

4. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2

Resident Evil HAD altijd goeie controls. Resident Evil 4 is een van de beste games ooit gemaakt, en dat is niet alleen volgens mijn eigen maatstaven. Gameplay van die game was veel strakker, overzichtelijker en droeg bij aan de algehele spanning van de game... Vind het echt doodzonde dat ze deze weg ingeslagen zijn... Zoals ik eerder zei, het lijkt nu meer op GoW dan op Resident Evil 4... Ook mede door het feit dat je een partner hebt. Ik hou mn hart vast voor Dead Space 3, een serie die het horrorgenre goed in leven hield de afgelopen 3 jaar ... maar dat volgens mij ook gaat verknallen door een praatgrage partner toe te voegen. In mn eentje door een mansion/dorpje of verlaten ruimteschip lopen ..omgevingsgeluiden...sfeer opbouwen. In de campaign van Leon zie je het een heeeeel klein beetje terug, maar in de rest van de demo totaal niet.

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dus jij baalde er niet van dat je in Resident Evil 5 nog steeds niet kon lopen en richten tegelijk? Ik was daar echt klaar mee, vooral na het spelen van Dead Space. Qua Dead Space 3....in co-op heb je alleen die partner. Speel je de game in je eentje...dan is er GEEN partner, je bent helemaal in je eentje dan. Bevestigd door twee devs tijdens E3 bij Gamespot Live.

6. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2

Lopen en schieten tegelijk vind ik geen probleem, opzich werkt dat best lekker. Maar ik heb de demo nu uitgespeeld...en daar loop ik toch constant met een partner...ook als ik offline instel ipv xboxlive. Neem aan dat dat in de volledige game dus ook zo is..

/edit...je bedoelde Dead Space ;) okay, mooi! Dan kan ik daar van harte naar uitkijken!

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee daar heb ik 1000 andere games voor. Baal er van dat ik nu wel kan lopen en schieten...

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    +1

Op zoek naar nog een COD of Gears clone? Zie toevallig de topic onder deze...

Laatst bewerkt: 18 sep 2012
  9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Tja ik heb het zelf nooit een pluspunt gevonden, dat je niet kon lopen en schieten tegelijk. Ik vond het echt een beperking en echt vooral na het spelen van Dead Space was ik er echt klaar mee. Ik vind dit echt een verademing.

Het stukje in die auto vind ik ook bruut gedaan, echt cool dat je daar zelf alles doet, ipv dat het weer een cutscene is.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Van geen enkele game zo kunnen genieten als van RE1 toen die uit kwam. Juist door de controls was die game zo geweldig.

Ook bijvoorbeeld de controls in DR vind ik gewoon perfect voor die game.

11. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909

Vergeet de campaign van Ada niet. Die is de beste als ik die review van OPM Italiƫ moet geloven.

Heb de demo meerdere malen gespeeld. En ik blijf de campaign van Leon geweldig vinden. Die campaign's van Chris en Jake zijn oke. Het is niet slecht, maar ook niet echt goed. Het heeft bar weinig met Resident Evil te maken.

Het speelt over het algemeen wel lekker.... Tot dat er meer dan 4 enemies om je heen staan. Dan je heb (mede door het beperkte zicht) soms echt geen idee wat je aan het doen ben. Meestal ga ik dan button bashen (melee attacks) :+

Grafisch ziet het er wel goed uit.

Ik ga hem sowieso halen op de release. En ik hoop stiekem dat de campaign van Chris en/of Jake mij toch weet te verrassen.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Precies! Leon's campaign is echt heel nice en heeft een prima sfeertje, daarom, als de lengte van die campaign gewoon tegen de 10 uur ligt ongeveer, ben ik tevreden. Dan heb je twee andere non stop action campaigns erbij als 'extra' .

Maar die Ada campaign....zit die ook gewoon in de game of is dat DLC? Want in de demo is het niet terug te vinden en volgens mij was die campaign van haar niet heel erg bekend....toch?

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Volgens mij unlock je die na het uitspelen. Dus geen DLC!

14. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    De campaign van Ada unlock je als je alle campaigns hebt uitgespeeld.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Tjonge, het lijkt erop dat dit wel eens de grootste Resi game ooit kan worden. 30 a 40 uur voor een Resi game, is iets wat ik moeilijk te geloven vind. Afwachten maar even.

16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Resi 4 was ook al 30+

17. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Gister de demo gechecked en het is totaal niks voor mij :9 Het zicht is klote en het schiete gaat ook voor geen meter.. vind ik dan .

18. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Moet zeggen dat deze demo toch wel beter uitpakt dan de DD demo. Wat ik vooral merkte waren de aangescherpte controls, 1e demo was beetje "sluggish" IMO. En vooral de screen tearing hebben ze goed aangepakt, was al bang dat dit in de definitieve versie zou blijven.

Al met al mooi titeltje! Heb niet zo'n last van "vroeger was alles beter" qua RE; ik zie dit deel als een game op zich, en ik heb zowieso bewondering voor de sfeer en polish die CAPCOM in hun games stopt, vooral op het gebied van visuals, animatie, cut scenes en sound design.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het video item verschijnt binnenkort op de mainpage.

[yt]pqMhCkgaCek[/yt]

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Serieus? Ik kan me echt niet meer herinneren dat ie zo lang was. Wel dat het een dijk van een game was though.

Deel Deze Pagina