Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat tag team niet mogelijk is met 4 man (online) is voor DOA5 wel vreemd, het kon namelijk wel bij DOA4. Ik heb dat met vrienden wel eens online gedaan en online werd dat best vaak door andere gedaan. Het gaf geen extra lag dan een normale solo game (dat werd altijd gezegd maar dat is niet mijn ervaring). Iedereen had gewoon verwacht dat dual tag gewoon online kon, wat men hoopte was dat je ook een guest/local account mee kon nemen online.. Ipv is tag nu verder uitgekleed qua features. Ik kan me wel voorstellen dat ze het eruit gehaald hebben ivm lag, want om dual tag te kunnen doen moet je wel een goeie verbinding hebben, als 1 van de 4 lagt is het meteen voor 4 man lastig. Ik hoop dat ze het nog terug brengen, de laatste jaren van DOA4 had Tag matches de overhand. Veel spelers online zijn gewoon erg goed, random charachters en dan is Tag mode een extra uitdaging want juist daar kan je idioot jugglen.
    Bv, na een launch kan je normaal een bepaalde combo doen maar op een gegeven moment heeft je character veel recovery en dan ben je gewoon klaar. Met Tag kan je op dat moment je partner in de ring brengen en meteen weer launchen en de combo voortzetten. Dat was juggle heaven voor DOA spelers (ala Tekken). Normale combo's van mij zijn 12-13 hits ofzo, in Tag kom je over de 20. Ik weet eigenlijk niet of dat nu nog kan anders is Tag helemaal verknald (voor de veterans dan). Ik ben zelf niet zo van de Tag, althans niet op niveau, lokaal speel ik wel met vrienden wat tag maar dan is het niveau ook anders.

Wat replays betreft, ik heb zelf nog geen replay opgeslagen alleen een paar gedownload en die zagen okay uit bij het afspelen (maar ik heb de match zelf niet gezien dus geen idee). Ook hier mist DOA5 weer iets van DOA4, je zag daar de speler namen bij (en rank meen ik?)... Ik heb wel het idee dat ze deeltje 5 iets gerushed hebben, er zijn diverse dingen niet aanwezig die er in 4 wel waren.

2. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Iemand enig idee of die Bonus Missions in Story Mode ergens goed voor zijn?

Edit: zelf even opgezocht, je krijgt er waarschijnlijk niks voor behalve titles.. Aangezien ik Alpha152 wil vrij spelen kan ik het maar beter doen (300 nodig)

Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  3. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Doa 4 eruit deeltje 5 erin

4. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Beters :)

5. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik merk in training dat een combo van Jann Lee uit Critical Burst niet de damage haalt als die van de Power Blow.
    Uit een combo juggle van Critical Burst haal ik 104 dmg (die kan nog wat beter maar zijn wellicht maar een paar puntjes).
    Doe ik gewoon de Power Blow naar een CB dan kom ik op 141 damage! Dat is nogal een verschil, zelfs S/SS spelers gaan daar moeilijk aankomen lijkt me.

Eerst was het zo dat Power Blow voor de casual gamers een goeie optie zou zijn uit CB en de betere spelers kunnen dan meer damage uit een juggle, maar dat is dus niet (meer) zo.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Is het niet zo dat een powerblow maar 1x kan worden gebruikt onder de 50%, en het is nu toch een stuk moeilijker om een critical burst te behalen aangezien de meeste characters 4 hits ervoor nodig hebben. Is de powerblow wel iets wat echt aan de gameplay nu toevoegt, of is het gimmicky?

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nee mensen die weten hoe ze een PB moeten gebruiken opzetten (wake up whiff bv) gebruiken em ook veel. Ik had een match tegen een UK gast en elke keer als hij de PB kon gebruiken dan werd die ook uitgevoerd (niet altijd met gewenste resultaat, je kan blokken en counteren etc). Je kan ze ook gewoon eruit goien als iemand iets mist ofzo, komen vrij snel eruit. Ik geloof dat je een Power Blow ook kan blijven proberen totdat je er eentje hebt geland in die ronde.

Critical Burst opzetten wordt nog niet door veel mensen gedaan, de meeste spelen het nu nog als DOA4 maar ik heb zelf al 3 verschillende combo's gevonden waar je de CB mee kan activeren en dat zullen er nog mee worden. Het lijkt er meer op dat je moet aanvoelen hoe diep iemand in stun zit, als je dat goed aanvoelt kan je de CB move gebruiken om CB te bereiken. Jann Lee had altijd al een goeie stun game dat helpt dus. Hij heeft dan ook nog 2 verschillende CB's dus zodra mensen dat in hun systeem hebben zal je steeds vaker CBs zien.

Ik zat net in een match met een Ayane (T Atlas) uit Amerika en de game was zo snel, nog nooit gezien (leek wel sneller dan offline).

Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  8. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  9. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Gister avond best lang gespeeld, ik ben weer helemaal verliefd op de game.
    Ging lekker allemaal online, totdat ik tegen iemand vocht (geen idee meer hoe ie heet) die Mila als main had.
    Ik heb ongeveer 15 keer tegen hem gespeeld, alles verloren ... Ik bleef proberen maar wat is Mila irritant om tegen te vechten als iemand er goed mee is.

10. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    ....

Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben nog niemand tegen gekomen die Mila als main heeft maar kan me wel voorstellen dat ze dan heel lastig kan zijn. Ze heeft ergens zo'n string waarmee ze een lowgrab kan doen maar dat kan volgens mij ook gecanceled worden naar een gewone strike, dat lijkt me een lastige.

Ik zie online meer Rigs maar die zijn tot nu toe wel te doen. Rig heeft wat momenten waar hij dood valt en de meeste Rig spelers proberen daar door te gaan ipv te blocken, waardoor je in de aanval kan. Ook gebruiken veel Rig spelers dezelfde combos en als je die een paar keer gezien hebt weet je wanneer je weer aan de beurt bent.
    Mila heeft trouwens ook zo'n punch combo die eindigt in een knie-stance, daar komt bij de meeste spelers ook niks meer uit (geen idee of ze daar een followup heeft, denk van wel eigenlijk). Ik heb beide nog niet bekeken in training mode dus ik weet niet ze allemaal kunnen.

Ik ben nu de IPL launch wedstrijden aan het kijken, zitten wel wat mooie wedstrijden bij.

http://fr.twitch.tv/iplfighters/b/333485095

The final results:

1st: Rikuto (Bayman)
    2nd: Master (Hayabusa)
    3rd: EMP Black Mamba (Helena)
    4th: Chosen1 (Brad Wong)
    5th: Rabies IP (Eliot)
    5th: LT3 Vanessa (Jann Lee)
    7th: Best (Jann Lee)
    7th: Ryujin (Jann Lee)
    9th: Matt Ponton (Bass)
    9th: Silent Legend (Rig, Hayate, Akira)
    9th: Punishere (Leifang)
    9th: Swoozie (Kasumi)
    13th: SIN (Leifang)

Heel mooi van Rikuto (Free Step Dodge) om met Bayman te winnen, zelfs van de wereld kampioen Hayabusa (Master).

Erg veel Jann Lee's maar geen Jann te zien in de top 3. Alhoewel Jann Lee beter is geworden is hij dus geen Top Tier. Helena en Brad Wong zouden low tier zijn maar dat blijkt hier niet uit.

12. pi3t

pi3t Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    48
    Ik heb hem net binnen. Wat een kutmuziek :+

Heb alleen nog even een rondje door de arcade mode gedaan en wat geklooid in training. Ziet er scherp uit en voelt als vanouds.

13. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb de guide net besteld, bol.com had een iets lagere prijs (16,99 excl 1,95 porto) en dan lijkt het me wel interessant, alleen zie ik nu in mijn bestelling overzicht dat de uitlevering pas 9-oktober is :mad: Balen, er stond 5-7 dagen levertijd.

* Full move lists, combos, and strategy for each character
    * Breakdown of the Triangle system; where strikes beat throws, throws beat holds, and holds beat strikes
    * Details on all power blows, the new move type introduced in Dead or Alive 5
    * Stages are broken down in detail, explaining the dangers of each one and how to take advantage of the terrain

Ik heb bij DOA4 veel info zelf verzameld maar ik heb daar nu geen zin in of tijd voor om zelf combo's te gaan zoeken. Hopelijk zit er ook wat artwork bij, zou leuk zijn.

Op zich heb je de guide niet nodig, je kan gewoon Mila pakken en gewoon haar infinite doen, guaranteed win : http://www.youtube.com/watch?v=SS4Msf-Z05o

Patch!!!

Ik weet niet of dit ook bij eerdere DOAs is gebeurd maar ik weet dat Capcom hier ook om bekend staat (MvC3, SFxTekken bv). DOA5 is duidelijk iets gerushed er zitten een paar domme bugs in (Language reset, SideStep bug etc) en er missen gewoon wat functies (geen replay save in lobby bv).

14. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Grote borsten komt door fans

Begin dit jaar gaf Team Ninja aan zich te willen richten op het realistische uiterlijk van Dead or Alive 5. Dus weg grote borsten en te kleine outfits. Het eindproduct is uiteindelijk toch iets geworden met grote borsten en te kleine outfits en het is de schuld van de fans.

Team Ninja kreeg vanuit de bedrijven in het Westen te horen dat het sexygehalte omlaag moest. Maar toen fans van de serie de game mochten uitproberen is er aangegeven door deze fans dat het sexygehalte juist terug moest komen. Team Ninja was verrast door deze feedback en heeft het sexygehalte weer opgeschroeft.

Volgens de ontwikkelaar hadden ze in de basis al een goede vechtgame liggen en daar boven op is een laag gemaakt voor mooie personages. De fans vroegen er om en Team Ninja heeft hun vraag beantwoord.

15. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Krijg net een melding dat ik een Online Pass moet gebruiken (tijdens arcade mode). Ik had de code nog niet ingevoerd maar kon gewoon online, ik zie online dat het een Free Trial (2dgn) betreft.

Nog iets voor DOA4 spelers die in training mode de Hit Level van een move missen (was LS of RS-click geloof ik), dit zit er niet meer in maar in de Combo List zie je bij elke strike/combo waar deze raakt aangegeven door het kleine pijltje (high,mid,low). Verder zijn er in training mode veel shortcuts via de Back knop (staan ook allemaal aangegeven in training mode zelf). Alleen zie ik niet hoe je Record Opponent/Play recording weer uit kan zetten (Back+LT/LB).

Oh en de DLC is al aangekondigd voor 2-oktober (Costume Packs) :http://www.gamefaqs.com/boards/643186-dead-or-alive-5/64166484
    Dat gaat snel, ik heb nog nauwelijks iets van costumes/fighter unlocked.. Voor mij misschien wel handig want ik speel 90% vd tijd online, misschien dat mijn vrienden vanavond zin hebben om wat zooi te unlocken ;)

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Heb DOA5 net opgehaald, even kijken of het wat is:+

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Op de PS3 zijn er niet zo heel veel Europese spelers. Dat valt een beetje tegen. Wel veel Amerikanen en Japanners, maar qua connectie heeft het denk weinig zin om die te joinen.

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Heb zelf ook de PS3 versie gehaald, dus als iemand wil potten hoor ik het graag.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dat Jann Lee spelers niet top 3 zijn wilt niet gelijk zeggen dat hij geen top tier is, zelfde voor Brad en Helena.

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Inderdaad, het zegt minstens net zoveel over het skill level van de spelers.

Deel Deze Pagina