De Xperia S is eigenlijk op alle fronten beter, maar de Xperia S is dan eigenlijk ook een high-end toestel terwijl de One V een wat goedkoper toestel is.
De Xperia S heeft een beter en groter scherm met een hogere resolutie ( 4,3" 1280x720 tegenover 3,7" 800x480), waarme de Xperia S nog steeds een van de beste schermen van alle smartphones heeft (misschien wel het beste).
De Xperia S heeft ook een nieuwere, snellere processor (de Snapdragon S3 dual-core op 1,5GHz) terwijl de One V een verouderde, langzamere processor heeft (de Snapdragon S2 single-core op 1GHz).
De Xperia S heeft ook een van de beste smartphone camera's, terwijl die van de One V echt een stuk minder is.
De Xperia S heeft ook meer werkgeheugen, meer opslaggeheugen en een NFC.
Je kunt hele vette dingen met NFC zoals snel contactgegevens uitwisselen of betalen, maar bijvoorbeeld ook dit:
Een heel mooi alternatief is de Samsung Galaxy Nexus.
Deze krijgt altijd als eerste toestel de nieuwste Android versie, omdat het toestel door Google en Samsung is gemaakt en er geen software van de fabrikant overheen zit waardoor je bij andere toestellen pas veel later updates krijgt of soms helemaal niet.
De Xperia S en de One V hebben beide nog Android 4.0 terwijl de Galaxy Nexus al Android 4.1 heeft.
Hier zie je wat er allemaal nieuw is aan Android 4.1:
De processor van de Galaxy Nexus is ongeveer gelijk aan die van de Xperia S, maar omdat hij Android 4.1 draait is de Galaxy Nexus een stuk sneller, een van de snelste telefoons op dit moment terwijl er telefoons zijn met veel betere hardware.
Het scherm van de Galaxy Nexus is ook heel erg goed, ongeveer net zo goed als die van de Xperia S op wat kleine verschillen na, de ene vind het scherm van de Xperia S beter en de ander die van de Galaxy Nexus.
Het enige nadeel van de Galaxy Nexus is dat de camera niet heel erg goed is, maar als ik jou was zou ik wel voor de Galaxy Nexus gaan.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, als je nog vragen hebt help ik je graag
.
Klik om te vergroten...