Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik hoop echt dat alle characters vanaf de start beschikbaar zijn. Ik heb zo'n pleurishekel aan het unlocken van alle characters, want ik heb geen interesse in de Story Mode. Ik wil direct online, maar ik wil wel de beschikking hebben over het volledige roster.

Op de facebook van Team Ninja staat dat er 3 nieuwe characters aangekondigd worden dit weekend. Maar dat zijn volgens mij gewoon Mila, Pai en Gen Fu. Een paar maanden terug was namelijk de hele lijst al gelekt en die lijst is precies uitgekomen.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Wow, dit lijkt wel net op zo'n ouderwetse kung fu film! Ziet er erg vetjes uit. Opvallend detail: de karakters vliegen in beide filmpjes uit hetzelfde raam, ook al speelt het gevecht in het tweede filmpje zich een verdieping lager af. :+

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat zal wel niet, is nooit zo geweest. Vind het zelf ook wel kut, heb zelf bijvoorbeeld Tengu nog niet in DOA4. Maar had in DOA: Ultimate 2 wel alle characters. :cool:

Haha, dat je dat ziet. :9

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Spannend gevecht zeg! Die Hitomi speler had de laatste bout net zo goed kunnen winnen.

Laatst bewerkt: 15 sep 2012
  5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]ggtjAl-3hxQ[/yt]

6. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat meer Mila actie:

Van Dengekei vs TeamNinja:

CE swimsuits:

Non swimsuits:

Helena (met los haar):

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Fighter Chronicles part 4:

Team Ninja vertelt wat over de online mode, maar echt diep gaan ze niet. Ze geven aan dat alles erin zit wat men tegenwoordig verwacht maar dat zegt me nog niks. Er is in elk geval een online training mode met lobby (meerdere spelers), een ranked en non-ranked mode (wat DOA4 niet had) en wat vaag gedoe over Facebook integratie ("Communication functions"). Ik had graag wat meer gehoord en gezien. Zijn er nog ouderwetse lobbies bv? Hoe is de netcode? Naja, afwachten dus maar.

Verder gaat het voornamelijk over Rig en Mila maar er is geen nieuwe info te vinden.

Iets anders: een tijd geleden kwam iemand met het idee om samen met wat XBW mensen DOA5 samen te spelen.
    Als je wat wilt weten en ik ken jouw fighter een beetje dan kan ik je wellicht een beetje op weg helpen. Ik ben wat beperkt in de fighters die ik ken qua setup/juggles, maar ik kan je wellicht wat tonen over het DOA fight-systeem zelf. Als je wat tips wilt hoor ik het wel. We kunnen ook gewoon een lijst opzetten met mensen die gewoon wat DOA5 willen spelen ivm minimale lag/taal. Misschien handig als je bij je gamertag je DOA4 rank erbij zet (als je die nog hebt) zodat we van elkaar een beetje weten welk niveau iemand heeft.

Mij kan je toevoegen @ account: quicksilv. DOA4 rank : A/A+ en speel voornamelijk voor de fun.
    Hou er wel rekening mee: ik ben voor de meeste hier al een oude zak! ;)

Laatst bewerkt: 18 sep 2012
  8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Game komt al over een week uit, was het bijna vergeten haha.

Volgens mij was er al vermeld dat de online lobbies(waar je dus daadwerkelijk rond kon lopen) niet meer terugkeren om zo het online zo goed mogelijk te houden.

Zal je wel toevoegen, m'n rank ...weet ik niet, DOA4 niet genoeg gespeeld daarvoor. Heb wel een goed idee hoe het vechtsysteem in elkaar zit, maar geen flauw idee wat de characters kunnen 8)

Als je Christie, Eliot en Helena een beetje kent zou top zijn, Sarah, Mila en Rig moet ik zelf maar uitvogelen dan(zal eerst wel beginnen met 1 character...lol)

9. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    was het maar een weekje, 28ste toch in NL ? 9dagen, duuuurt nog zo lang !

Heb je net toegevoegd, als je wat DOA4 (5) wilt doen stuur me maar een invite als ik online ben (veelal laat in de avond).

Zou het echt jammer vinden als de oude lobby-setup niet terugkeert maar ik was er al bang voor, wel begrijpelijk ivm lag.

Christie, Eliot en Helena speel ik alle drie niet, zou hoogstens kunnen melden wat ik andere spelers zie doen (hoe ze launchen, welke moves goed zijn etc) en wat basic tips/combos maar aangezien jezelf ook replays kan opslaan van andere spelers die er meer mee kunnen is dat wellicht effectiever.
    Helena is trouwens een advanced character, niet makkelijk om goed mee te spelen en in DOA5 is ze wat zwakker gemaakt. Bij Eliot moet je zeker zijn Parry (Sabaki's) leren gebruiken, vrij irritant. In DOA5 heeft hij Parry voor MIDs en eentje voor HIGHs. Eliot zou in 5 ook HighTier zijn (?).

Sarah, Mila en Rig ga ik zelf ook mee aan de slag, kunnen we elkaar evt. tips geven :)

Gisteren trouwens nog met een toffe NL gast online DOA4 gespeeld, xDelRay. Ook A+ maar stukken hoger (70.000 vs 50.000). Hij speelde ook DOA4 om alvast klaar te zijn voor DOA5 :)
    Ik had het idee dat hij ook geen SlowEscape gebruikte en blijkbaar wist hij ook niet wat het is. Dus samen een beetje proberen uit te zoeken maar geen succes :mad: In training mode nog geprobeerd maar het is lastig op te zetten : jezelf in stun brengen en dan SlowEscape uitvoeren, verdomd onhandig in training mode. Met DOA5 training nog maar eens proberen, zal daar makkelijker kunnen.

Zo zou het moeten :
    Naast circles draaien kan je ook andere bewegingen invoeren en button mashing, hoe meer inputs hoe beter. Probleem is dat je door block (X) en dpad beweging snel een counter eruit gooit en je wilt juist geen counters doen maar SlowEscape

Laatst bewerkt: 19 sep 2012
  10. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ah nog 9 dagen wachten. Kijken of ik Kokoro weer onder knie krijg. Mila lijkt me ook wel wat om die onder de knie te krijgen.

11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zag bij bol.com een vermelding van de DOA 5 guide: http://www.bol.com/nl/p/dead-or-alive-5/9200000005571296/
    *momenteel nog niet leverbaar* maar de prijs is waarschijnlijk 16,99 euro
    EAN: 9780307895905 / ISBN: 0307895904

Amazon.de 15,50 : http://www.amazon.de/Dead-Alive-Pri...5904/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1348101373&sr=8-1

Graag laten weten als je em ergens anders nog tegen komt!

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Je zal heus wel een lobbysysteem hebben, maar niet zoals met DOA 4 dat je met die stomme poppetjes kon rondlopen. Dat was alleen maar een onnozele tussenstap voordat je in de echte lobby kwam. Met DOA 4 kon je zelfs met 16 man in een lobby. Met 8 man is de perfecte grootte, net zoals met DOA Ultimate.

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Al had DOA 4 wel het beste lobby systeem van alle online fighters. (nog steeds eigenlijk)

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat vind ik ook. Heel uitgebreid qua mogelijkheden. Andere fighters komen nooit verder dan een simpele Winner Stays. Ik hoop dat DOA 5 net zo uitgebreid is als DOA 4 op dat vlak.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik hoop echt dat niemand dit spel pre-ordert, anders moet ik online constant tegen die vreselijke swimsuits aankijken. 8)

16. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Maar ik wil juist dat onnozele tussenstapje inclusief stomme poppetjes (avatars) en al die andere onzin! Meerdere lobby stages die je kan aankopen met verschillende achtergrond muziekjes, TV-schermen in diverse stijlen, mijn eigen lobby troela en de mogelijkheid om een berichtje te kunnen plaatsen. En dan natuurlijk mijn eigen avatar die via de rechter-stick emoties kon uitbeelden : lachen, klappen, huilen, groeten, stampen/ongeduldig zijn, fluiten, springen etc of met werp-sterren gooien (ninja-dog). Tekst-ballonnetjes, stats bekijken van jezelf/anderen, game/match settings regelen, switchen tussen solo en tag, tag teams opzetten, Host aangeven (ivm lag) etc.
    Je avatar kon ook van alles zijn: van jongen, meisje, man, vrouw, ninja en robot tot astronaut, spook, krokodil, panda, krab, octopus etc. Met daarbij je eigen accesoires (pet, hoed, brillen, kleding, camo's, kleuren etc).
    Gewoon domme onzin uithalen als met z'n allen een treintje vormen.. of met kerst allemaal verkleed als kerstman komen opdagen ;)
    DOA Home voordat ze bij Sony aan Playstation Home hadden gedacht !

Al dat avatar spul was ook gratis, gewoon matches spelen. Altijd leuk om in de zack shop wat te kopen.

Ook veel lol beleefd in de lobby's van DOA4 en veel DOA spelers op die manier getroffen. Lobby was juist relaxed, even uit de match springen maar via de TV de matches nog kunnen volgen (telefoongesprek bv). Ook vaker bij S/SS lobby's gewoon gaan kijken hoe ze spelen, hoef jezelf niet mee te doen.

Zoiets was juist leuk als je veel online speelde, iedereen had zijn eigen lobby met eigen setting/lobby-tekst etc. Verreweg de meest uitgebreide lobby in een fighting game ooit, nooit begrepen dat de andere fighters dat niet kopieerde. Bij de andere fighters kom je in zo'n droog statisch lobby scherm met alleen maar wat namen, wins/loses/rank en wat basic instellingen voor game-mode + aantal rondes.

Voor ranked is het misschien beter om niet zo'n lobby te gebruiken ivm lag, maar voor public + tournament games zou ik het missen als er geen DOA4-lobby meer is.

17. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Er zitten blijkbaar nog meer swimsuits / doa volleyball pakjes in en die komen waarschijnlijk niet van de CE editie.

NSFW lijkt me:
    http://3d.skr.jp/3d/src/1348114612011.jpg
    http://livedoor.blogimg.jp/orito7_2/imgs/e/6/e6c88e86.jpg
    http://livedoor.blogimg.jp/orito7_2/imgs/c/1/c122692b.jpg
    http://i47.tinypic.com/20gfo7n.jpg
    http://3d.skr.jp/3d/src/1348153332078.jpg

ff flink oefenen dus. Er zou ook een losse swimsuit DLC komen (misschien zijn dat deze?) + de CE swimsuits komen als DLC. Waarschijnlijk dat je een optionele gratis DLC kan downloaden om ze te kunnen zien in de game, als je er last van hebt dan die DLC gewoon niet downloaden.

oh en in amerika is de game hier en daar al te koop in de winkels.
    en de illegale versie is ook al op torrent sites te vinden, dus er is al veel info te vinden .. unlocks, story mode etc.

Laatst bewerkt: 21 sep 2012
  18. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Die stoute japanners ook

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    8) WHY?!

De XBW Terugblik van DOA 4: (zeer binnenkort op de FP)

[yt]P-L7QUgE-58[/yt]

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    DoA is altijd al een beetje naughty geweest. Leuke samenvatting.

Deel Deze Pagina