[XOne] Tekken Tag Tournament 2

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 13 dec 2011.

1. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    Of Paul en Bryan..

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hehe, ja dat is wel een lekkere combo he?
    Maar nog de nodige oefening nodig. Dat zeker. Vooral met Bryan.
    Dus van de week rematch?

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Heb Zafina even geruild met Feng, die speelt een stuk makkelijker.

Dus Kuni-Feng voorlopig als main team, en ook veel random aangezien ik het leuk vind om met alle karakters te spelen.

Trouwens, in de laatste stages van Fight Lab leer je nog een hele hoop zeg, die launchers, boundmoves en knockbacks heb je echt wel nodig als je beter wilt worden.
    Nu nog uitvogelen wat deze moves zijn voor mijn favo karakters, had ik net die van Combot in mijn hoofd, blijken deze moves helaas niet universeel te zijn. :D

Oh en uiteraard de tag combo/assault/throw, ook wel handig om te weten. ;)

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ja, taggen. Dat is in zijn geheel wel handig om niet te vergeten. Wat ik nog wel eens doe.. Speel je Tekken Tag Tournament 2...............vergeet je te taggen, zucht.

5. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Haha denk dat iedereen daar in het begin wel last van heeft hoor. ;)

Trouwens, de ontwikkelaar heeft getweet dat er op 9 oktober een gratis update komt met nieuwe karakters, stages en customisation opties.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    De grap is nog dat als ik vol in de aanval ga er wel aan denk. Maar op het moment dat een character bijna het loodje legt ik het nog wel eens vergeet. Tot nu toe alleen met Pi3t online gespeeld, was erg leuk om te doen. Maar taggen vergeten is iets waar ik echt aan moet denken.

Overigens merkte ik wel iets op tijdens het spelen tegen Pi3t. Het lijkt mij dat de bereik van worpen iets groter is dan bij T6 en zijn voorgangers. Nu heb ik al een tijd geen Tekken meer gespeeld, dus ik kan mij vergissen. Echter als het bereik idd groter weet ik niet of ik dat wel een goed ontwikkeling vind.

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hey waar zijn die Devil Jin en Devil Kazuya uit de TTT2 demo die je bij de Hybrid kreeg?>

8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Voor zover ik weet zitten ze er beiden in, alleen zonder de movie skins en Devil Kazuya is een transformatie dat word gedaan met een ingame command van Back/Up 1+2(X+Y).

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    ja maar in die demo had je juist die skins.. je vocht juist als deze 2:

Edit: ik heb het gevonden.. je kan ze krijgen met de save van de demo.. maar de demo was natuurlijk alleen op PS3

Laatst bewerkt: 20 sep 2012
  10. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Die skins zullen ongetwijfeld nog als DLC komen.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja maybe.. maar dan zijn ze niet meer exclusive voor de ps3 hybid owners.. zullen zien, boeit me ook niet echt. Ik vroeg me alleen af omdat ik in de demo met die had gespeeld en nu zag ik ze niet terug in de full game

Die DLC characters die gratis worden in okt.. staan dus al op de disc. Ik ben achterover geslagen dat we die gewoon gratis krijgen :eek:

Laatst bewerkt: 21 sep 2012
  12. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    _O_

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Even downloaden maar, ben vooral benieuwd naar de stages, de characters hebben dacht ik gewoon dezelfde movesets van al bestaande chars(Lili, Bob, Xiaoyu), nieuwe skins zijn ook tof :D

14. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Tekken Tag Tournament 2 verwijdert beledigende tekst

Eerder deze maand werd de multiplayer-map Favela van Call of Duty: Modern Warfare onder handen genomen wegens een beledigende Islamitische tekst. Nu is het de beurt aan uitgever en ontwikkelaar Namco Bandai met hun vechtspel Tekken Tag Tournament 2.

Namco Bandai is er namelijk achter gekomen dat er op de vloer, in het level Saudi Arabia van Tekken Tag Tournament 2, een Arabische tekst is gevonden die beledigend zou zijn voor Moslims. Namco Bandai zal er meteen werk van maken om de tekst uit Tekken Tag Tournament 2 te halen.

“We didn’t know that. We will change stage design data as soon as possible. We couldn’t read that”, aldus Tekken directeur Katsuhiro Harada.

15. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Er staat ''allah''.

Dat is beledigend zeg....

16. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Vandaag zijn als het goed is de overige gratis karakters beschikbaar.

Dr. B, Unknown, Violet, en de pre-order bonus chars Angel, Michelle, Kunimitsu en Ancient Ogre.

17. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    zijn echt ineens veel characters! had de game op release gehaald, maar niet veel gespeeld omdat de learning curve zo hoog is van tekken, haha.

eergisteren toch weer een beetje begonnen met spelen. had er vooral moeite mee om een character te kiezen om me in te verdiepen, en vooral als je dan lijsten van 100 moves ziet krijg je er spontaan minder zin in om een character te leren. uiteindelijk toch voor asuka jun als team gekozen en ze bevallen me 100x beter dan kazuya en lili, de 2 characters die ik eerst wilde leren. combo's lukken wel maar movement en pressuren, dat gaat een stuk lastiger... vooral met rondbewegen heb ik moeite, als je op youtube pro's ziet spelen lijkt het wel alsof ze door de stages heen glijden :p

18. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ach, van die 100en moves hoef je er vaak maar een stuk of 5-10 echt uit je hoofd te leren om een beetje aardig te kunnen spelen hoor.
    Verder is het wel fijn dat veel van die moves universeel zijn.

Jun is wel een beest ja. :)

19. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    hehe, je hebt gelijk i guess. ik heb wat research gedaan op tekken zaibatsu, er stond bij het asuka subforum bijvoorbeeld een top 10 moves en wat voor doel ze hadden. nu ik me puur op deze moves focus merk ik dat ik haar al iets beter begin te begrijpen.

blijf erbij dat rondbewegen hier echt lastig is. als je onder druk staat en je wilt wat ruimte voor jezelf creëren dan gaat dat heel lastig. kennelijk moet je leren backdashcancellen om sneller afstand te kunnen creëren, maar die shit is zwaar moeilijk, vooral op een arcade stick.

Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Heb de game maar even aangeraakt sinds de release, heb de afgelopen dagen een nieuwe start geprobeerd te maken, zit dus in dezelfde situatie als jij :+

Effectief bewegen is zeker 1 van de moeilijkste dingen uit de game, viel me ook gelijk op, had het al in T6 een beetje geprobeerd maar heb het alles behalve onder de knie,dat ik er nog mee worstel is een understatement. Van wat ik heb gelezen en gezien zijn dit de manieren om backdash cancels te doen:
    1. b,b,db,N,b,db,N,b,b etc
    Je houd back ingedrukt en glijd met je stick naar downback, daarna terug naar neutral, weer back en glijden naar db. Deze manier zorgt ervoor dat wanneer je een character hebt met een command backdash(quarter circle back/forward) niet perongeluk hun dash doet. Dit is de "officiële" manier en de moeilijkste imo, bij mij blijft de character nogal "lang" in een crouch positie en kan dus een mid op m'n bek verwachten...lol. Deze manier is overigens wél weer "makkelijker" voor wanneer je aan de Player 2 kant staat en forward dash cancels wilt doen. Persoonlijk als ik naar voren wil dash ik gewoon en druk op back als ik wil stoppen haha8)

2. b,b,N,db,N,b,N,db,N,b etc
    Dit is de iets makkelijkere variant, maar je krijgt problemen met characters die een commandbackdash hebben. Eerste backdash moet je zolang mogelijk laten gaan, terug naar neutraal, dan db tikken weer terug naar neutraal en back, probeer de back zolang mogelijk in te houden. De beweging als het goed gaat is voelt aan als back, neutral, quarter circle back, neutral. Omdat de kans ontzettend groot is dat je ook down raakt heb je zoals ik zei problemen met characters die een command backdash hebben.

3. b,b,d,b,b,d,b,b etc
    Dit is "makkelijkste" manier, je backdashed en cancelled deze weer met een sidestep, sidestep cancel je weer met een backdash, omdat er een groot gat zit tussen het vast houden van back en de sidestep wordt je er dus veel sneller uit geslagen dan de andere twee manieren. Het is wel een stuk sneller dan gewoon b,b,b,b,b,b te mashen om te backdashen haha.

Anyway had dit al tijdens T6 allemaal een keer opgezocht, nooit echt iets verder mee gedaan. Een tip is om "command history" aan te zetten, hier kan je precies zien wat je doet.

1. b, spatie, b,db,b, spatie, b,db,b
    2. b, spatie, b, spatie, d,db,b, spatie, b, spatie, d,db,b
    3. b, spatie, b, spatie, d, spatie, b, spatie, b

Maar even voor de duidelijkheid, je hoeft deze shit niet te kennen hoor, hoewel methode 3 misschien wel handig is.

Deel Deze Pagina