Ik heb nog niet zo veel gespeeld.
Heb de prelude gespeeld en van elke campaign 1 chapter.
+Sfeer in de campaign van Leon is geweldig
+Campaign van Chris is niet zo slecht als velen denken
+Controls zijn wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt speelt het lekker
+Ustanak kom je in chapter 1 al best vaak tegen (dat beloofd wat voor de latere chapters). Hopelijk is dit geen spoiler.
+Skills systeem zit goed in elkaar
+In de campaign van Leon moet je niet als een kip zonder kop rennen. Het spel is erg donker, sommige zombies zie je dus niet zo goed... soms springen ze onverwachts omhoog. En dat komt het spel ten goede.
+Veel content
-Quick Time Events in de prelude (dat had echt niet gehoeven Capcom)
-Als er te veel enemies om je heen zijn dan kan het mede door de camera wat chaotisch aanvoelen.
-Het is erg linear.
-Tot nu toe nog geen puzzel gezien (maar ik heb gehoord dat die er wel komen in de latere chapters)
-Ik denk dat ik de Mercenaries mode uit deel 5 toch lekkerder vind spelen (heb de Mercenaries mode uit RE6 pas 1x gespeeld, dus ik kan nog van mening verandering).
Capcom probeert van RE6 een filmische en bijna Hollywood-achtige ervaring te maken. Er zijn ook heel veel cutscenes. Je moet er wel van houden. Ik ben er in ieder geval wel tevreden mee.
En ik denk dat oldskool RE fans zich zeker zullen vermaken met de campaign van Leon.
P.S. De controls voelen soms wel wat ongepolijst aan. Maar dat is altijd al zo geweest bij RE games. Dus dit vind ik zeker geen minpunt. Je moet er gewoon even aan wennen.
Laatst bewerkt: 29 sep 2012