Sinds een tijdje heb ik een Elgato Game Capture, en daar ben ik erg tevreden mee. Alleen is er 1 probleem: de game capture moet aangesloten zijn op de computer om beeld te hebben. Dit is soms best irritant, aangezien ik niet altijd me laptop bij de hand heb, of iemand anders hem aan het gebruiken is. Ik kwam dus op het idee om een HDMI splitter te kopen, en die aan te sluiten op me xbox. Op die manier kan ik vanaf die splitter 1 kabel naar de TV laten gaan, en 1 naar de game capture. Zo kan ik altijd spelen, en heb ik me laptop daar niet voor nodig. Maar nadat ik effe had gegoogled, zag ik dat veel mensen zeggen dat dit niet mogelijk is. Maar andere mensen ontkennen dat weer. Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om een HDMI splitter op deze manier te gebruiken, of is er misschien een andere manier? P.S. Ik was eigenlijk van plan gewoon voor een goedkoop dingetje te gaan, niet voor zo'n 200 euro kastje, maar meer zoiets als dit: http://www.3dkabel.nl/product.php?productid=16754&utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist
Bedankt, ik wist niet dat dat kon. Maar ik denk dat het nog steeds handiger is om zo'n HDMI splitter te kopen. Mijn xbox staat namelijk in mijn kast, en de draden lopen via een gat in de achterkant. Dus dat maakt het erg moeilijk elke keer die usb te verwisselen.
Ik heb het niet zo met splitter waarmee je met een schakelaar tussen de verschillende hdmi ingangen kan kiezen. De schakelaar is in de praktijk behoorlijk storingsgevoelig. Mijn voorkeur gaat naar een uitvoering waarbij het schakelen helemaal elektronische geregeld wordt. Ze wel een stukje duurder.
Die zijn vanaf €40 te koop. Het is belangrijk dat een splitter het HDCP signaal doorgeeft. HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection. De elektronische splitters kunnen op 3 manieren schakelen. 1. Signaal op de HDMI poort. 2. Drukknopjes op de Splitter. 3. Afstandbediening. Deze bijvoorbeeld. http://www.allekabels.nl/na/0/1062374/2-POORTS-HDMI-SPLITTER.html Je moet gewoon een aantal onderdelenhuizen binnenstappen want daar kan je meestal goede en goedkope huismerken kopen.
Moet het nou een splitter zijn (= signaal door beige HDMI kabels tegelijk) of een switch (= makkelijk wisselen tussen signaal op kabel 1 of kabel 2)?
Er is nog een veel goedkopere dingetje namelijk dit. Je kan maar 1 apparaat tegelijk aan hebben en dan nog bestaat de kans dat deze het signaal van de andere stoort.
Dan heb je dit ding nodig. http://www.allekabels.nl/na/0/1191922/2-POORTS-HDMI-SPLITTER-MET-3D.html Deze splitter heeft 1 ingang voor de Xbox360 en 2 uitgangen voor 2 tv's of 1 tv en 1 Capture card.
Dit is de enige oplossing als het gaat om een HDMI-signaal te verdelen naar 2 tv's. De andere apparaten zijn bedoelt om meerdere apparaten aan te kunnen sluiten op 1 tv. Er is nog 1 andere oplossing en dan is het handmatig verwisselen van de HDMI-kabels.
Damn you autocorrect. Splitter dus Wel de goedkoopste oplossing, maar dan heb je nog steeds geen signaal op beide apparaten tegelijk.
En elke keer verwisselen kan dus eigenlijk niet, omdat me xbox in de kast staat, en alle kabels via de achterkant lopen.